ویرگول
ورودثبت نام
خانواده توانمند همیار کودکان با نیازهای ویژه
خانواده توانمند همیار کودکان با نیازهای ویژه
خواندن ۱ دقیقه·۵ ماه پیش

مشکل اصلی

مادر دختر 5 ساله با سایت خانواده توانمند تماس گرفت و گفت: متخصص میگه بچه ام ضعف عضلانی داره.

مشاور سایت خانواده توانمند از مادر پرسید: بچه میتونه دکمه ببنده یا زیپش بکشه یا خودش غذاش بخوره؟

مادر گفت: والله من همه کارشو میکنم؛ چون غذا رو موقع خوردن میریزه خودم بهش میدم، بلد نیست لباس بپوشه و...

مشاور پرسید: بهش یاد دادید؟

مادر گفت: نه

مادر در ادامه گفت: باباشم مثل من خیلی به مرتب بودن حساسه برای همین خیلی حواسمون جمع که بچه ام مرتب بپوشه، خونه مرتب باشه وسایل لک نداشته باشه و...

مشاور گفت: من چه کمکی میتونم بکنم؟

مادر گفت: خوب این همه حرف زدم

شما جای مشاور بودید چی میگفتید؟

مشاور گفت: به نظر شما بچه تو فضای ایزوله رشد جسمی و حرکتی خوبی خواهد داشت؟!

مشکل اصلی شما ضعف عضلانی بچه تون نیست اگر همه آزمایشات نتایج خوبی نشون میدن!!!

ضعف عضلانی بچه تون نتیجه یک فرآیند که شما و پدرش زمینه سازش بودید همیشه مشکل از بچه ها نیست.

اگر از عضلات بچه ها استفاده نکنند خود به خود رشد نمی کنند شاید طول و عرض عضلات بچه ها بیشتر بشه اما مهارت های مختلف مورد نیازشون مثلا حرکت ظریف و درشت دست و پا و.. رشد نمیکنه.

بچه ها با آزمون و خطا خیلی از مهارت های زندگی مثل مهارت حرکتی و ذهنی و حسی را یاد می گیرند.

مادر گفت: حالا من چیکار کنم؟

مشاور گفت: مثل همیشه نباش نمونه آموزش مادرانه و پدرانه تو قسمت ویدیو سایت خانواده تونمند هست ببینی یاد می گیری و بچه اتم رشد هم جانبه میکنه.

مهارتهای زندگیاستارتاپ نوآوری اجتماعیآموزش کودکانخانواده توانمندآموزش والدین
خانواده توانمند با شعار همیار کودکان با نیازهای ویژه فعالیت خود را از سال 1399 به طور جدی شروع کرده و همچنان ادامه دار است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید