ویرگول
ورودثبت نام
دهه نودی ها | dahe90i.ir
دهه نودی ها | dahe90i.ir
خواندن ۱ دقیقه·۳ ماه پیش

صحبت های مکرر شاه دربارۀ گرانی و تورم زیاد در طول دهۀ پنجاه!

تشکیل ۱۰۰هزار پروندۀ گران فروشی
خطر کمبود مواد غذایی و گرسنگی
تورم ۴۰۰ درصدی کالاهای اساسی
کمبود مسکن و افزایش قیمت مسکن و کرایه خانه ها

https://www.aparat.com/v/y83oQ



به بخش اول فیلم دقت کنید که شاه رو در روی هویدا درباره گرانی و گران فروشی داره حرف میزنه

خودکار هویدا
خودکار هویدا


معروف است هویدا در دادگاه انقلاب درباره عملکرد خود به قاضی میگوید: «در دوران صدارت من، قیمت خودکار بیک ثابت بود و همیشه 5 ریال!»

سلطنت طلبها حالا با فراموشی بعضی مردم میگویند «ای داد بیداد! حیف! چرا بجای اعدام، کسی از او نپرسید رمز موفقیت و مدیریت تو چه بود!»

اتفاقا از او پرسیدند که چطور چنین حرفی میزنی.. تو در عرض سیزده سال قیمت غذا و مسکن را 25 برابر کرده ای!

هویدا میگوید: دقت کنید: من غذا و ملک را نگفتم. من خودکار را گفتم. چون کسی درس نمیخواند، کسی خودکار نمیخرید. این بود رمز مدیریت و عوامفریبی شاهنشاه اعلیحضرت و من.

ما با یک خودکار و موز دادن در مدرسه، کاری میکردیم که هیچکس نپرسد روزی 6 میلیون بشکه نفت کجا میرود؟

بله. تاریخ را با دروغ به مضحکه نکشید.. هویدا را خود شاه بجرم فساد مالی دستگیر کرد و وقتی شاه در دی 57 از ایران فرار کرد، غذای سگش را برد ولی هویدا را نبرد. نگذارید به شما دروغ بگویند.



پهلویگرانیتورمزمان شاهرضا شاه
دهه نودی ها - دهه هشتادی ها | https://dahe90i.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید