ویرگول
ورودثبت نام
ََDaniel
ََDaniel
خواندن ۱ دقیقه·۶ ماه پیش

3 تفاوت بین یک لیسانسه و یک رفتگر دیپلم ردی




سلام دوستان. امروز از یه موردی خیلی شاکی هستم و ناراحم و خواستم اینجا در بارش صحبت کنم.

می خوام یک مقایسه ای داشته باشم بین یک مهندس کامپیوتر و یک رفتگر زحمت کش

1- مهندس کامپیوتر

من لیسانس دارم. رشته ام امنیت شبکه و کارم کامپیوتری است.

در شرکت بزرگ اینترنتی کار می کنم و قسمت فنی هم هستم. ورود به این شرکت به این صورت بود که 4 تا مصاحبه داشتم و کلی سوال فنی در مورد شبکه و کامپیوتر پرسیدند. بعد از این یک ماه کامل جزوه 400 صفحه ای مطالعه کردیم و 15 روز عملی کار کردیم. بعد از این همه زحمت و مطالعه و تلاش، تازه اگر امتحان نهایی رو قبول می شدیم می تونسیم وارد این شغل بشیم. شغل من خیلی حساس است و کوچکترین اشتباهی منجر به اخراج و بوجود آمدن مشکل جدی برای مردم است.

پیشفرض این رشته هم لیسانس در رشته کامپیوتر، آشنایی با کامپیوتر و شبکه و کارهایی مثل تست شبکه، تست ارتباط و ... به علاوه 400 صفحه جزوه با هزاران اطلاعات فنی دیگر.

درامد فعلی من 11 میلیون تومان با منت

2- رفتگر

لازمه ورود به این شغل، نیازی به دانش فنی، مدرک دانشگاهی و کلی مطالعه نیست. فقط کافیه بلد باشی چطوری یک جارو دست بگیری تا از 8 چند ساعتشو جارو بزنی و موزیک گوش کنی و باقیش رو خوش بگذرونی و با باقی دوستان هفت سنگ بازی کنی تا کارت تموم بشه. طی این کار هیچ کسی باهات کاری نداره، اتفاق خاصی نمی افته و فقط نباید محل کارت خیلی کثیف تحویل بدی.

درامد این رشته 15 میلیون تومان و حتی برای رسمی ها 20 میلیون تومان است.


درامد این شغل

امنیت شبکهمدرک دانشگاهیدیپلم ردیسطح جامعهامتحان نهایی
به روز، یه شب، یه نفر، هه. مرد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید