ویرگول
ورودثبت نام
danial abdl
danial abdl
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

اگر به دنبال یک کتاب اطلاعات عمومی خوب هستید

قصه از آن جا شروع شد که برادرم از من خواست برایش یک کتاب اطلاعات عمومی مصور،جامع و خوب پیدا کنم و سفارش بدهم تا در خانه اش داشته باشد و ما هر دو از ارزش یک کتاب اطلاعت عمومی خوب با خبر بودیم. مایی که در کودکی با کتاب اطلاعات عمومی دو جلدی انشارات خشایار وقت ها گذراندیم و زندگی کردیم و سرچشمه بسیاری از چیزهایی که می دانیم، این کتاب ارزشمند است.

من که سرم برای جستجوی کتاب ها درد می کند، برای خودم سوال پیش آمد که در حال حاضر چه کتاب های اطلاعت عمومی، دایره المعارف یا دانشنامه ای با کیفیت ظاهری و علمی مناسب موجود هستند.(خواهش می‌کنم به من نگویید که الان در عصر اینترنت و شبکه های مجازی دیگر به این جور کتاب ها نیازی نیست. اینترنت با اطلاعات پاره پاره و بی هدفش کار را برای فرد ناآگاه سخت تر هم می کند، چون هیچ گزینشی برای اطلاعات ارایه شده وجود ندارد و هیچ چیز جای یک کتاب چاپی با کیفیت با مطالب گزینش شده را نمی گیرد).

یادش بخیر!
یادش بخیر!

فاکتورهای مهم برای من این ها بودند :

  • جامع بودن
  • با کیفیت بودن
  • مصور بودن و به روز بودن( یک کتاب که فقط حاوی متن و در نتیجه خسته کننده باشد نمی خواستم)

جستجو را شروع کردم. سایت های مختلف از جمله 30 بوک، آدینه بوک و دیجیکالا و سایت های دیگر را زیر و رو کردم. قیمت ها، تعداد صفحات، قطع و اندازه، توضیحات، انتشارات و .. را بررسی کردم. به چهار گزینه رسیدم:

این چهار کتاب با توجه به نیازهای من مناسب بودند. در نهایت از میان این چهار کتاب به دو کتاب رسیدم. دانشنامه مصور کودک و نوجوان آکسفورد و دانشنامه دانش آموز که هر دو می توانستند انتخاب شوند. ولی در نهایت دانشنامه دانش آموز را با توجه به برچسب "دانش آموز" و این که نگران بودم بدسلیقگی در آن رخ داده باشد حذف کردم.

در نهایت انتخاب من شد دانش نامه کودک و نوجوان آکسفورد. دلایل این انتخاب موارد زیر بود :

  • یک کتاب استاندارد در سطح جهانی
  • مصور، رنگی ، کاغذ گلاسه، قابدار کیفیت چاپ خوب و در مجموع با کیفیت
  • دانش پایه ای برای تمام سنین

این کتاب را علاوه بر لینک بالا از این لینک هم می توانید تهیه کنید.

در ابتدا نگران این بودم که با توجه به واژه های " کودک و نوجوان" در عنوان کتاب، برای بزرگسالان مناسب نباشد. ولی از آن جایی که این کتاب 680 صفحه ای حدود 700 مطالب گزینش شده را در موضوعات مختلف به ترتیب الفبایی در خود دارد، پس می توان مطمئن بود که مجموعه قابل قبولی از دانستنی های پایه را در بر می گیرد.

من با توجه به نیازهای مورد نظر به این انتخاب رسیدم. شاید کتاب دیگر این لیست چهارتایی برای شما مناسب تر باشد.امیدوارم از این مطلب استفاده کنید و برای شما مفید باشد.



https://virgool.io/@danialabdl90/پنج-کتاب-با-حال-و-هوای-تابستان-i1pf7mtrhlta






کتاباطلاعات عمومیدانشنامهدایره المعارفمعرفی کتاب
از کتاب ها، افکار، آدم ها، قصه ها...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید