ویرگول
ورودثبت نام
Dard_daram
Dard_daram
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

آیا خشونت در ما هم هست؟

آقا سامان کارش کامپیوتر و مهندس انفورماتیک هست.چون کارش همینه بیشتر وقتش تو اینترنت و شبکه های اجتماعی میگذره.چند روز پیش کلیپ کتک زدن خانومی رو که توسط یه "اتش به اختیار " دیده بود کلی عصبانیبود.ماجرا رو به خانمش نگفت چون میدونست اگر بدونه کلا به هم میریزه.از قضا خانومش هم کامپیوتریه.دیشب موقع خواب یه دفع انمه به سامان گفت :راستی اون کلیپ وحشتانک رو دیدی؟گفتش نه کدومو میگی؟همن خانومه رو که یه آقا به خاطر مسئله حجاب کتکش میزنه..گفتم اره خیلی ناراحت کننده بود. بعدش سامان از اینک یه سریها همینجور فقط تماشاگر بودند و اصلا هم دخالتی نمیکردند و بی تفاوت بودند واز این حرفها...که من اگر اونجا بودم اون اقا رو اینقدر میزدمش تا بفهمه که حقوق شهروندی رو باید رعایت کنه و اصلا چه معنی داره که یک خانومو به هر دلیلی تو خیابون به باد کتک بگیریو.. خلاصه کلی غیرتی شد و......خانومش برگشت گفت تو یکی حرف نزن.. تو هم یکی مثل اون وحشی هستی که تو هم براحتی یه زن رو میتونی کتک بزنی... گفتم دست شما درد نکنه این ماجرا به من چه ربطی داره؟

خانومش گفت یادت رفت اون اوایل منو چند بار کتک زدی؟گفتم ماجرا خانوادگی رو با یک وحشی خیابونی بی فرهنگ نباید مقایسه کنی.خوب منم جوان بودم یه خبطی کردم ولی این ماجرا مال حداقل هشت سال پیشه وآیا تو این هشت سال این اتفاق افتاده ؟نه....خلاصه یه مشاجره یی بیشنون اتفاق افتاد..اینک هر ادمی میتونه استعداد خشونت رو داشته باشه بحثی نیست.. اما دز هر خشونتی به نظرم فرق میکنه.. اینک کسی خشونت رو بپذیره که هست و بتونه در هر موقعیتی کنترل کنه عالیه ولی خوب سخته.هر کسی این توان و انگیزه رو شاید نداشته باشه.. و در موقعیتهای مختلف ممکن خشونتی ولو برای خانواده وعزیزانش نشون بده.. زن یا مرد هم نداره؟

اما..اما لازمه که یادآور بشم وجود عنصر "عامل" در این جریان قابل کتمان نیست... شخصی که به عنوان شریک زندگیت مرتبا تمام مواقع بیرون رو به نحوه یی به تو نسبت بده و اتکت بچسبونه یک عنصر محرک برای خشونت به حساب میآید.. یا شخصی که در خانواده یی پرتنش یا جامعه پر از بی قانونی بی نظمی های متعددی بزرگ شده در واقع پتانسیل خشن بودن رو در خودش داره.به نظرم میاد که زن و مرد یا هر کسی دیگه درارتباط با آدمهای اطرافش محرک خوبیها باید باشه.. تکرار زبانی و رفتاری عاملهای ملایمت رفتاری و خصوصیات مثبت رفتاری باعث ایجاد یه عامل منعطفی در برابر رفتارهای بیرونی و نیز مهربانی میشود.زنی اگر دایما شوهرش رو به واسطه اشتباهاتش مورد حملات متعدد قرار میدهد در واقع خشاب اسلحه یی رو پر میکند که از حالت ضامن در امده و ممکن است به هر سمتی شللیک بشود که خودش هم در آن میان هست....

خشونتکتک زدن خانوم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید