ویرگول
ورودثبت نام
داریوش زمانی | DARIUSH ZAMANI
داریوش زمانی | DARIUSH ZAMANI
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

اول ببین چی می خواهی بفروشی بعد سایت را سئو کن - خودت سایت را سئو کن

خوب اکثر ما قصد تجاری از سئو سایت داریم ، یعنی می خواهی محصولات و خدمات خود را بفروشیم . من می گم اول مشخص کنیم چی می خواهیم بفروشیم بعد متناسب با آن سایت را سئو کنید.

استراتژی سئو و قصد جستجوی کاربران
استراتژی سئو و قصد جستجوی کاربران


این نکته کلیدی و مهمی است .

خوب دستگیرتان نشد چی می خواهم بگم

طراحی سایت با وردپرس

ببیند من می خواهم سفارش طراحی سایت بگیرم ، مردم زنگ بزنن و بگن براشون سایت های حرفه ای طراحی کنم.

خوب اولش فکر کردم با کلمه "وردپرس" بیام صفحه اول ، دیگه عالی است .

اما اگر فکر کنیم می بینیم بیشتر آنهایی که وردپرس را سرچ می کنند ، دنبال آموزش هستند.

اهدف جستجوی کاربران از جستجوی کلمه وردپرس

  • آموزش وردپرس
  • کسب درآمد با وردپرس
  • دانلود افزونه و وردپرس و آموزش های مربوط به آنها

پس من باید دیدگاهم را تصحیح کنم و دو هدف برای خودم مشخص کنم

روی آموزش وردپرس تمرکز کنم و با کلمه وردپرس سایت را سئو کنم .

با کلمه "طراحی سایت با وردپرس" سایت خودم را سئو کنم .

عبارت Search intent چیست؟

این که من ساده گفتم در واقع جزء ماشین جستجوی هوشمند گوگل و جزء مباحث پیچیده و نو در جستجو و سئو سایت است .

این اصطلاح که قصد و نیت کاربر از جستجو نیز معنا می‌شود، زمانی به کار می‌رود که می‌خواهیم هدف از یک جستجوی آنلاین را توضیح دهیم. دلیلی که یک نفر به خاطرش جستجویی انجام می‌دهد. به هر حال هر کسی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کند، به دنبال پیدا کردن چیزی است.


آیا کاربر به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالش است؟ آیا می‌خواهد وب سایت خاصی را پیدا کند؟ یا شاید جستجو می‌کند تا بتواند محصولی خریداری کند؟ این نوع سوالات، بخش مهمی از user journey یا سفر مشتری را شکل می‌دهند.


طی سال‌ها، گوگل سخت روی بهبود الگوریتم‌هایش کار کرد تا بتواند search intent یا قصد و نیت کاربر از جستجو را متوجه شود. هدف گوگل این است که بتواند بهترین و مناسب‌ترین نتیجه جستجو را بسته به خواسته کاربر به او نمایش دهد. به همین خاطر مهم است که شما هم محتوایی ایجاد کنید که با نیت کاربر همخوانی داشته باشد و پاسخ سوال‌های او را بدهد.


اگر می خواهید سایت را خودتان سئو کنید، مطالب من را پی گیری کنید

از لینک زیر برای مطالب دیگر استفاده کنید.

https://virgool.io/tag/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%DA%A9%D9%86



سئو سایتخدمات سئو سایتآموزش سئو سایتخودت سایت را سئو کنداریوش زمانی
تو که خوبی باشی، منم حالم خوب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید