ویرگول
ورودثبت نام
Ali Daryabak
Ali Daryabak
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

چگونه گزارش بنویسیم

یکی از قسمت‌های مهم کار هر تیم و یا هر فرد در هر بخش از تیم، ارائه گزارش‌های روزانه، هفتگی و ماهانه‌ست. سوالی هم که من همیشه باهاش رو به رو بودم این بوده که “چگونه گزارش بنویسیم؟!”. طبق تجربه‌ای که من دارم، چه توی شرکت‌های بزرگ، چه در کسب و کارهای کوچیک، ارائه گزارش مناسب از عملکرد یک تیم و یا یک بخش اهمیت بسیار زیادی داره اما همیشه با مشکلات بزرگی رو به روست. مثلا توی یه گزارش اصلا هدف گزارش مشخص نمیشه، یه وقتایی اصلا به خلاصه‌ای از عملکرد تیم‌ها پرداخته نمیشه، هیچ گزارش کمی درستی توی گزارش برای تحلیل وجود نداره و اگرم وجود داشته باشه تحلیلی روش انجام نمیشه و هزاران مشکل دیگه که من سعی کردم توی این فایل به بهترین نحو تهیه گزارش اصولی و درست که تا الان پیش بردم و بهینه‌ش کردم رو بهتون بگم که بتونید استفاده کنید.

نحوه تهیه گزارش
نحوه تهیه گزارش


توی این فایل به موارد زیر پرداخته شده:

  • نوشتن هدف گزارش
  • نوشتن خلاصه عملکرد تیم‌ها
  • گزارش کمی ماهیانه
  • گزارش KPIهای مهم
  • گزارش هر کانال به صورت مجزا
  • گزارش مقایسه‌ای بین ماه‌ها مختلف
  • تحلیل کلی گزارش

قطعا این مواردی که برای تهیه‌ی گزارش خوب و جامع گفته شده، صرفا بر اساس تجریبات، مطالعات و دید من بوده و می‌تونه نکاتی که از جانب شما گفته میشه به بهبود این گزارش و نحوه‌ی تهیه گزارش کمک بهتری کنه.

امیدوارم بتونید نهاید استفاده رو از این گزارش ببرید.

بخش‌های کلی چگونه گزارش بنویسیم
بخش‌های کلی چگونه گزارش بنویسیم


برای دانلود گزارش به آدرس زیر مراجعه کنید. نظرات‌تون هم قطعا بهم کمک می‌کنه.

https://alidaryabak.com/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a8%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85/


گزارش نویسیدیجیتال مارکتینگمارکتینگگزارش نوشتن
متخصص دیجیتال مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن، علاقه‌مند به مارکتینگ داده محور
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید