ویرگول
ورودثبت نام
داود علیزاده
داود علیزاده
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

درست اندازه میگیرم، پس هستم!

شاخصهای اندازه گیری کسب و کار یا همون بیزنس متریک باید سه ویژگی داشته باشه که همشون با Aشروع میشه که بهش میگن AAA's metrics که عبارتند از :
Actionable : یعنی اون شاخصی که تعیین میکنی با بالا و پایین شدنش تو رو وادار کنه به یک اقدام ! مثلا فلکه ای بسته بشه یا خدماتی را به مردم به موقع برسونیم و تا تست بازار استارت آپ که باید جوری تست کنیم که تیم اجرایی و بنیانکذار و بقیه متوجه بشن که باید چه اقدامی کنن تا تو بازار رشد کنند و ظرفیت بگیرند

از صفحه اینستاگرام خودم به نام دکتر استارت آپ dr_startup
از صفحه اینستاگرام خودم به نام دکتر استارت آپ dr_startup


Accessible :یعنی اون معیار قابل دسترس باشه برای کاربر! تو زیرزمین خونه ات قایم نکرده باشی بعد بگی چرا از این معیار نشانه و سنسی نمیگیرم . واضح و شفاف باشه ( این جمله #مارک_تواین) دقیقا به همین ویژگی برمیگرده !
Auditable :معیارت طوری باشه که نتایج آن قابل شنیدن باشه !
نتایج اون در ویزاردهای اکسل گم نشه ! صدای جیغ کلمات شمارا در ذهنت کسی نمیشنود !

مارک تواینمعیاراندازه گیریدکتراستارت آپشاخص
ما مدیونیم به رسیدن به چشم انداز فردی مون ! من دانش آموخته MBA دانشگاه صنعتی شریف ، خواندن و نوشتن را دوست دارم ، عاشق سینما و فیلمهای حسابی ، موسیقی گوش میکنم، صاحب پادکست "عقاید یک جغد"
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید