ویرگول
ورودثبت نام
دیوا ( روح آپارات )
دیوا ( روح آپارات )
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

افسردگی برنامه نویس ها

مقدمه

خوب فکر کنم این یک مطلب، یکی از مهم ترین مطالبی هست که تا اکنون در سایت ویرگول نشر شده!

چون درباره یک مشکل رایج و بزرگی از دسته برنامه نویس ها توضیح میده و متاسفانه تا اکنون برنامه نویسی مطلبی کامل ننوشته! با اینکه توی سال 2022 هستیم!

من یک برنامه نویس جوان هستم و اکنون به مشکل افسردگی خوردم...

اصلا بیا قبلش ببینیم افسردگی چیه ؟



افسردگی چیست؟


افسردگی با اون چیزی که فکر میکنید کاملا متفاوته اصلا یک بیماری خیلی سنگینیه حتما باید به دکتر مراجعه کنید و حل شدنی نیست اما همگی به اشتباه اینو به بی حال و حس نداشتن و خستگی حسابی و نداشتن انگیزه رو افسردگی میدونیم منم امروز آمدم به همین مشکلات پاسخ بدم :)) یعنی درست آمدی اگر

· خسته

· بی حالی

· بی انگیزه ای

· بدون هیچ انرژی هستی

· ارزوی مرگ میکنی

· هر شب کلی برنامه میریزی ولی صبحش همون آدم بدون هیچ تلاشی هستی

· کلا بیخیال شدی از زندگی

· فقط گیم میزنی و وقتت رو تلف میکنی

· کلی برنامه داری ولی به هیچ چیزی نرسیدی

· تمامی امیدتو از دست دادی

· همش لعنت میکنی که توی ایران به دنیا آمدی


فکر کنم فهمیدی این مطلب قراره چی کار کنه! قراره راهی رو به تو بده که این مشکلات و هزاران مشکلات از این قبیل رو حل کنی اما! به شروطه هاااا خیلی سادست یعنی یک مثلثه ( سه تا کار هست که باید بکنی)

· تلاش کنی

· گوش کنی

· عمل کنی


خوب حالا اول باید بدونی افسردگی نداری دوست عزیز :)) شاید 24 ساعته بشین روی تخت و نتونی یک لیوان جا به جا کنی ولی اگر افسرده باشی به هیچ عنوان این مطلب منو نمیخونی (شاید اگر تلاش نکنی به بهبودت بعد ها افسرده بشی ...)

ولی برای راحتی شما من باز از کلمه افسرده استفاده میکنم



چرا من افسرده ام؟


چون که ایران هستی!

خوب این بهونه ای هست که هر روز، ما ایرانی ها میگیم ولی خارجی ها مگه مشکل ما رو ندارن چی میگن اونا؟





اصلا ببین چرا داری این قسمت رو میخونی؟


























بازم که داری این قسمت رو میخونی عزیز من مشکل همینه دنبال دلیل نباش اصلا مادرزادی تو افسرده‏ ای باید دنبال حل کردن اون باشی پس بیا پایین تر تا بهت بگم چی کار کنی




حل مشکل افسردگی

ببین من دکتر نیستم میخوام راه حل های خودم رو بگم که چی کارا کردم تا خوب شدم در حقیقت من پاره شدم و واقعا نابود شدم پس فکر نکن به راحتی خوب میشه ولی اینو بدون که اگر خوبش نکنی بعدا پارت میکنه

هزارتا کار بهت میگم همشو انجام میدی بالاخره خوب میشی با زمان حدود یکی دو ماه طول میکشه اگر همه کار ها رو انجام بدی توی هفته اول و دوم کاملا احساس میکنی که رو به بهبودی

خوب ببین تو قدیم یک روتینی داشتی الان حتی اونم نداری اصلا ممکنه روتین قدیمت خیلی مزخرف و بد بوده ولی اول بر گرد به روتین قبلیت چون باید قدم به قدم بریم نپرس چرا باید قدم به قدم بریم دلیلش هم میدونم ولی با توضیح دادنش خیلی این مطلب رو طولانی میکنه ( الان داری به خودت میگی که من نمیدونم و دارم بهونه میکنم :)) )

خوب بیا بهت میگم چون که اگر کار سخت بزاری و یهویی بخوای بر گردی به روتین خفن نمیتونی چون خیلی سخته مثل این میمونه یک هویی وزنه المپیک بزنی خوب در قدم اول نمیتونی در قدم دوم ممکنه به خودت آسیب بزنی و در قدم آخر که از همه مهم تره ناامید میشی پس گوه نخور و اول بر گرد به روتین قبلیت ? (ببخشید انقدر تند گفتم ولی نیازه )

خوب الان رسیدی به یک روتین مزخرف قدیمی درست میگم؟ حالا کم کم و آهسته آهسته روتینت رو خوب کن.

و تمام افسردگی شما حل شد دیدی چقدر آسون بود...






























ولی باید بگم متاسفانه شما در جا زدید و نتونستید به اون مرحله برسید میدونی چرا؟ چون یک برنامه نویسی؟ چون یک هکری؟ چون توی ایرانی؟ نه! هیچ کدوم از این دلایل نیست.

اگر به دنبال بهونه باشی میتونی به راحتی 100 تا بنویسی! من تایمر واسه خودم میزارم ببینم توی پنج دقیقه چند تا میتونم بنویسم

پایه ای؟

1

2

3

شروع میکنیم

· کرونا

· تنها بودن و نبودن دوستام کنار من

· دعوا های خانوادگی

· درک نکردن خانواده

· نداشتن پول

· مریضی های زیاد

· قیمت زیاد تجهیزات کامپیوتری

· از دست دادن نزدیکانم

· کرونا گرفتن خودم

· شرایط سخت مهاجرت

· همه رفیقام مهاجرت کردن و من تنهام

· نبود کار

· سختی کارم

· نامردی در کارم و خوردن حقوقم

· نبود دختر یا پسر خوب برای ازدواج و ایجاد یک رابطه

· سرعت اینترنت بسیار بد

· بی کفایتی ویزرا مملکت

· دورغ هایی که بهم میگن

· اتاق کوچیک و فضای کار مزخرف

· آموزشگاه ها و مراکز تحصیلی مزخرف

· دوستای مزخرف

· ایرانی بودنم


و کلی چیز دیگه دستم درد گرفتم چون تند نوشتم و با خشونت حالم زیاد خوب نبود هنگام نوشتن...

جالبه بدونی که دو دقیقه چهار ثانیه اضافه آمد


خوب دلیل زیاده اگر تونستی همه اینا رو حل کنی بیا من بهت پول میدم واسه من هم حل کن

پس هیچ غلطی نمیتونی کنی

تا اینکه فهمیدم اینا همش یک مشت بهونه است و مشکل اصلی میدونی چیه؟

نحوه برخورد با خودمون هست یعنی اینکه همینطور که به دیگران رحم نمیکنیم و میکشیم! می دزدیم! دلشون رو میشکونیم با خودمون هم میکنیم :))


شاید بگی زر مفت میزنم و من اگر بخوام اینو بهت ثابت کنم قادر نیستم چون باید خودت بهش برسی

به همین دلیل هست که هیچ برنامه نویسی حاضر نشده که یک چنین مطلب بنویسه

جوان عزیز! حقیقت تلخ هست و قضیه اینکه خودت داری به خودت آسیب میزنی

خودتی که وقتی یک باگ پیدا میکنی خودت رو نفرین میکنی

خودتی که پروژه رو لحظه آخری تحویل میدی و خود زنی داری!

اون تویی که به دیگران آسیب میزنی و به خودت هم همینطور!


بهت پیشنهاد میکنم اگر تونستی به حرفم بررسی از چند تا تجربیاتم استفاده کنی

· میتونی تغییر کنی

· همیشه واسه کارا دیره ولی شدنی هست ( همون هیچ وقت دیر نیست خودمونه ولی ویرایش خودم)

· تلاش کن

· قدم به قدم برو جلو

· بجنگ برای هدفت

· کلی عکس خفن مفن برنامه نویسی بزن به دیوارت بهت روحیه میده :))

اگر حالت بده الان یعنی همون افسردگی رو داری و قبول کردی که تقسیر خودته ادامه متنم رو بخون که میخوام کمکت کنم

بلاخره تو هم قادر به اشتباه هستی مثل من و الان میخوای با من همراه بشی و خودت رو از افسردگی بکشی بیرون

گفتم باید تلاش کنی و به خودت آسیب زنی ولی تو خیلی حالت بده !! درست میگم؟ چند تا کار میگم بکن کمکت میکنه

· گوش دادن به asmr حالا میتونه خارجی باشه میتونه ایرانی باشه

· گوش دادن به آهنگ های رفع افسردگی (میتونی بزنی توی اینترنت یا روی من کلیک کنی)

· پیدا کردن یک یار که از تنهایی در بیای (یک دوست با وفا یا کسی که بهش گرایش داری)

· ناز کردن خودت

· گوش دادن آهنگ های فوق هیجانی و فکر کردن به آینده ای روشن

این کار ها رو بکن و به خودت آسیب نزن حتما خوب میشی عزیز دلم :))

دوست دارم و امیدوارم به چیزی که بخواهی برسی عزیزم بوس بهت ... :))) <3






به نظرم هنوز ناراحتی

ببین باید روی خودت کار کنی و حال دلت رو خوب کنی عزیز دلم تو تنها نیستی کلی از آدم های دیگه هم همینطوری هستن باید به خودت بررسی






















ای بابا باز به نظرم حالت بده :(( اگر واقعا حالت بده دوست داری با کسی صحبت کنی من هستم توی کامنت ها بگو :)) تنهات نمیزارم با هم خوشحالی میکنیم؟ باشه؟ <3

یک قلب زیبا هم میزارم برات



میدونی چیه؟ اصلا تنهات نمیزارم :))

میمونم پیشت :)) باز میگم اگر میخوای صحبت کنی توی کامنت ها بنویس حتما میام جواب میدم ( سعی میکنم چون کار هم زیاد دارم ولی تو دوست من هستی و تمامی تلاشم رو میکنم و همه کار هامو میزارم کنار مثل الان که یک پروژه دارم و فردا باید تحویل بدم و خیلی عقبم واقعا میگم تو برام اهمیت داری عزیز دلم )

خوشحال باش

من هستم همیشه در کنار تو

دوستار تو

برنامه نویسافسردگیناراحتیبی کاریبی حالی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید