به سری مجموعه آموزش ایلوستریتور و آموزش طراحی لوگو خوش آمدید.
در این بخش قصد داریم به شکل آموزش پروژه محور ایلوستریتور به طراحی روح فلت در ایلوستریتور بپردازیم,
بزن بریم:)
وقتی ایلوستریتور را باز میکنید با صفحهی اصلی مواجه میشوید.
فایل رو میزنید و در قسمت راست صفحهی سند هزارو دویست و نهصد پیکسل ایجاد میکنید. الآن یک بگ گراند میخواهد.
میتوانید به چندین شکل بگ گراند رو ایجاد کنید.
یکی اینکه بیایید روی (Rectangle tool) کلیک کنیم و بعد و بعد دقیقاً اندازهی صفحهمان یک مستطیل با سایز هزارودویست در نهصد به وجود بیاوریم.
که دقیقاً اندازهی صفحهی ما است . و فیت میشود روی صفحه ولی حاشیه دارد.
وقتی (Stroke) را افزایش میدهیم اندازه آن بیشتر میشود.
و بعد حاشیه رو کلیک میکنیم روی ان و غیرفعالش میکنیم.
و بعد از آن طرحمان را باز میکنیم.
طرح طراحی روح فلت ما شامل شش تا هفت مرحله میشود.
و بکگراند رو انتخاب میکنیم و مستطیلی که گذاشتیم در وسط کادر کلیک میکنیم و ابزار
(Eyedropper) را برمیداریم و رنگ مستطیل را میزنیم .
در بخش اول میخواهیم بدنه روح فلتمون رو بسازیم.
بدنه رو به چندین راه متفاوت میشود ساخت.
یک دایره هم به رنگ سفید رسم میکنیم .
بیاید در تب لایهها این منو رو بازکنید .
بعد آخرین لایه رو قفلش میکنیم .تا دیگر در انتخاب نشود.
شیفت رو نگه میداریم که خط صاف بشود .در پایین بدن روح ما به پنج عدد مربع کوچک نیاز داریم بعد کپی از مربع ها می گیریم و کنترل دی را میگیریم تا این عمل تکرار شود و شیفت رو نگه میداریم و یکی در میان دیلیلت را میزنیم با ابزار(Selection Tool) گرد میکنیم.
در این بخش ما به کمک ابزار پن اقدام به سایه زدن روح میکنیم,توجه فرمایید که سایه زدن در طراحی های فلت به شکل های خاص امکان پذیر است و روش های متفاوتی را در بر میگیرد که ما در این آموزش به یکی از سبک های سایه زدن میپردازیم.
برای درست کردن عینک روح ی عدد مستطیل رسم میکنیم وگوشه های مستطیل رو جمع میکنیم .دو عدد خط روی ان است که انعکاس نور است چون شیشهای است نیاز به انعکاس نور دارد.
در کنار صفحه دو عدد مستطیل بزرگ و کوچکتر را ترسیم میکنیم و با ابزار (Shear Tool)
که برای چرخش استفاده میشود نگه میداریم .و میچرخانید مستطیل رو و میگذارید روی عینک روح .
حالا میخواهیم دهان روح را در ادوبی ایلوستریتور ترسیم کنیم:
ابتدا آبجکت را میاوریم روی صورت روح و بعد شیفت را نگه میداریم و نصف دایرهای رو که بهعنوان دهان میکشیم.
برای این کار میآییم با پن که میگذاریم روی حالت منفی یعنی دیلیت کردن نصف دایره را میزنیم و بعد صاف و مرتبش میکنیم.
برای زبون روح ی دایره ی کوچک را داخل دهان میگذاریم و باهم (Select) میکنیم .
و ابزار (Direct Selection Tool) رو بر میداریم و آلت رو نگه میداریم .
و گوشه های دهن را با این ابزار (Direct Selection Tool) کمی گرد میکنیم .
برای دستانش دو تا مستطیل رو با یونیت یکی میکنیم و بعد بر روی کناره های بدن روح قرار میدیم روح.
برای سایه عینک روی عینک کلیک میکنیم کنترل سی کپی میکند کنترل وی پیس میکند.
کنترل سی و بعد کنترل اف روی همون لایی ای که کپی کردیم پیس میکنیم .
الان ی لایه ان زیر هست از جنس همین .
درمورد دهنش اگردوست نداشتید لبخند بزنه می توانید یک کار دیگر انجام میدهید.
از افکت (ZigZag) استفاده میکنیم .
برای دو لبش ی خط می کشیم سلکتش میکنیم و با پاک کن نوکای ان را میزنیم.
تمام