ویرگول
ورودثبت نام
Diablo دیابلو
Diablo دیابلو
خواندن ۷ دقیقه·۳ سال پیش

حل مشکل بیحالی و کسلی بعد ترک متادون و تریاک

دوستان عزیزم درود ، امیدوارم هرجایی که هستید دلتون شاد باشه و تنتون سالم ، هیچ نعمتی تو دنیا بالاتر از سلامتی نیست و نخواهد بود .

زمانی که شروع کردم به ترک هیچوقت فکر نمیکردم به این زودی چندسال سپری بشه و همچنان پاک بمونم و از زندگی لذت ببرم ، هرگز باور نمیکردم که بتونم یه روز بدون مصرف مواد سپری کنم ! (اما 4 سال گذشت)

امروز میخوام در مورد بیحالی و کسلی بعد ترک تریاک ، متادون ، شیره و ترامادول و هرنوع مخدری صحبت کنم چون خیلی درموردش سوال میشد و خیلی جوابای خوبی توی نظرات بلاگ داریم ، دایره المعارف بهترین تجربیات ترک اعتیاد رو توی همین بلاگ بخش نظرات میشه پیدا کرد پس از بخش نظرات شروع کنید اگه به دنبال رهایی از شر اعتیاد هستید .

برگرفته شده از diablo.blog.ir

درمان بیحالی کسلی و خستگی و بیخوابی بعد ترک متادون شیره ترامادول و تریاک 

از اونجایی که خودم تجربه ترک دارم و یادمه بعد ترکم یه مدتی رو بیحال و کسل سپری کردم ، یه جورایی زندگیم رو مختل کرده بود البته اینم بگم از لحاظ ذهنی و روانی بیشتر تحت فشار بودم تا فیزیکی ، چون عادت کرده بودم به سالها مصرف و بعدش رفتن سرکار و انجام دادن امور روزمره ، یعنی اول مصرف میکردم بعد میرفتم پی زندگیم ، مثل ماشینی که باید اول بنزین بزنید بهش تا حرکت بکنه .

پس این رو مدنظر قرار بدید که شما هرچقدری که مصرف کردید چه 1 ماه چه یک سال از لحاظ روانی عادت کردید بهش و وابسته شدید ، نگران نباشید زمان همه چیز رو حل میکنه (فقط صبوری کنید)، یه سری کارهایی که تجربه کردم رو مینویسم براتون ، شماهم هرچی تجربه کردید برای بهتر شدن حالتون رو برامون بنویسید توی بخش نظرات

اول از همه هدف داشته باشید : بنظرم مهمترین بخش قبل و بعد از ترک اعتیاد داشتن هدف هستش ، مثلا هدف دارید ترکش کنید که برید خدمت سربازی ؟ هدف دارید ترکش کنید درس بخونید ، کار کنید ، سفر برید ، سلامتی رو بدست بیارید ، بفکر خانواده باشید و ... اوایل ترک هدفم این بود ترکش کنم و برم خدمت سربازی ، خسته شده بودم سالهای زیادی رو با تکراری بودن زندگی و مصرف مواد بیهوده از بین برده بودم وقتش رسیده بود پیگیر بشم و از شرش خلاص بشم

پس تصمیم گرفتم ترکش کنم به شیوه یابویی که شنیده بودم ، میترسیدم ، اضطراب داشتم ، نگران بودم ، غمگین بودم ، باید با تمام سختی هایی که داشت این راه رو طی میکردم ، نمیدونستم چقدر سخته ، چقدر طول میکشه ، چقدر قراره تخریب بشم . اما من هدف داشتم اونم ترک اعتیاد بود ، پس رفتم جلو و پا گزاشتم تو مسیری که میدونستم سخته ولی انتهاش روشنایی بود . امروز خداروشاکرم که تونستم ترک کنم و از باتلاق اعتیاد بیام بیرون.

دیدتون رو به زندگی تغییر بدید بعد ترک ، میدونم شاید اوایلش سخت باشه ولی شدنیه ، میتونید از نظر ذهنی رو خودتون کار کنید تا هی درگیر این نشید که حالا ترک کردم چیکار کنم ، وای حال ندارم ، وای حوصله ندارم ، وای انرژی ندارم ... اینارو فراموش کنید فقط بلند شید برید دنبال کارای روزمره ، دنبال کارای مورد علاقه ، دنبال فرد مورد علاقه :) .

ببینید اینایی که دارم مینویسم براتون همشون مال زمانی هستش که شما ترک رو استارت زدی مرحله اول رو که هم فشار فیزیکی داره هم روانی رو یجورایی رد کردید ، یعنی دوستانی هستن هنوزم بعد گذشت مثلا 40 50 روز میان میگن ما اصلا حال نداریم ، حوصله نداریم ، همش افتادیم یه گوشه ، افسرده شدیم چیکار باید بکنیم  ؟ در جواب باید گفت بله شما کار بزرگی کردید و ترک کردید بعد مدتها مصرف مواد ولی مرجله ی اصلی به نظرم مرحله حفظ کردن و پاک موندن از شر مواده ، که با برنامه ریزی و هدف داشتن و تغییر نگرش نسبت به زندگی به راحتی قابل کنترل هستش (نه به همین راحتی ولی نشد نداره پس قوی باشید) .

دنبال علاقه تون برید، دنبال یادگیری یه چیز جدیدتر باشید ، سعی کنید فعال باشید ، اجازه ندید ذهنتون بره به سمت مواد ، از دوستای ناباب دوری کنید ، دوستای جدید پیدا کنید ، با دوستان سالمتر معاشرت کنید .

ورزش کردن : رابطه ای که ورزش کردن و ترک اعتیاد دارن خیلی مستقیم و بدون واسطه ست ، دیدید توی تبلیغات هی میگن ورزش قاتل اعتیاد و نمیدونم همچین چیزایی :) ، اینا واقعا راسته چون خودم تجربه کردم ، بعد از ترک بنظرم مهمترین کاری که هرکسی باید انجام بده و مداوم باید حفظش کنه ورزش کردن و داشتن فعالیت روزانه ست ، آقایون خانمها ورزش کنید باور کنید این ورزش کردن تاثیر فضایی رو روند ترک داره ، من با فشار یه سری از دوستان مجبور شدم برم ورزش کنم تقریبا 7 روز اول یخورده سخت و طاقت فرسا بود بعد از گذشت 7 الی 10 روز اونقدر حس خوبی به آدم میده که دیوانه وار عاشق ورزش کردن میشید .

بالا بردن ضربان قلب حین ورزش ، عرق کردن ، ترشح هورمون هایی که باعث میشن حس خوبی بهتون دست بده از ویژگی های خفن ورزش کردنه ، پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا ، بدنسازی ، فوتبال ... اصلا هرچیزی . فقط ورزش باشه (این رو هم در نظر بگیرید ، پله پله حرکت کنید یهویی نمیشه راه صدساله رو طی کرد)

دور کردن استرس و اضطراب : مهمترین بخش بعد از ترک نداشتن یا دور کردن استرس از خودتونه ، سمی به نام استرس میتونه تمام سیستم بدن یه انسان رو مختل کنه ، سعی کنید مدیتیشن کنید ، موزیکی که دوست دارید گوش کنید ، حرکات یوگا انجام بدید ، برید یه جایی که آرامش میده بهتون ، ریلکس کنید ، تا حد ممکن استرس رو از خودتون دور کنید . هیچ چیز مثل استرس عصبی نمیتونه بهتون آسیب بزنه .

خواب منظم ، بنظرم داشتن خواب منظم اصلی ترین دلیلی هستش که اکثر دوستان ازش مینالن ، یکی از دلایل لغزش های متعدد همین بیخوابی و خواب نامنظم هستش ، اگه میدونید نمیتونید کنترلش کنید تحت نظر پزشک معتمد فرایند ترک رو شروع کنید (پستی که در مورد بیخوابی بعد ترک نوشتم رو بخونید و نظرات دوستان رو هم مطالعه کنید) کلید کنید  . معمولا مشکل بیخوابی با توجه به میزان مصرف شما از روز 7 تا 21 ممکنه حل بشه ، ممکنه بیشتر هم طول بکشه ، پس فقط صبوری کردن و قوی بودن اینحجا کمکتون میکنه ، البته ورزش کردن و رعایت کردن یه سری نکات ک قبلا نوشتم هم کمک بزرگی میکنه .

رژیم غذایی درست  : دوستان بعد از ترک ممکنه اشتهاتون باز شه و حسابی غذا میل کنید ، در نظر بگیرید که اگر ورزش نمیکنید و غذای ناسالم میل میکنید باید مراقبت کنید حتما . سبزیجات و میوه رو توی سبد غذایی بزارید حتما (میدونم گرون شده همه چی) ولی سعی کنید از غذاهای خیلی پرچرب و شیرین دوری کنید . رژیم غذایی رو براتون نوشته بودم توی یه پست جدا تشریف ببرید مطالعه کنید (کلیک کنید)

سوالایی که میپرسن خیلی رو اینجا مینویسم شماهم اگه جوابی دارید براشون بنویسید برامون .

عوارض ترک چند روزه ؟ بنظر خودم عوارض ترک هر فرد با فرد دیگه متفاوته ، یعنی هرکسی مقدار مصرف و مدت زمان مصرف متفاوتی داره پس نمیشه به قطعیت گفت چندروز ولی خب میانگین بخواییم حساب کنیم از 7 روز الی 21 روز عوارض ترکش ممکنه براتون موندگار باشه بعضی از دوستان هم توی 40 روز حتی عوارض ترک رو داشتن (عوارض ترک شامل ، بیخوابی، کسلی ، بیحالی ، دردپاها ، سردرد ، خمیازه، اشک چشم،افزایش ضربان قلب و ...).

بعد از ترک آیا مثل سابق میشه حالمون ؟ باید با قطعیت بگم بله حتی بهتر از قبل هم میشه ، اما کمی همت و تلاش میخواد ، ورزش ، رژیم غذایی صحیح ، داشتن انگیزه و هدف و مدیتیشن راه رو براتون هموار و بدون مشکل میکنه ، حسی که پاکی و سلامتی بعد ترک داره رو تاحالا هرگز تجربه نکرده بودم انگار زندگی جدیدی رو به آدم میدن . خداروشکر.

از چه روشی برای ترک استفاده کنیم ؟ دوستان روش های مختلفی برای ترک متادون تریاک شیره یا هرچیزی وجود داره ، این شما هستید که تصمیم میگیرید برای فرایند ترکتون ، میخوایید یهویی باشه یا اینکه میخوایید با کم کردن در کمترین زمان ممکن ترک رو قطع کنید یا با روش های مختلف انجامش بدید .

بنابراین روش ترک رو خودتون باید انتخاب کنید ، شما به هر روشی که ترک کنید عوارضش ممکنه وجود داشته باشه (حالا کمتر با بیشتر) پس فقط رو به جلو حرکت کنید و ترک رو استارت بزنید . (تجربیات دوستانی که توی نظرات برامون نوشتن رو ازشون غافل نشید)

امیدوارم روزی برسه که هیچ انسانی توی دنیا و عالم هستی به اعتیاد دچار نشه ، خدایا فرزندان سرزمینم رو از شر اعتیاد در امان بدار (الهی آمین) ، به امید پاکی تمام فرزندان ایران زمینم :)

دوستانی که توی تلگرام با من در ارتباط هستن و به بنده لطف بیکران دارن دست همتون رو میبوسم ، دوستانی که میایید مشارکت میکنید مینویسید ارتباط برقرار میکنید ، راهنمایی میکنید ، امیدوار میکنید ، انگیزه میدید ، دست تک تکتون رو میبوسم

تمام این انرژی های خوب به زندگیتون برمیگرده ، همونطور که برای من برگشته .

برگرفته شده از diablo.blog.ir



منبع



ترک متادونترک اعتیادتریاک
دوستای گل سلام چندسال پیش یه بلاگی‌رو ایجاد کردم و‌ تجربه ترک تریاک و متادون شیره رو توش نوشتم بعد سالها هنوزم فعال هستم ، دوست داشتید سر بزنید http://diablo.blog.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید