ویرگول
ورودثبت نام
EPSiLON
EPSiLON
خواندن ۸ دقیقه·۴ سال پیش

یخچال چی بخریم ؟

در این روزایی که کرونا همه ما را خونه نشین کرده و از پشت میز کارم دارم به کارهای روزانه میرسم داشتم به گز بستنی جلو دستم فکر می کردم که که با نبود یخچال خونمون برای سرک کشیدن من ، همچین عشقی رو از دست میدادم . گز بستنی جز معدود بستنی هایی هست که بهش علاقه دارم، چون اصولا بستنی خور نیستم ولی یه حس علاقه قلبی باهاش دارم شبیه حسی که به بادمجون دارم اگر خیانت به هیچکدوم شون محسوب نشه ، خوب جدی بریرم جلو میتونم بگم با تصور نبود وسیله ای مثل یخچال همه یه خلاء برای آشپزخونه مون داشتیم . من دیاکو منصوری هستم و قصد دارم تا بهترین یخچال های  امسال یعنی سال 2020 (سال 1399) رو تو این مقاله با هم مقایسه کنم، بهترین برند یخچال ها را برسی کنم ، بهترین یخچال ساید بای ساید ، دو قلو و بالا پایین را جلو ذربین نظراتتون بیارم و در پایان مقاله هم شما نقدشون کنید.

با اینکه این روزها خرید لوازم خانگی با این وضعیت دلار زیاد به مذاق خیلی هامون ممکنه خوش نیاد ولی خرید یخچال فریزر یکی از دغدغه های اساسی برای یه تعداد از افراد محسوب میشه ، چه برای  کسایی که جهزیه می خوان بخرن چه مایی که هر از گاهی دلمون می خواد یخچال یا وسایل خونمون رو عوض کنیم چه اون بنده خدایی که این اوضاع مجبور به تعویض یخچال به علت خرابی میشه. همه مون دلمون می خواد یه جورایی پولمون رو سیو کنیم هرچه بیشتر بهتر! شاید نمی خوایم زیاد هزینه کنیم یا اینکه اگر قرار است هزینه کنیم یه جای خوب هزینه کنیم. این شد که خواستم اول اگر نظرتون خرید یخچال خارجیه پیشنهاد خرید یخچال فریزر از بانه رو بدم به چند دلیل ! خیلی ارزونتره، مطمئن میاد در خونه ، اونجا پرداخت می کنید و سر همه یخچال هام 2 سال گارانتی با 5 سال خدمات میتونید بگیرید اونم از نوع معتبرش .  اگر مخالفید با این نظر پس یا باید این مطلب را کامل بخونید یا ما رو از نظرتون بی بهره نگذارید.

در هاف تایم صحبت هامم چند تا مدل خوب یخچال فریزر رو معرفی کنم و شما هم به چالش شون بکشید. وقتی صحبت از یخچال فریزر میشه چند تا برند خارجی و چند تا ایرانی بیشتر به چشم میاد. برند های خارجی ال جی  ، سامسونگ ، بوش و هیتاچی تو ایران پرچم دارند و بعضا گرایش دسته ای از خریدارها به مارک های خاص آمریکایی یا اروپایی هم هست . در برند های ایرانی اسنوا و امرسان بیشتر حرفی برای گفتن دارند.  که با چیزی که من تحقیق کردم قیمت یخچال های امرسان با برندهای خارجی به نسبت امکانات و سایز شون قیمتی بالا دارند که این یک کون منفی محسوب میشه ، چون اولین دلیل برای انتخاب یخچال ایرانی از نظر خریداران قیمت پایین تر هست حالا بحث کیفیت را جدا باید در نظر داشت.

حالا سوال اینه یخچال ایرانی بخریم یا یخچال خارجی ؟

راستش رو بخواهید نمی خوام تو این مطلب نظر شخصیم رو دخیل کنم ولی من اگر جای کسی بودم که یخچال فریزر می خرید چند تا فاکتور رو کنار هم می گذاشتم. چقدر بودجه دارم ؟ با هاش چی میتونم بخرم ؟ اگر خریدم چقدر برام کار میکنه؟ و اگر خراب شد چقدر برام هزینه داره ؟ چقدر لوازم یدکی و خدمات تو بازار داره ؟ آخرین سوال من که می تونم از خودم بپرسم اینه اگه یه ذره بیشتر هزینه کنم دیگه چی می تونم بخرم !؟؟


شاید اولین فاکتور برای همه ما تو ایران قیمت یخچال باشه ، ولی خیلی ها مثل ضرب المثل انگلیسی که میگه من اینقدر ثروتمند نیستم که بتونم جنس ارزون بخرم فکر می کنند. بیشتر منظوره این ضرب المثل اشاره به طول عمر جنسی هستش که قراره بخریم. یخچال های ایرانی با توجه به اینکه قیمت پایینی دارند و هزینه تعمیر پایین تری هم دارند مورد استقبال یه دسته از ماست. یه دسته هم معتقدند وقتی جنسی خراب نشه چه احتیاجی به هزینه تعمیر دارد که من با نظر دوم بیشتر موافقم .دیگه بر کسی پوشیده نیست که یخچالهای ایرانی از لحاظ موتور و دینام طراحی داخلی تکنولوژی‌های جدید همتا رقبای خارجی نمی شوند. بیشتر یخچال های خارجی از لحاظ ساخت کیفیت ،ساخت بهتری دارند. این برداشت من از تجربه ای یکی از استفاده از یخچال ایرانی داشتم و ظرف یک سال اول گارانتی مجبور به دو بار تعمیر آن شدم شاید مربوط بشه ولی باز در مقایسه شما می تونید خودتون بیشتر قضاوت کنید. می خوام به جای یخچال های ایرانی تو ادامه این مطلب بهترین یخچالهای خارجی را که تو هر رنج قیمتی میشه گرفت برای اون دسته که با من هم نظر هستند مقایسه کنم.


حالا سوال اینه از بین این همه برند کدام مارک یخچال خارجی بهتره؟

بزارید مستقیم بریم سراغ بهترین برند خوب یخچال فریزر که همه در بازار جهانی پرچمشون بالاست و هر محصولی عرضه می کنن مورد استقبال خریداران قرار می گیره ما اینجا می خوایم ببینیم به مزیت ها و نقطه ضعف هایی که نسبت به هم دارن با در نظر داشتن این که ما تو ایران می خوایم یخچال بخریم بپردازیم ... بریم سرغ دسته بندی برند ها با تفکیک کشورهایی که در داخلشون تولید میشندو بهترین هاشون رو معرفی کنیم

یخچال فریزر هایی که برند شون آسیایی هستش

  • الجی
  • سامسونگ
  • دوو
  • هیتاچی

اگر ساده بگم بینشون هیتاچی یه سامورایی کاملا سر سخته که کیفیت ساخت خیلی بالایی داره و ال جی و سامسونگ به دلیل نمایندگی ها و خدمات پس از فروش و البته قیمت پایین تر به نسبت بیشتر در مورد استقلال هستند.

شاید دلتون بخواد یخچال آمریکایی بخرید من چند تا مارک خوبشم اینجا معرفی میکنم

جنرال الکتریک

وستینگ هاوس

وایرپول

آدمیرال

کنوود

وست فراست

که بین این برندها وستینگ هاوس و وایرپول را بیشتر میشه تو بازار ایران پیدا کرد. یکی از نقاط قوتی که میشه یخچال های آمریکایی اشاره کرد قطعات بسیار با کیفیت بکار رفته شده در ساخت آنهاست یکی از نقطه ضعف های آن ها قطعات یدکی های گران قیمت آنهاست

اگر نظرتون هم برند های اروپایی برای خرید یخچال فریزر هست بهترین برند های اروپایی

بوش

ایندزیت

زیمنس

کنوود

آریستون

هایسنس

بکو

ااگ

بین برندهای یخچال بوش و کنوود کیفیت بالاتری دارند قطعات آنها طول عمر های خیلی زیادی دارند بوش هم در ایران نمایندگی و قطعات پس از فروش خیلی زیادی دارد.


جدیدترین نسل های یخچال های ساید بای ساید و امکانت های جدید

یخچال هم مثل همه وسایل اکترونیکی و لوازم خانگی دیگه روز به روز به امکانات و تکنولوژی های بهتری مجهز میشه ، در بین یخچال ها یخچال های ساید بای ساید امکانات بهتر و بیشتری دارند . یه سری از آپشن هایی که یخچال های جدید دارند شامل موارد زیرند


  • سیستم های کنترل از راه دور روی تلفن های هوشمند که امکان کنترل کامل یخچال، چک کردن داخل آن از سوپر مارکت، اطلاع سریع از هشدار ها را میده
  • قابلیت پلنر که به کمک آن می توانید وعده غذایی سالم تری داشته باشید.
  • سیستم اینورتر که باعث کاهش مصرف انرژی در یخچال میشه و عمر موتور و قطعات رو تا 10 سال بالا میبره
  • سیستم ضد باکتری که هم مواد غذایی رو سالم نگه میداره هم یخچال بوی بهشت میده
  • کشو های مخصوص لبنیات، گوشت، مرغ یا سبزیجات
  • سیستم عیب یابی هوشمند
  • سیستم صوتی یا دستیار های صوتی
  • دستور پخت غذای های مختلف را به ما نشان می دهند
  • قفل کودک
  • کنترل رطوبت داخل یخچال منحصر به فرد و …


ادامه این مطلب و معرفی بهترین یخچال های سال 2020 را میتوانید در سایت کالا خانگی ببینید


منبع :

https://www.kalakhanegi.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2020



بهترین یخچال 2020بهتین یخچال سال 99یخچال چی بخریمبهترین مارک یخچال
بلاگر حوضه لوازم خانگی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید