ویرگول
ورودثبت نام
DJ L
DJ L
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

داستان تولد رزالیندا

سلام. می خوام داستان خودم و بیزینسم رو براتون تعریف کنم.

من از بچگی همیشه به لباس و مد و فشن و خصوصاً لباس زیر علاقه داشتم، یادم میاد که اون موقع ها که تازه به اینترنت دسترسی پیدا کرده بودم مدام دنبال لباسهای زیر بودم و آنها را نگاه می‌کردم و از دیدنشون خیلی لذت می بردم و تو ذهن خودم از روی اونها مدل های دیگه رو طراحی می‌کردم و برای خودم میدوختم. این روند همینجور ادامه داشت تا اینکه من بزرگتر شدم و بخاطر درس و کار و زندگی یه مقدار از این وادی اومدم بیرون ولی باز هم کماکان از دیدن لباس زیر و مدل ها لذت می بردم.

تو سال ۹۶ تصمیم گرفتم که برای خودم یک بیزینس دیگه راه اندازی کنم، یک بیزینس شخصی که فقط مختص خودم باشه و درگیر خیلی از مسائل شرکتی نباشم. توی همین فکر بودم که یک سفری به گوانگجو داشتم. اونجا همراه با دوستی بودم که بخاطر شغلش به بازارهای اونجا کاملا" آشنایی داشت و خیلی اتفاقی یه روز به بازار لباس زیر اروپاییان رفتیم.

اونجا می دیدم که چه دنیای قشنگ و پر از رنگیه و از تمام کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی در حال خرید کردن برای فروشگاه های کشورشون هستن.

همین موقع بود که دوباره اون علاقه کودکی و نوجوانی اومد تو ذهنم و جرقه می‌زد و باعث شد که کار شخصی خودم را انتخاب کنم و البته علاقه به لباس زیر هم مزید بر علت شد؛ تصمیمم رو گرفتم و با دوستم هم مشورت کردم، اون هم گفت کار خوبیه و میتونی توش موفق باشی.

پس دوباره رفتیم به همون بازاری که نسبتا" گرون تر بود و میگفتن ایرانی ها اونجا خرید نمی کنن چون کیفیت برای من مهم تر بود تا قیمت، و انتخاب هامو کردم و سفارشهامو ثبت کردم و برگشتم به ایران.

وقتی رسیدم بندرعباس اولین چالش، پیداکردن یک فروشگاه مناسب بود. بعد از کلی گشتن و دیدن جاهای مختلف، در نهایت یک جایی را انتخاب کردم و اجاره نامه تنظیم شد و اجاره کردم.

حالا چالش بعدی که انتخاب دکور بود، شروع شد. از آنجایی که همیشه دوست دارم با بقیه فرق داشته باشم، شروع کردم به این که خودم دکور طراحی کنم. بعد از کلی جستجو طراحی رو انجام دادم و سفارش ساختشو به یک نجار دادم.

حالا چالش سوم شروع شد، اینکه چه اسمی و چه نمادی برای بیزینسم انتخاب کنم. کمی سخت بود به خاطر اینکه هم باید یک اسم زنانه می بود و هم یک نمادی از زیبایی و شیرینی تا به لباس زیر معنا و مفهوم بده؛ در نهایت اسم «رزالیندا» را انتخاب کردم که یک اسم دخترانه فرانسوی است و برای نماد هم توت فرنگی انتخاب کردم، چون به نظرم توت فرنگی یک میوه شاهانه شیرینه.

بعد از ساخته شدن و اجرای دکور و رسیدن سفارش ها به بندرعباس و چاپ لوگو و کارت، در تاریخ ۵ اسفند ۹۶ با یک افتتاحیه دوستانه رزالیندا متولد شد و شروع به فعالیت کرد.

همه چی خوب پیش میرفت و هر روز رزالیندا بزرگ و بزرگتر میشد تا اینکه یکدفعه اواخر سال ۹۸ یک چالش عجیب و وحشتناک تمام فروشگاه هارو دربرگرفت، ویروس کرونا.

مسئله تعطیلی فروشگاه ها و هزینه های سرباری آن باعث شد که تصمیم جدیدی بگیرم، چون نمی خواستم رزالیندایی های وفادار و خانواده ی رزالیندارو از دست بدم. پس تصمیم گرفتم بستر فعالیت رو تغییر بدم و فقط در فضای مجازی و بخصوص اینستاگرام در کنار خانواده م بمونم و به بزرگ شدن اون کمک کنم.

اگر شما هم به خانواده رزالیندا بپیوندید، باعث خوشحالیه و بهتون خوش آمد میگم. پس دیدار ما در پیج رزالیندا به آدرس زیر:

instagram.com/rozalinda.shopping

تولدلباس زیرشروع بیزینسداستان شروع کار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید