ویرگول
ورودثبت نام
سلام بر مهدی(عج)
سلام بر مهدی(عج)
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

انگیزه ام کجایی!(نتیجه بررسی تمام راه های انگیزه)

یکی از بزرگ ترین مشکلات زندگی من این بوده که هیچ وقت راهی پیدا نکردم که انگیزه ام رو ثابت نگه دارم.خیلی هم تلاش و جست و جو کردم.اینترنت بگیر تا آزمون و خطا های بسیار.

همیشه بعد مدتی سست می شدم و از هدفم رها می شدم و شکست می خوردم.

اما حالا بعد از این همه سال به این نتیجه رسیدم: علت تمام شکست هام این بود که من وسواس انگیزه داشتم!

همیشه ترس از دست دادن انگیزه داشتم،همیشه به امور بیهوده ای که قبلا بهش عادت داشتم فکر می کردم و همین باعث می شد جذب امور بیهوده بشم...باعث می شد بترسم...استرس بگیرم که من چطور این این امور دل بکنم...

می دونین چیه؟مشکل من اعتماد نکردن به خدا بود.

اگرچه همیشه هدفم این بود که کل روز رو در حال انجام کار های خوب و مفید سپری کنم...اما در باطن این رو کامل نمی پذیرفتم که چنین چیزی شدنیه و میشه دیگه به لذت امور بیهوده فکر نکرد و بلکه متفر بود...میشه عاشق امور مفید شد و باهاشون انس گرفت...

فقط باید به خدا اعتماد می کردم.می گفتم خدایا به تو توکل کردم...اما این فقط یه ظاهرِ بی باطن بود.

مشکل اصلی من فکر کردن بود! باید فکر نمی کردم بلکه فقط عمل می کردم....من همیشه تو فکر کردن اهل زیاده روی بودم...

نتیجه نهایی من بعد از این همه سال: وقتی یه تصمیم گرفتی،بگو خدایا به تو توکل کردم و بعدش دیگه فکر نکن...فقط عمل کن و گرنه دروغ گفتی!

اصلا فکر نکن که چی پیش میاد و بهت اطمینان میدم اگه حتی یک درصد احتمال بدی که سست میشی و ممکنه یه روز انگیزه ات کم بشه،این بلا سرت میاد.خدا خلوص نیت می خواد.اگه اعتمادت به خدا یه ذره ناخالص باشه،خدا می زندت زمین تا بعد از شکست دوباره عزم کنی و دوباره توکل کنی تا بلکه اینبار خالصانه توکل کنی.

ببین...تو عزم کن و بقیه اش رو بده دست خدا...بهت قول میدم که هدایتت می کنه و همه چی جور میشه و هر مشکلی که هست،نابود میشه.

اما کافیه به اندازه یه ذره ناچیز،احتمال بدی که شکست می خوری یا یه ذره بترسی... بهت قول میدم یا اینقدر شکست می خوری که عزم خالص کنی و محکم بایستی و ذره ای شک نکنی...یا اینقدر شکست می خوری که دلسرد بشی و ول کنی.

اصلا هر آدمی تو هر زمینه ای موفق شده مگه جز این بوده که:

1-یا اینقدر به هدفش مطمئن بوده که مشکلات بین راه دلسردش نکرده.

2-یا اینقدر شکست خورده که بعد از اون همه عزم کردن،بالاخره یه بار عزم خالص کرده و اطمینان کامل پیدا کرده که به هدفش می رسه و هیچ چیزی جلوش رو نمی گیره.

آره همینه.پس برو و همه ترست رو بده دست خدا...تو فقط تلاش کن...بقیه اش با خدا❤️

افزایش انگیزهحفظ انگیزهجلوگیری از سستیراه های افزایش انگیزهراه قطعی حفظ انگیزه
همیشه از ته دل دوست دارم که بنده خالص خدا باشم...یه مومن واقعی و یه پیرو راستین واسه امام زمانم...دوست دارم شهید راهش باشم...نه سربارش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید