ویرگول
ورودثبت نام
دنیای اینترنت
دنیای اینترنت
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

مواظب پیامکهای کلاهبرداری باشید


دیروز یه پیامکی بدستم رسید که توش با موضوع ثبت نام سبد کالا بود برام خیلی جالب بود که چرا برای من ارسال شده؟ البته چون من چند وقتی ازدواج کردم و سرپرست خانوار شدم این پیامک برام جالب بود ولی از اونجای که من یارانه خودم جدا نکردم و یارانه نمی گیرم چرا برای من پیامک امده! یکم دقیق شدم گفتم چرا پیامک ارسال کنند یک شماره خدود 12 رقمی از اپراتوری 2000 هست و اگر دولت برام پیامک بزنه باید یک شماره نهایت 8 رقمی باشه و یا اسم ارسال کننده بزنه سبد کالا ولی نزده! بعد چرا رفته کوتاه کننده لینک استفاده کرده!؟؟؟ برام خیلی مشکوک بود منم رفتم توش مشخصات الکی دادم و دیدم اصلا گیر نمیده و میره مرحله بعد و بعد تر .....

و در اخر گفت برای تایید مشخصات باید 100 تا تک تومن تراکنش بزنید تا تایید بشه!!! وارد درگاه بانک شد ولی ادرس سایت psp نیومد وهمون ادرس قبلی هست!! گوشی براداشتم زنگ زدم اپراتور 2000 و گفتم جریانو و جالب بود به اپراتورش گفتم چرا میزارید پیامک فیشینگ ارسال کنن!!؟؟ با کمال ناباوری نمیدونست فیشینگ چی هست و بهش توضیح دادم و بهم یک شماره داد و گفت ما ارسال کننده هستیم ولی باید با نماینده صحبت کنید و اینا رفتن از نماینده ما پنل گرفتن و به خودشون زنگ بزنید و بی تفاوت به این موضوع بودن

زنگ زدم نماینده که پنل پیامک به اون کاربر داده به اونا هم گفتم چرا فیشینگ تایید می کنید و می زارید پیامک انبوه بزنه!! میگه پیامکش چی بوده مگه؟ بهش توضیح دادم و باز نمیدونست فیشینگ چی هست و متوجه شد و گفت باشه پنلشو الان مسدود می کنیم!! گفتم چند تا پیامک ارسال کرده و گفت نمیدونیم باید از اپراتور بپرسیم ! گفتم خوب تو پنل زده چند تا ارسال کرده و چند نفر دریافت کردن و دیدم جواب درستی نمیده!! اخر سر منو متصل کرد به یک نفر دیگه و بهشون گفتم اقلا به کسانی که پیامک فرستادن بیاید یک پیامک ارسال کنید و بگید که مردم اگر رفتن ثبت نام کردن تو سایت مذکور بیان رمزشون عوض کنن و گفت باشه

امروز بعد از حدود 18 ساعت از زمان مذکور گذشته ولی تا الان برای من پیامکی نیومده! بی مسولیت در قبال هم دیگه تا کی!!! البته اون کاربر سایتش بسته شده ولی معلوم نیست در این شرایط حال حاضر چند نفر سرشون کلاه رفته

فیشینگاپراتور 2000بی مسئولیتیکلاهبرداریدرگاه اینترنتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید