دوربین کانن Canon EOS R6 II یک دوربین 24 مگاپیکسلی فول فریم است که هدف آن عکاسان و فیلمبرداران علاقهمند است. ممکن است در ظاهر شبیه مدل قبلی خود به نظر برسد، اما ویژگیهای جدید مفیدی برای عکسبرداری و فیلمبرداری به دست میآورد و در عین حال تجربه عکاسی دقیقی را ارائه میدهد.
این دوربین از اواخر نوامبر با قیمت خرده فروشی 2499 دلار در دسترس خواهد بود.
کیت با لنز Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM USM با قیمت 2799 دلار
کیت با لنز Canon RF 24-105mm F4 L IS USM با قیمت 3599 دلار در دسترس خواهد بود.
تنها چند سال بعد، Canon اکنون اعلام کرده است که دوربین بدون آینه فول فریم محبوب خود در کلاس EOS R6 را دنبال می کند. دوربین کانن Canon EOS R6 Mark II با نام مناسب مجموعه ای از ارتقاها و بهبودهای دلپذیر را برای دوربینی بدون آینه فول فریم بسیار چشمگیر و همه کاره برای علاقه مندان به ارمغان می آورد. با این مدل نسل دوم، کانن به یکی از «انتقادات» قابل توجه مدل اول، سنسور 20 مگاپیکسلی آن پاسخ می دهد. R6 II یک حسگر تصویر فول فریم 24 مگاپیکسلی رقابتیتر را به ارمغان میآورد، عملکرد وضوح کمی بیشتر ارائه میدهد و R6 II را با رقبای خود، در درجه اول Nikon Z6 II هماهنگتر میکند. این دوربین همچنین شامل ویژگیهای فوکوس خودکار بهروز، سرعتهای پیاپی سریعتر، سرعت بهتر شاتر، فیلمبرداری 6K RAW و موارد دیگر است!
ما دوربین اصلی Canon R6 را یکی از بهترین دوربینهای بدون آینه همه جانبه کانن در نظر گرفتیم، اگر در آن زمان بهترین نباشد. این ترکیبی عالی از کیفیت تصویر، عملکرد و تطبیق پذیری را ارائه می دهد، همه در یک دوربین مقاوم و راحت بسته بندی شده و قیمت مناسبی برای سازنده علاقه مند دارد. Canon R6 II در این دوربین از قبل بهبود یافته است - چند مگاپیکسل بیشتر، AF بهتر، عملکرد بهتر، ویژگی های ویدیویی بیشتر. همانطور که Canon می گوید، R6 Mark II برای تطبیق پذیری طراحی شده است -این ویژگی های که در این وجود دارد مناسب سازندگان محتوا ، بلاگر ها و ... میباشد.
ویدیو
R6 اصلی میتوانست ویدیوهای UHD 4K/60p بگیرد، اما با چند محدودیت همراه بود: یک برش جزئی (1.07x) از تمام عرض سنسور را مجبور کرد، و ویدئو در همه حالتها در هر کلیپ 30 دقیقه محدود شد. مدل جدید در هر دو زمینه بهبود می یابد و در عین حال برخی ویژگی های جدید هیجان انگیز را اضافه می کند.
R6 II با استفاده از تمام عرض سنسور خود ویدیوهای UHD 4K/60p بیش از حد نمونه برداری می کند - دیگر برش نیست. همچنین می توان از یک برش APS-C از سنسور عکس 4K/60p گرفت. در هر دو مورد، به نظر می رسد عملکرد حرارتی بهبود یافته است. Canon ادعا میکند که میتوانید با استفاده از تمام عرض سنسور تا 40 دقیقه و در حالت APS-C تا 50 دقیقه با کیفیت 4K/60p ضبط کنید. هیچ محدودیت زمانی برای عکاسی با نرخ فریم کندتر مانند 4K/30p یا 4K/24p وجود ندارد.
عملکرد نرخ فریم بالا نیز بهبود یافته است، با R6 II می تواند تا 1080/180p را در مقایسه با 1080/120p در R6 ثبت کند. با این حال، فیلمهای فول اچدی بیش از حد نمونهگیری نمیشوند، بنابراین کیفیت کمی کاهش مییابد. کانن می گوید قبل از اینکه داغ شدن بیش از حد مشکل ایجاد شود، باید بتوانید در این حالت 60 دقیقه یا بیشتر ضبط کنید. این تعداد زیادی فیلم اسلوموشن است.
تیم ما در DPreview TV یک تست غیررسمی با سنسور کامل 4K/60p با استفاده از یک واحد پیش تولید انجام داد و مشکلی برای ضبط بیش از یک ساعت در دمای اتاق نداشت. به طور خلاصه، به نظر نمی رسد که داغ شدن بیش از حد مشکل مهمی در این دوربین باشد، مگر اینکه نیاز به ضبط کلیپ های طولانی، مانند مصاحبه، با کیفیت 4K/60p داشته باشید.
R6 II همچنین در صورت جفت شدن با ضبط کننده Atomos سازگار، از جریان کار ویدئویی ProRes RAW پشتیبانی می کند. این شامل ویدیوی خام 6K با استفاده از کل عرض حسگر یا ویدیوی 3.7K خام با استفاده از برش Super35 است. هنگام استفاده از گردش کار خارجی Raw، دوربین میتواند همزمان فایلهای پروکسی FHD را به صورت داخلی ضبط کند. پشتیبانی از Atomos برای آزمایش روی بدنه پیشتولید ما در دسترس نبود، اما پشتیبانی معمولاً در کنار راهاندازی دوربین جدید اعلام میشود.
کانن در نویدهای دیگر به کاربران ویدئو، چندین ویژگی را برای بهبود گردش کار ویدئو اضافه کرد. هنگام کار در حالت ویدیو، منوی Q رابط متفاوتی را ارائه می دهد که بیشتر ویدیو محور است. این دوربین همچنین دارای انواع نشانگرهای نسبت تصویر، افقی و عمودی، و صفحه نمایش رنگ کاذب است که قضاوت در مورد نوردهی یک صحنه را آسان می کند. همچنین این امکان وجود دارد که قبل از زدن دکمه ضبط، ویدیو را برای سه یا پنج ثانیه بافر کنید و از قبل ضبط کنید.
فوکوس خودکار
طبق گفته کانن، R6 II یادگیری ماشینی بیشتری را در الگوریتم های فوکوس خودکار خود گنجانده است و بخشی از فناوری را از پرچمدار EOS R3 خود به ارث برده است (اما نه سیستم فوکوس خودکار قابل کنترل با چشم R3). این باید باعث بهبود چسبندگی شود زیرا دوربین سوژه ها را ردیابی می کند.
R6 II همچنین دارای حالتهای ردیابی سوژه اضافی است که فراتر از گزینههای «مردم» و «حیوانات» موجود در R6 است. اکنون یک گزینه وسیله نقلیه بهینه شده برای ورزش های موتوری، اتومبیل، موتور سیکلت، هواپیما (از جمله هلیکوپتر) و قطار وجود دارد. ردیابی حیوانات اکنون شامل پشتیبانی از اسبها (و گورخرها، برای کسانی که به سافاری میروند)، با دوربین تنظیم شده است که هم چشم و هم سر را تشخیص دهد.
هنگام عکاسی از افراد، اکنون می توان دوربین را طوری تنظیم کرد که روی چشم چپ یا راست فوکوس کند یا نزدیک ترین چشم را به طور خودکار انتخاب کند. برای کنترل بیشتر، ممکن است یک دکمه سفارشی برای جابجایی بین هر دو چشم به صورت دستی تنظیم کنید.
با این حال، افزودنی که ممکن است بسیار مفید باشد، حالت «خودکار» جدید برای تشخیص و ردیابی سوژه است. به جای اینکه حالت سوژه را از قبل انتخاب کنید، خودکار تمام حالتهای خاص موضوع را ترکیب میکند و سعی میکند بهترین الگوریتم را بر اساس سوژه شناساییشده اعمال کند. این می تواند گردش کار عکسبرداری را هنگام عکاسی از سوژه های مختلط به طور قابل توجهی ساده کند.
در نهایت، هنگام فیلمبرداری، R6 II دارای یک حالت AF جدید «فقط تشخیص» است. هنگام ردیابی سوژهای که خارج از کادر ناپدید میشود، این حالت به دوربین دستور میدهد به جای جستجوی سوژههای جدید، فوکوس را در جایی که سوژه متوقف شده است، رها کند.
اگر در حرفه عکاسی و فیلمبرداری مشغول به فعالیت هستید قطعاً برای این که بتوانید عکس های حرفه ای و بی نظیر خلق کنید و بهترین نوع فیلمبرداری را تجربه کنید نیاز به دوربینهای باکیفیت و مجهز برای عکاسی و فیلمبرداری دارید. اگر میخواهید بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری، پهپاد فیلمبرداری، گیمبال دوربین،گیمبال موبایل و هر نوع تجهیزات آتلیه را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید به دوربینو سربزنید.