ویرگول
ورودثبت نام
dotaro.spice
dotaro.spice
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

فلفل‌های قرمز دوست داشتنی

فلفل‌های دوست داشتنی
فلفل‌های دوست داشتنی

سال‌های قبل معمولا وقتی فصل کاشت سبزیجات و صیفی‌جات میشد، انواع نشاها رو به صورت آماده می‌خریدم و می‌کاشتم اما امسال باید خودم دست به کار می‌شدم و از بذر، نشا تهیه می‌کردم. ?
چند هفته پیش که داشتم بذر فلفل قرمز رو می‌کاشتم، با اینکه می‌دونستم همیشه باید مراقب باشم و موقع کاشت فلفل دستکش دستم کنم، اما نمی‌دونم چرا تنبلی کردم و دونه‌های فلفل رو کف دستم ریختم و دونه‌دونه تو خاک کاشتم.
یه ربع بعد سوزش وحشتناک کف دستم شروع شد و تا فرداش فقط کمپرس یخ میزاشتم تا سوزش دستم یه کم آروم بگیره. ?
فلفل‌های قرمز و تند حاوی یه ماده شیمیایی هستن به نام کپسیم (کپسیکوم)، که باعث ایجاد طعم سوزش در دهان ما میشن. کپسیم به راحتی قابل انتقاله و بهتره موقع کاشت یا پخت و پز، حتما دستکش بپوشیم و مراقب باشیم که با چشم و صورت‌ و پوست‌مون تماسی نداشته باشه. ⛔️

دوتاروادویه دوتاروادویهفلفلفلفل قرمز
??‍?‍?? ما دو تا خواهریم به نام روشنک و رکسانا که باور داریم با ادویه‌ها زندگی خوشمزه‌تره ? براتون از افسانه، تاریخ، خواص و جادوی ادویه‌ها می‌گیم ?‍♀️ instagram.com/dotaro.spice
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید