ویرگول
ورودثبت نام
هلدینگ حقوقی دکتر دهقانی
هلدینگ حقوقی دکتر دهقانی
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چرا تغییر کردن اینقدر سخته؟ (قسمت اول)

ده سالی هست که در حوزه مغز و دانش علوم اعصاب تحقیق و کار می کنم، کلا علاقه اصلی من سالها به این جعبه 6 تا 9 کیلویی بالای بدنمونه که توی خودش 120 میلیارد سلول عصبی داره که هر سلول با میلیون ها سلول دیگه در ارتباطه، تصور کنید چه شبکه پیچیده ای میشه.... تصور کردین؟؟؟ یک شبکه به این پیچیدگی رو ترکیب کنید با هورمون هایی که توش این برو اون بر میرن، از دپامین و سرتونین و اپی نفرین و گابا و ملاتونین و نورواپی نفرین و استیل کولین و .... یک سیم کشی بی نهایت پیچیده که هورمون هم داره، وااای کار سخت تر شد، پیچیده تر شد!!! وقتی میگم سیم کشی دقیقا سیم کشیه، دقیقا اصطلاح wiring براش به کار میره، و کسی که سیمهاش قاطی کنه، دقیقا سیمهاش قاطی کرده!!! راستی تا یادم نرفته، این سیمها برق هم دارن!! بله برق دارن، 120 میلیارد سلول عصبی برق دار!!! گرچه ولتاژ خیلی پائین ولی برق دارن و راه ارتباطی دو تا سلول عصبی شامل برق هست و هورمون!!! امیدوارم تا الان با این توضیحاتی که گفتم پی برده باشید که چقدر کار با این شبکه پیچیده میتونه سخت باشه و دست زدن به این سیستم پیچیده چقدر میتونه مشکل باشه و البته کار هر کسی هم نیست!!! مثل اینکه بندازنتون وسط یک جنگل پر از سیم که معلوم نیست سر کدوم سیم به کدوم وصله و بعد بگن یه کاری کن این سیستم صبح ها زود از خواب بیدار شه، کاری کن روزی 8 ساعت درس بخونه .... به این راحتی ها نیست، قصه داره!!!

الان دم صبحه و من حوصله نوشتن بیشتر ندارم، چرا؟؟ چون سیمها و هورمونهای توی مغز دارن یه چیزهایی میگن، یه چیزهایی مثل اینکه بابا جان تو این دم صبحی برو یه چیزی بخور، برو یه کار دیگه بکن، هوا خوبه برو راه برو، می بینید، این سیمها و هورمونها نمیزارن من ادامه بدم به نوشتن، شاید البته کار درست این باشه که بشینم بنویسم اما نمیزارن، در قسمت های بعد اگر با من همراه باشید بهتون چیزهایی در مورد مغز یاد میدم که مختون سوت بکشه ... به عنوان این مطلب یه (قسمت اول) اضافه کردم که یادم بمونه بعدا راجع به تغییر کردن باهاتون حرف بزنم .... راستی یک سالی هست مدیر تیم تحقیقاتی "فرکانسیک" هستم که در زمینه دانش های مرتبط با مغز کار میکنه، به وب سایتش سر بزنید، بدتون نمیاد، البته امیدوارم!!! ....فدا مدای همگی....

تغییر در رفتار و عادتهاعملکرد مغزتغییر خودتغییر باورهامخلص همگی
به وب سایت هلدینگ حقوقی دکتر دهقانی به آدرس dehghanico.ir سر بزنید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید