ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

پرخوری عصبی متهم ردیف اول چاقیه!

حمیدرضا صادقی هستم و 19 سالمه. دانشجوام و ساکن سیرجان در استان کرمانم.

وزن من قبلا 134 کیلو بود با قد 190! با رژیم دکتر کرمانی طی شش ماه به وزن 106 کیلو رسیدم. وزن ایده‌آلم 70 کیلو هست و قصد دارم رژیمم رو ادامه بدم تا به هدفم برسم.

غیر از اینکه تا الان 28 کیلو وزن کم کردم، سایزم هم خیلی تغییر کرده و دور شکمم 20 سانت کوچک شده.

علت اینکه چاق شدم اینه که عادت‌های بدی داشتم توی تغذیه. دچار پرخوری عصبی بودم یعنی وقتی گرسنه نبودم هم زیاد غذا می‌خوردم. اشتهام زیاد بود و سیر نمی‌شدم. اینه که از سن کم یعنی از دوازده سالگی درگیر اضافه وزن و چاقی بودم.

اولین رژیمی که گرفتم، رژیم کانادایی بود. خیلی رژیم سختگیرانه‌ای بود. تقریبا هیچی نمی‌خوردم و همه چیز توش ممنوع بود.

حمیدرضا  صادقی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
حمیدرضا صادقی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

اینطوری هشت کیلو توی هشت روز کم کردم. اما بیشتر نتونستم تحمل کنم و به محض اینکه این رژیم رو کنار گذاشتم وزنم برگشت و چاق‌تر شدم.

اعتماد به نفسم به شدت پایین اومده بود و اصلا از خودم خوشم نمی‌اومد. چاقی مشکلات مختلفی هم برام به وجود آورده بود. زانودرد و کمردرد باعث شد دوباره به فکر کاهش وزن بیفتم.

من اعتقاد دارم هر وقت جلوی ضرر رو بگیری منفعته یعنی ماهی رو از هر زمان از آب بگیری تازه‌س.

توی اینترنت می‌چرخیدم و دنبال یه رژیم خوب بودم که به رژیم دکتر کرمانی برخوردم. بعد هم رفتم توی پیج اینستاگرامشون و بیشتر در مورد رژیمشون خوندم.

از ویدیوهای آقای دکتر و حرفاشون خیلی خوشم اومد. احساس کردم رژیمشون خیلی خوب و اصولیه و حرف‌های آقای دکتر از سر تجربه و دلسوزی بود. با دیدن پیجشون و نتایجی که دیگران از این رژیم گرفته بودن انگیزه گرفتم تا دوباره رژیم بگیرم.

اول رژیم فستینگ رو انتخاب کردم اما بعد از اون رژیم پرپروتئین گرفتم. پیاده‌روی هم کنار رژیمم دارم و روزی ده کیلومتر راه میرم تقریبا. به غیر از پیاده روی در هفته سه بار تمرینات ورزشی هم دارم.

کاهش وزن در اصل با رژیم اتفاق می‌افته و تحرک و ورزش بیست درصد توش دخیله. برای لاغر شدن جفتش مهمه اما قدم اول قطعا داشتن رژیم و رعایت تغذیه‌س. با رعایت برنامه‌ی غذایی و تحرک و پیاده روی حتما نتیجه‌ای که دنبالشی رو می‌گیری.

حمیدرضا  صادقی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
حمیدرضا صادقی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

من توی مهمونی و مسافرت هم به رژیمم پای بند بودم. غذام رو با برنامه تنظیم یا جایگزین می‌کردم و همون اندازه‌ای که توی برنامه تعیین شده بود می‌خوردم.

گاهی برای اینکه با خیال راحت‌تر برم مهمونی، میان‌وعده‌ی قبل از مهمونی رو حذف می‌کردم و نمی‌خوردم تا توی مهمونی با خیال راحت‌تر غذا بخورم.

توی رژیم گرفتن، اراده حرف اول رو می‌زنه. وقتی که رژیم هستی، مسافرت و مهمونی و رستوران و جشن مثل یک آزمون سخت هستن که باید ازشون سربلند بیرون بیای.

اینجاست که اراده خیلی مهمه تا بتونی توی هر شرایطی رژیمت رو حفظ کنی و مسیرت رو ادامه بدی.

توی رژیم من فقط کمی ریزش مو گرفتم چون مکمل مولتی ویتامین نمی‌خوردم. با مصرف مکمل ریزش موهام کمتر شد.

خوراکی‌های خوشمزه گاهی وسوسه‌م می‌کردن، اما بازم جلوی خودم رو می‌گرفتم و رژیمم رو نشکستم.

این احساس ضعفی که گاهی سراغ آدم میاد خیلی اوقات کاذبه و با یه لیوان آب یا یه خوراکی کالری آزاد زود رفع میشه. حیفه که با سختی چند کیلو کم بکنی و بعد با یک هوس بی‌موقع دوباره کلی کالری اضافی بگیری.

پشتیبانی رژیم دکتر کرمانی خیلی خوب و قوی بود و به موقع جوابم رو می‌دادند و راهنمایی می‌کردن. یکی از دلایلی که من این رژیم رو ادامه دادم همین پشتیبانی خوب و پیگیرشون بود که برای ادامه بهم انگیزه ‌می‌دادن.

حمیدرضا  صادقی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
حمیدرضا صادقی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

توصیه‌ی من به کسانی که می‌خوان وزن کم بکنن اینه که:

1- اراده حرف اول رو می‌زنه. روی قدرت اراده‌شون کار بکنن.

2- فقط به هدفشون فکر کنند و نگذارند چیزی سُستشون بکنه.

3- پرخوری عصبی علت خیل از اضافه وزن‌هاست. حتما استرس و اضطراب رو درمان کنن.

کاهش وزنرژیم لاغریرکورددار کاهش وزنلاغریدکتر کرمانی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید