ویرگول
ورودثبت نام
دکتر محمد باقر اولیاء
دکتر محمد باقر اولیاء
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

خطرناک ترین عوامل افزایش ریسک ابتلا به بیماری کرونا

بله باز هم راجع به کرونا! و راه های پیشگیری از آن!

به نظر من مراقبت های فردی که اتفاقاً هزینه‌ای ندارد، به بدن و محیط زیست هم آسیب نمی زند و نگرانی از عوارض آینده هم ندارد بسیار جدی تر از قبل بایستی مراعات شوند.

خطرناک ترین عوامل افزایش ریسک ابتلا به بیماری کرونا از نظر من:

- ازدحام بیشتر از ۳ نفر تا ۵ نفر

- فاصله های فردی کمتر از ۲ متر

- حضور در جمع هیجانی چه مثبت چه منفی بودن؛ چه جشن و عزاداری

- استفاده و در معرض بوی تند بودن؛ ادکلن، اسپری و وایتکس

- قرار گرفتن در جریان مستقیم باد سرد کولر

- هردم خواری و اضافه وزن ...

و اما بهترین راه برای مبارزه خوردنی با کرونا از نظر من:

- صرفاً نوشیدن مکرر آب ولرم سالم و بدون افزودنی
(حداکثر اضافه کردن مقداری لیموترش ...)

- برخلاف پیام های مکرر مبنی بر مصرف زیاد میوه ها من با آن مخالفم به دلیل قند بالای بیشتر میوه ها که رابطه مستقیمی با افزایش استعداد به عفونت کرونا و البته همه بیماریهای دیگر را دارد.


اگر تاکنون کرونا نگرفتیم به این معنی نیست که خدا خیلی ما را دوست دارد و یا حتی اگر یکبار گرفتیم به این معنی نیست که دوباره نخواهیم گرفت!

متاسفانه علی رغم آمار منتشره از طرف وزارت بهداشت مبنی بر عوارض بیش از ۴۰ برابری واکسیناسیون در کشور ما در مقایسه با آمریکا (به هر دلیل) همچنان باید در قالب سیاست تعریف شده کشوری با مقامات بهداشتی کشور برای واکسیناسیون همکاری کنیم چون فکر می کنیم نهایتاً منافع واکسیناسیون و خرد جمعی خیلی بیشتر از مضرات آن است.

کروناپیشگیریcoronacovidدکتر اولیا
دکتر محمد باقر اولیاء هستم، فوق تخصص روماتولوژی. در این صفحه مطالب آموزشی و پزشکی را به اشتراک می گذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید