ویرگول
ورودثبت نام
DrRaftari
DrRaftari
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

«جنایت» و‌ مفهوم «من-دیگران»

?

در خبرها آمد که برنتون تارنت که در نیوزیلند ۵۱ نفر را به رگبار بسته بود به حبس ابد محکوم شد. سالهاست از این دست خبرها می‌شنویم و کمی برایمان عجیب است که چطور ممکن است یک انسان به چنین جایگاهی تنزل پیدا کند.

آیا ممکن است من هم روزی دچار چنین رفتای بشوم؟ چطور!؟

یک فرمول ساده وجود دارد که هریک از ما به چنین قتل عجیبی دست بزنیم. دستور پخت ساده است و ترکیب دو چیز است که بروز چنین رخدادی را ممکن می‌سازد:

الف – جدا کردن من از دیگران

ب – ایدیولوژی قدرتمند

? آموزه رفتاری

برای رهایی از این وضعیت،‌ لازم است من در این جهان هستی خود را شامل دیگران بدانم و هر وضعیتی برای دیگران را هم شامل خود بدانم. مفهوم من-دیگران یا من-هستی، عبارتی است که در فلسفه هایدگر می‌خواهد از این خط خطوط پرده بردارد و آن را بی‌حیثیت کند. ما در این دنیا نمی‌توانیم به تنهایی خشنود باشیم و دیگران جزیی مهم از ما هستند و همین تنوع در انسان‌هاست که زندگی را زیبا می‌کند.

|||| برای مطالعه کامل این محتوا و دسترسی به مطالب بیشتر به لینک زیر

https://bit.ly/3hEoNGH

به سایت یادگیری و آموزش آرشانیک بروید. ||||

Www.arshanik.com

✍️ دکتر مهدی رفتاری

?باشگاه منش با بودش

@drraftari

جنایتانسانیتمنشمهارت های نرمدکتر مهدی رفتاری
سلام، رفتاری هستم،‌ پژوهشگر علوم رفتاری،‌ مدرس مهارت‌های رفتاری،‌ دکترای مدیریت رفتار،‌ مهندس صنایع، مدیرعامل آرشانیک، مشاور مدیریت، مربی توسعه و تحول شخصی، مدرس مهارت های نرم شخصی (منش) و تسهیگر بودش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید