ویرگول
ورودثبت نام
DrRaftari
DrRaftari
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

مراقبت مداوم

حدودا سال ۹۴ وقتی که واتساپ تازه فراگیر شده بود ما هم گروه واتساپی داشتیم. یکی از استادان بنام را هم به گروه دعوت کرده بودم و به حضور ایشان در گروه خیلی مفتخر بودم. هر وقت یک اکشن میداد من کلی تشکر و تظاهر می‌کردم. یک بار یک خانم به مطلب ایشان نقد داشت ولی این پاسخ را دادند: « من نمی دانستم این گروه مادربزرگ هم دارد»

آن خانم هم از دوستان بود و گروه را ترک کرد و خود ایشان هم بعد گروه را ترک کرد. این رفتار کوچک در حد یک جمله، تصویری که از این استاد در طی ۱۵ سال برایم شکل گرفته بود را فرو ریخت!

در گفتگوی اخیری که استاد ملکیان با دکتر سروش در کلابهوس داشت. نقد دکتر سروش و یکی از شرکت‌کنندگان کمی خلق استاد ملکیان را تنگ کرد و واکنشی داشت که دور از انتظار من از ایشان بود! انگار که نظر دیگران درباره‌اش هنوز برایش خیلی مهم است و البته من چنین انتظاری نداشتم.

مسعود بهنود را به عنوان یک آدم باپرنسیپ و خوش صحبت و خوش مشرب می‌شناختم. در گفتگویی تلویزیونی فرد دیگر حاضر او را به اسم و فامیل صدا کرد و او در پاسخ گفت که «نیاز نیست خود را به یک آدم مهم آویزان کنی!» و این رفتار هم دور از تصویر من از او بود!

رییس جمهور روحانی به عنوان یک سیاست‌مدار همانند بسیاری دیگر از صاحب‌منصبان و مدیران سیاسی رفتارها و واکنش‌هایی دارند که در هویت برند شخصی آنها بسیار تاثیر دارد. مثلا زمانی که گفتند «من خودم صبح جمعه متوجه تغییر قیمت بنزین شدم!» و البته از این مثال‌ها زیاد هست.

مثال‌های فوق را زدم تا توجه شما را به این جلب کنم که یک برند شخصی با چه مرارت و دشواری شکل می‌گیرد و یک تصویر ساخته می‌شود و اما به چه راحتی در زمان کوتاه و با یک واکنش و با یک جمله و حرکت به فنا می‌رود.

? آموزه رفتاری
برندسازی شخصی یک پروژه با یک نقطه آغاز و انجام نیست بلکه وقتی یک تصویر از ما به عنوان یک برند شخصی شکل می‌گیرد ما با یک پروسه و فرآیند لحظه به لحظه به نام «مراقبت مداوم» مواجه می‌شویم. هر حرکت و رفتار و کلام و واکنش ما از سوی مخاطبان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد و با یک اشتباه بنای برند شخصی فرو می‌ریزد.

پ ن: تصویر درختی است که ریشه‌هایش را آب شسته و سقوط کرده است.
?
پ ن: شما هم یک تجربه مشابه را با ذکر نام برای افراد معروف یا بدون ذکر نام برای افراد کمتر معروف به اشتراک بگذارید.
? دکتر رفتاری


مراقبت مداومیرندبرند شخصیدکتر رفتاریمنش
سلام، رفتاری هستم،‌ پژوهشگر علوم رفتاری،‌ مدرس مهارت‌های رفتاری،‌ دکترای مدیریت رفتار،‌ مهندس صنایع، مدیرعامل آرشانیک، مشاور مدیریت، مربی توسعه و تحول شخصی، مدرس مهارت های نرم شخصی (منش) و تسهیگر بودش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید