ویرگول
ورودثبت نام
DrRaftari
DrRaftari
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

همراستایی برند شخصی

?

اخیرا سالار عقیلی در یک برنامه لایو،‌ درباره مهاجرت خود صحبت کرده و آن را تکذیب کرده است. شواهد (از جمله زبان بدن) نشان می‌دهد که اصرار او بر این موضوع درست نیست زیرا ترانه‌ای برای ایران خوانده و این دو موضوع را در تناقض با هم می‌بیند.

اما به این شیوه که آن را پنهان می‌کند خودش اثر تخریبی بیشتری بر برند شخصی او می‌گذارد.

قبلا هم یک بار در برنامه منوتو حضور داشت و بعد برای پیشگیری از ممنوع الکار شدن در مراسم سالگرد ۹ دی حضور داشت و بعد هم در کپمین روحانی تبلیغ کرد.

من این موارد را به صورت جسته گریخته در اخبار می‌شنیدم و همواره از این نوع حضورهای متنوع و متضاد تعجب می‌کردم و به همین دلیل این شخص برای من تبدیل به یک برند شخصی نشد و معمولا برایم اینطور است که برند شخصی افراد روی برند حرفه‌ای آنها یعنی هنر و کاری هم که دارند تاثیر می‌گذارد و من قسمت هنری او را هم دنبال نکرده‌ام. من موافق نیستم که هنرمند، فقط هنرمند است.

در این مصاحبه می‌گوید که من خاک پای مردم ایران هستم و می‌گوید که این حرف کلیشه‌ای است که شجریان هم گفته است. اما مخاطب حس موثری از این شعار کلیشه‌ای نمی‌گیرد چون برای او کلیشه است و درست هم می‌گوید اما شجریان که از این شعار استفاده کرده بسیار پرقدرت بوده و دلیلش همراستایی بین فکر و حرف و عمل در مورد استاد شجریان بوده است. او واقعا خود را خاک پای مردم می‌دانسته و این را به زبان آورده و اینگونه هم عمل کرده است آن هم در بزنگاه‌هایی که عیار آدمها مشخص می‌شود.

? آموزه رفتاری

یکی از معیارهای مهم در ساختن برند شخصی «همراستایی» است. این همراستایی لزوما ارزشگذاری هم نمی‌شود و لازم است که فکر و حرف و عمل با هم همخوان و همراستا باشد چه خوب و چه بد!

این همراستایی تداعی کننده یکی از ارکان برند شخصی به نام «تمامیت» است.

#همراستایی_برند_شخصی #تمامیت

✍️ دکتر رفتاری

برای دیدن کلیپ مربوطه کلیک نمایید

www.arshanik.com

http://Instagram.com/drraftari
برندشخصیبرنداستاد شجریانسالار عقیلی
سلام، رفتاری هستم،‌ پژوهشگر علوم رفتاری،‌ مدرس مهارت‌های رفتاری،‌ دکترای مدیریت رفتار،‌ مهندس صنایع، مدیرعامل آرشانیک، مشاور مدیریت، مربی توسعه و تحول شخصی، مدرس مهارت های نرم شخصی (منش) و تسهیگر بودش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید