ویرگول
ورودثبت نام
Ehsan
Ehsan
خواندن ۳ دقیقه·۴ ماه پیش

هوش مصنوعی قراره شغلتو بگیره؟ آره. مگر اینکه...

هوش مصنوعی می تونه از هر انسان متخصصی برتر باشه.
هوش مصنوعی می تونه از هر انسان متخصصی برتر باشه.


هوش مصنوعی شغل همه ی انسان ها رو در نهایت ازشون میگیره، مگر اینکه به انسان خلاق تری تبدیل بشی!

تا حالا شده ساعت های فکر کنی تا یک ایده ی جدید به ذهنت برسه ولی هر چقدر انرژی صرف کردی، فایده ای نداشته باشه؟

شاید وقتشه به انسان خلاق تری تبدیل بشی.

اول بذار یک تعریف از خلاقیت بگم:

در یک جمله، خلاقیت یعنی خلق و آفرینش یک چیز جدید در دنیا.

میشه گفت خلاقیت انسان ها در آینده تنها چیزیه که اون ها از هم متمایز می کنه، چون دیگه ما با ابزار محدود نیستیم!

اما چرا خلاقیت در دوره ای که در اون هستیم انقدر مهمه؟

در دوره ی هوش مصنوعی دیگه متخصص شدن جواب نمیده!

هوش مصنوعی در چند سال آینده می تونه در هر زمینه ای متخصص باشه و اونجاست که جایگزین تو در هر شغلی میشه. هر شغلی که فکرشو بکنی، حتی مهندسی، دکتری و وکالت.

و در این دوره چه چیزی انسان ها رو متمایز می کنه؟

آفرین. خلاقیت اون ها.

چطور خلاق بشیم؟

شما تا در یک زمینه کنجکاو نشید نمی تونید پایه های خلاقیت رو در ذهنت بسازید.

کنجکاوی برای رسیدن به یک هدف مشخص تو رو وادار می کنه تا در اون زمینه دانش و اطلاعات بدست بیاری.(جمع آوری نقاط)

و خلاقیت اون زمانی اتفاق میافته که بین دانشی که به دست آوردی ارتباط برقرار می کنی.(وصل کردن نقاط)


ما می تونیم از هوش مصنوعی برای خلاقتر شدن استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی ابزاری برای خلاق تر شدن
هوش مصنوعی ابزاری برای خلاق تر شدن


صد در صد! خوشبختانه می تونی با هوش مصنوعی های مبتنی بر متن، مثل چت جی پی تی، وسعت تفکر و ذهنینت نسبت به موضوعات مخلتف رو بیشتر کنی.

کافیه ازش بخوای و اون بهت جواب میده!

باید هوش مصنوعی رو مثل یک دوست در نظر گرفت که هر موقع که بخوای می تونی ازش سوال بپرسی و اونم به بهترین شکل جواب بده.

بذار یک مثال شخصی بزنم:

من در یکی از سایت های خارجی محصول دیجیتال می فروشم و برای متقاعد کردن مشتری ها باید از متنی در قسمت توضیحات محصول استفاده کنم که مشتری رو ترغیب به خریدن کنه(بهش می گن کپی رایتنیگ یا تبلیغ نویسی)، کافیه از چت جی پی تی بخوام تا چند دسته توضیحات طبق قواعد بازاریابی برای من بنویسه و من هم بتونم با کمی تغییرت ازش استفاده کنم.

تغییراتی که بهش می گم اینه که لحن نوشته رو تغییر بده، یا اخر متن مشتری ها رو ترغیب کن تا خریدشون رو انجام بدن و...

برای ساخت تصاویر محصول می تونم از سایت کانوا استفاده کنم و کمی عکس ها رو با هوش مصنوعی جذاب تر کنم تا توجه مشتری رو جلب کنه.

زمانی که مشتری ازم خرید بکنه می تونم ایمیل های دوره ای برای برند سازی فروشگاهم درست کنم و به صورت خودکار در زمان مشخص ارسال کنم. که از اتفاق اون هم به کمک هوش مصنوعیه.

و چون دانش زبان انگلیسی دارم این کارها رو می تونم خیلی راحتر و بهتر انجام بدم.

دیدی؟ از دانش خودم به همراه هوش مصنوعی استفاده کردم تا بتونم خلاقتر بشم! به همین راحتی.

هوش مصنوعی ابزار رو در اختیارت قرار میده، و این تویی که تصمیم میگیری چطور خلاقانه ازش استفاده کنی.

دو نکته راجب خلاقیت و هوش مصنوعی در دنیای مدرن:

  • مسیری که دنیا داخلش قرار گرفته توقفی نداره، پس چه بهتر که انعطاف پذیری نشون بدی و خودتتو با شرایط تطبیق بدی تا شوکه نشی و بتونی از فرصت های پیش رو استفاده کنی.
  • خلاقیت هیچ موقع به انتها نمیرسیه، هر چه بیشتر ازش استفاده کنی، خلاقیت بیشتری داری.

ربات ها و هوش مصنوعی قراره شغل انسان ها رو ازشون بگیرن؟

دقیقاً همینطوره.

این ربات ها نیستن که می خوان شغل ما رو از ما بگیرن!
این ماییم که شغل ربات ها رو ازشون گرفتیم! انسان برای این ساخته نشده که مثل یک ربات کار کنه.

وقتشه که از ذهن و خلاقیتمون استفاده بیشتری بکنیم، چون تنها در این صورته که می تونیم به پیشرفت بشر کمکی کرده باشیم.




امیدورام که از خوندن این مقاله لذت برده باشی.

ممنون که حمایت می کنی.

هوش مصنوعی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید