ویرگول
ورودثبت نام
احسان کلامی
احسان کلامی
خواندن ۱۱ دقیقه·۴ سال پیش

وزیر "خالی"

سلام و عرض ادب خدمت وزیر "خالی"

منظور بنده از واژه خالی ، عاری از هر نسبت کلامی بود.

دوست نداشتم نسبتی که معمولاً کنار نام شما اضافه می شود و برای خیلی ها نماد شهامت ، انرژی ، استعداد ، صلابت ، خلاقیت و دیگر معانی مثبت است کنار منصب شما قرار دهم تا فقط به خام بودن از آن تعبیر شود .

در صورتی که گمان می برید خیلی با شهامت ، خیلی شجاع و خیلی های دیگر هستید و زمانی که میشنوید، می گویند یا می نویسند وزیر جوان ، خیلی ذوق زده می شوید ، جسارتاً خدمتتان عرض کنم واقعیت چیز دیگریست.

بنده حقیر را ببخشید می بایستی بی مقدمه خود را معرفی می کردم، هر چند این موضوع را در گذشته یاد گرفته بودم و بارها انجام داده بودم لیکن شور ، هیجان و غرور ایجاد شده ناشی از نوشتن برای مخاطبی به نام وزیر دولت جمهموری اسلامی ایران آن هم در این سن جوانی مانع از بهره گیری از دانسته هایم شد و خیلی از قواعد رو نادیده گرفتم .

لطفاً کمی به بنده حق بدهید نه تنها خودم بلکه خیلی از دوستان ، همکاران و نزدیکان بنده فکر نمی کردند روزی برای وزیر نامه بنویسم حداقل در این سن و سال جوانی به هر حال جوانم و کمی جوگیر شدم .

من یک شهروند کاملاً فوتبالی هستم ، طرفدار سرسخت تیم پرسپولیس و یکی از آن افرادی هستم که به لطف تشویق های رئیس شما کد بورسی گرفتم تا به همت هم رکورد کدهای بورسی را به 48 میلیون برسانیم و به سرعت هر نمادی خریدم بالا رفت و سبز بود و متوجه شدم استعداد ناب نهفته ای در تحلیل های بورسی داشته ام و متاسفانه از آن بی اطلاع بودم اما قدر این استعداد را ندانستم و نمی دانم دعای خیر کدام عزیزی از بنده دریغ شد که زمان زیادی است هر نمادی می خرم یا حتی نمی خرم پایین می آید و قرمز قرمز شدم و پولم رفت.

همچنین بنده تحصیلکرده رشته حسابداری هستم ، تا کنون نمایشگاه تلکام نرفته ام و نسبت به شما و شرکت مخابرات خنثی هستم.

باز هم ببخشید جوان هستم و عجول ، در زمان معرفی علت اینکه برای شما می نویسم را زودتر از قاعده فاش کردم .

مثل برنامه 90 عادل فردوسی پور جوان ، خوش فکر و البته مجرب ، قسمت مربوط به پرسپولیس را به انتهای نامه موکول می نمایم تا از محتوای قبل از آن هم بهره برداری گردد.

خیلی اتفاقی درگیر مسائل پیش آمده در افتتاحیه نمایشگاه تلکام شدم که در خبرگزاری های مختلف به آن پرداخته بودند .

فرمایشات جنابعالی را خواندم همچنین فیلمی از اظهارات به دور از شان فردی که توسط گروهی شایسته سخنرانی شناخته شده بود را مشاهده کردم. به جستجو در مطالب ادامه دادم ، گویا شما و شرکت مخابرات به تازگی دچار اختلاف شده اید .

در بخشی از فرمایشات بحث بورس و سهم و .. بود و اینکه مخابرات عمداً حدود 300 میلیارد تومان سود را به 900 میلیارد تومان ضرر تبدیل کرده است تا سهم افت کند و بعد آن سهم را ارزان از چنگ مردم در بیاورند . خیلی خوشحال شدم یاد روزهایی افتادم که هر چه داشتم فروختم و شستا خریدم چون می گفتند شستا را رئیس جمهمور سیگنال کرده و در سخنرانی خود از آینده درخشان آن گفته است . اما یک مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود ، با مراجعه به اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به 31/06/ 1399 که در تاریخ 14/10/1399 منتشر گردیده و با توجه به اینکه مطالعه اطلاعات ریالی و مقایسه با سایر دوره ها را خارج از حوصله میدیدم ، گزارش سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل را خواندم چه قدر ساده و سریع نتایج را اَلَک کردم :

- در بند 3 آمده که 140 میلیارد این دوره و 138 میلیارد سال گذشته از هزینه های حقوق و دستمزد، بدون داشتن شرایط لازم به سرفصل دارایی ثابت مشهود (ماشین آلات و تجهیزات) انتقال پیدا کرده که جمعاً حدود 280 میلیارد تومان خواهد شد.

- در بند 4 گویا مدیران وقت علیرغم رای دیوان و با وجود برخورداری از استحکام قانونی مبلغی را با عنوان مزایای رفاهی مربوط به سالهای 93 تا 98 پرداخت نموده اند که به دلیل به عرف درآمدن می بایستی ادامه تعهدات در قالب هزینه از تاریخ 22/11/98 محاسبه و پرداخت شود که این امر صورت نگرفته است (حدود 500 میلیارد تومان). و در ادامه این بند گفته شده از 482 میلیارد تومان طلبی که راکد و سنواتی است(اصطلاحاً رو یخ باید نوشت) تنها 56 میلیارد تومان (معادل 11%) زیان تشخیص داده شده است و اختلافی حدود 400 میلیارد تومان وجود دارد.

- در بند 5 مبلغی حدود 1200 میلیارد تومان برآورد شده که توسط همکاران وزیر غیر جوان اقتصاد و دارایی، بیش از آنچه خود شرکت اظهار داشته و ذخیره گرفته اند ، به عنوان مالیات تشخیص داده شده است که در صورت قطعی شدن می بایستی در حسابها منظور گردد.

- در بند 6 بر اساس درآمدهای تشخیص داده شده در سنوات گذشته ، شرکت ارتباطات سیار مبلغی بدهکار شده است که متاسفانه حدود 700 میلیارد تومان آن را قبول ندارد.

- تا همین جا که پیش رفتم رقمی حدود 3000 میلیارد تومان اختلاف در سود و زیان عنوان شد که حداقل 1300 میلیارد تومان آن طبق رویه ها و استانداردهای حسابرسی و حسابداری قطعی خواهد بود.

بنابراین به آنچه میخواستم رسیدم و ادامه گزارش را مطالعه نکردم .

سپس با خود گفتم ای کاش کسی استعدادهای بنده را ببیند ، ای کاش از اظهارات ایشان قبل از سخنرانی مطلع بودم و به ایشان دسترسی داشتم بلکه کمکی به افزایش آگاهی ایشان می شد و چون جوان هستم و جو گیر با خودم گفتم اصلاً من چه چیزی از مشاوران ایشان کم دارم.

بگذریم وارد سایت بورس شدم در قسمت سابقه نماد اخابر (عرض کرده بودم از اردیبهشت ماه که کد بورسی گرفتم برای مدت کوتاهی تحلیل گر مسلطی بودم تا حدود مرداد ماه) مشاهده کردم از 23 آذر (قیمت سهم 1.7230 ) تا 13 دی ماه (قیمت سهم 13.000 ) و قبل از انتشار گزارش حسابرسی حدود 33% افت کرده است و 11 روز نماد منفی بوده و تنها 3 روز مثبت ، بنابراین قبل از ارائه این گزارش این نماد مثل خیلی از نمادهای دیگر زمین خورده بود بر خلاف آن شکوفایی که جناب دکتر روحانی عزیز وعده آن را دادند تا من و امثال من سرمایه خود را بفروشیم و وارد بورس کنیم. از طرفی نماد زمین خورده را هم که لگد نمی زنن بنابراین کاملاً بعید می دانم هدف از انتشار صادقانه و به نظر بنده کاملاً هوشمندانه صورت های مالی منتهی به 30/09/1399 توسط مدیریت جدید ، پایین آوردن قیمت سهم برای خرید عده ای خاص بوده باشد ضمن اینکه میانگین حجم معاملات نماد نیز گویای این مسئله است که هیچ اتفاق عجیب و غریبی در معاملات این سهم رخ نداده است بلکه در گزارش 6 ماهه سود کاذب اعلام شده و به نظر بنده با ارفاق زیاد تبدیل به 900 میلیون تومان ضرر شده است بلکه از رکود بازار بهره برده تا در آینده و احتمالاً رونق بازار این اصلاحات اجباری صورت نگیرد و اثر منفی این اصلاح گزارش در بازار سراسر نا امیدانه این روزها پنهان شود.

درست در ابتدای گزارش قبلی که سود اعلام شده و احتمالاً شما آن را دوست داشتید مواردی اعلام شد که اطلاعات صورت های مالی را کاملاً زیر سوال برده است .

در اینجا مجدد با خودم گفتم من چه چیزی از مشاوران احتمالاً جوان وزیر محترم کم دارم چرا آنها به ایشان اطلاع ندادند که خیلی وقت است بورس ایران در سراشیبی سقوط به سر می برد و هر روز فرار پول داریم. تمام سهم ها در کف قیمت تاریخی خود هستند و دیگر بررسی های تکنیکال ، بنیادی و روانشناسی بازار هیچ کدام جوابگو نیستند تا جایی که بیشتر مردم عزیز کشورم قید زیان کردن را زده اند و به دلیل احتیاج مالی و یا پیشگیری و از ارزان تر شدن قیمت سهم حاضرند سهم خود را مفت (مرحله ای قبل از مفت تر) بفروشند . اما امان از صف فروش بدون خریدار .

یعنی واقعاً کسی نبود اطلاع بدهد که وزیر جان این نماد در روز مصاحبه شما 25 میلیون صف فروش تشکیل داده بود با قیمتی بسیار پایین تر از آنچه که ادعا دارید افرادی جمع کردند.

آنچه من در تابلو دیدم به همه می رسید و احتیاجی به گول زدن سهامداران نبوده است.

راستی وزیر جان (ببخشید جوان هستم و شاید خیلی زود خودمانی می شوم و باز از قاعده خارج شدم و جایگاه ها را فراموش کردم ) شما که انقدر روی تیم مورد علاقه تان مثل من تعصب دارید و شاید هم ضعف دارید، در صورت امکان ترتیبی اتخاذ نمایید تا من بعد نمادهای مثبت بازار قرمز شوند و اگر طرفداران استقلال اعتراض کردند که چرا نمک به زخم ما میپاشید نه تنها عذرخواهی نکنید بلکه مجدداً ترتیبی اتخاذ نمایید تا از این پس نمادهای منفی بازار آبی رنگ نمایش داده شوند.

بگذریم برای پرسپولیس و ارتباط آن با شما و مخابرات و بدهی بودیمیر و پول مردم حرف دارم.

باورتان می شود به خودم غبطه خوردم ، باورم نمیشد انقدر خوب می فهمم حداقل از برخی از مشاوران شما ، اگر قصد داشتید طرف اختلافتان (مخابرات) را بکوبید ، چرا تاکید کردید که مخابرات به این دلیل در نمایشگاه حاضر نشده که به دنبال افزایش تعرفه بوده تا به کمک آن بدهی به کارمندان خود را تسویه کند و گویا موفق نشده (یا بهتر است بگویم شما اجازه ندادید) بنابراین به نشانه اعتراض در نمایشگاه شرکت نکرده است.

شرکت محترم مخابرات (یک رونوشت اضافه شد) شما تا دشمنی مثل وزیر دارید لطفاً وقت خود را صرف پیدا کردن دوست نکنید .

اول از همه خوشم آمد از شجاعت و غیرتتان که بخاطر کارمندانتان فداکاری کردید هر چند عواقب کار را حتماً پیش بینی می کردید.

دوم دلم سوخت به حال مظلومیتتان مگر تعرفه ای بوده که طی سه سال گذشته افزایش پیدا نکرده است ؟

مگر اصلاً جایی هست که برای گران کردن محصولات باید از آن اجازه گرفت ؟

وزیر خالی ، دشمن دانا به از نادان دوست. در صورتی که با کسی مشکل دارید یا حتی دشمنی دارید و فرد دیگری نیز با دشمن شما دشمنی دارد، دلیل نمی شود هم شان و هم تراز جایگاه شما قرار گیرد ، جسارتا اگر جای شما بودم ، (البته در حال حاضر را عرض نمیکنم چون بنده خیلی جوانم شاید یک سال دیگه به سن حال حاضر شما برسم) به هر حال شاید از نظرات دوستان حمایت می کردم اما از توهین ها به یک شرکت خیر، چون شان سخنرانی افتتاحیه زیر سوال رفته بود اما شما با تایید انتقاد ها ایشان را دعوت به صبر کردید با خود قضاوت کردم که شاید آقای رستگار بر خلاف شما از مشاوران بهتری بهره برده و قصد خوش خدمتی داشته تا خود را به وزیر بچسباند و فراموش کرده نماینده قشری متمدن تحصیلکرده ، با شخصیت و خوش فکر است که در آینده راحت تر می توان اظهار نظر نمود . حال یک سوال فنی مثلا الان اگر اون شخص رو دعوت به صبر نمی کردید قرار بود غیر از توهین و ناسزا چه کار کند ؟ از طرف مورد اتهام که کسی حاضر نبود که کار به درگیری فیزیکی بینجامد !! ناخودآگاه یاد اون مثال افتادم که میگفت طرف لات کوچه های خلوته بنده به این افراد با دلیل می گویم اوباش رسانه ای چون تا چشمشان به دوربین و رسانه می افتد برای خودنمایی برای فرد خیالی قلدری می کنند...( رونوشت به اعضای محترم سندیکایی که ایشان را به عنوان نماینده در ویترین خود قرار دادند)

نمی دانم چرا کم کم با شما احساس راحتی بیشتری میکنم اما میدانم در صورتی که پا را از گلیمم درازتر کنم و یا خدای نکرده حتاکی که بلد نیستم اما از روی نا آگاهی گستاخی کنم و یا در نوشتنم اوباش گری کنم شما بنده را نیز به صبر دعوت خواهید کرد.

وزیر جان باور کن وزیر کودک بیشتر به شما میاد چرا نمیسپری با عنوان وزیر کودک سیگنالت کنند ( با احترام به پیشکسوت عزیز و محبوب عمو پورنگ) مطمئن باشید مخاطبین شما کم نخواهند بود...

وااای ببخشید جوانم قضاوت نارسی داشتم اون طفلی ها که اصلا حق رای ندارند ولی قلب مهربانی دارند .

بخاطر نکات قبلی عرض نکردم وزیر کودک به این دلیل که یک روش فسیل شده را به نام تکنیک "بگم بگم" رو کردی که اسطوره اون روش الان داره برای شبکه های خارجی که در کشور خودشون منزوی هستند "می گوید" و در ایران دیگر گوش شنوایی ندارد تازه گمان میکنم مجریان آنجا هم متوجه ضعف ایشان در علاقه به گفتن ها شده اند که این اواخر شیطنت کردند و در مصاحبه با ایشان مدام از نام جعلی خلیج فارس استفاده کردند ولی ایشان ترسید "بگه" چیزی رو که سازمان های بین المللی تاکید دارند، اصولا جایی که باید میگفت، نگفت و هر جا حرفی برای گفتن نداشت ادعای بگم بگم می کرد یک مشاوره رایگان خدمتتون ارائه کنم باور کنید هر اشتباهی تاوان دارد و من و امثال من تاوان رای دادن سر لج و لج بازی را دادیم و قرار نیست قصه تکرار شود.

یا اونجایی که از دست رئیس حالا دیگه کاملا مغضوبتون بین مردم تقلب کردی و با کد دادن تو فرمایشاتون خواستید هیجان بدید به برخی افرادی که چند دقیقه قبل از آن متاسفانه برای یک اوباش متمدن کف زده بودند باعث شد به شما برچسب کودک را نسبت دهم در عین حال طرفتان چه قدر با بصیرت پاسخ داد، مخابرات را عرض میکنم انقدر نوشتن بنده طول کشید که دیدم آن ها زودتر از من بیانیه دادند و گفتند منظور از آن شخص که به زعم وزیر پشت پرده ایستاده و قرار است با کنار زدن پرده ها توسط وزیر خالی مردم او را بشناسند مدیرعامل مخابرات است تبریک می گویم به مشاوران مطمئناً غیر جوانشان خیلی غیر منتظره بود. حالا شنونده می تواند انتخاب کند صفت بزدل را به اتهام زننده که ترس از نام بردن دارد نسبت بدهد یا به آنکه نشان داد پرده کذایی ساخنه ذهن کودکانه یک متاسفانه وزیر است.

حداقل برای پیروز شدن کمی بجنگید باور کنید اشکال ندارد کمی خاکی شوید یا شاید خاک بازی بلد نیستید !! فکر می کنم نبوغ تبلیغاتی بیشتری احتیاج دارید تا تهمت زدن و شالاتان بازی. سیاست را بی خیال شما نماد طرفدار متعصب پرسپولیسی هستید نگذارید هواداران استقلال انگ بزنند که این ها خوش اشتها شدند نسبت به جام هایی که با پیک و بدون زحمت برایشان درب باشگاه می آورند .

ادامه دارد....

ویزر ارتباطاتبورسجهرمیمخابراتانتخابات
بنده همان به که ز تقصیر خویش - عذر به درگاه خدای آورد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید