ویرگول
ورودثبت نام
احسان سماواتی
احسان سماواتی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

تولید محتوای متنی معجزه سئو

با گذشت بیش از 10 سال فعالیتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تجارت آنلاین پشت سرگذاشتم، تجربیات شگفت انگیزی را در حوزه SEO (سئو) پیدا کردم. امروز قصد دارم در خصوص تولید محتوای متنی معجزه سئو بخشی از تجربیات خودم را به شما انتقال بدم تا شاید کمکی حتی برای یک نفر کرده باشم.

تولید محتوای متنی معجزه سئو
تولید محتوای متنی معجزه سئو

همانطور که میدونید در کشور عزیزمان هنوز رشته آکادمیک دانشگاهی بصورت مستقل در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. بسیاری از دوره ها و آموزش هایی که در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ ارائه میشه صرفا براساس تحقیقات از وب سایت های مرجع بین المللی و همچنین براساس تجربیات افراد می باشد.

در بحث جذاب و شگفت انگیز سئو که جزء لاینفک یک بیزینس آنلاین که بر پایه وب سایت محسوب میشه، عوامل متعددی از جمله تولید محتوای متنی وجود دارد. اگر کمی زمان برای وب گردی بزاریم، متوجه میشیم در زمان حال بسیاری از سایت ها در تلاش هستند از تولید محتوای متنی معجزه سئو برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنند.

من به شخصه سئو (SEO) را معجزه ای میدونم که میشه برای ایجاد، رشد، توسعه و تداوم هر کسب و کار آنلاینی استفاده کرد. یک نکته خودمونی اینکه اگر به معجزه سئو توجه نشه، هیچ کسب و کاری به خودی خود به درآمد نمیرسه.

گاهی اوقات یکسری مشتریان طراحی سایت ارزان داریم که هیچگونه دیدی نسبت به کسب و کار آنلاین ندارند و وقتی سایت بهشون تحویل داده میشه بعداز مدتی میگن آقا سایت ما نمیفروشه !!!!

خب اگر ساده بیان کنم، اگر از ملزومات دیجیتال مارکتینگ ازجمله معجزه سئو برای سایت خودتون بهره نبرید، چطور انتظار دارین سایت شما دیده بشه و حتی مشتری را به خودتون جذب کنید.

تولید محتوای سایت معجزه SEO

تولید محتوای متنی که گاهی از آن با عنوان محتوانویسی هم یاد می‌شود، یکی از رشته‌های اصلی در تولید محتوا است.

ممکنه با خودتان بگید قصد من تولید فایل صوتی یا تولید ویدئو است. بنابراین کاری با تولید محتوای متنی ندارم. اما موضوع این‌جاست که هر چقدر در تولید محتوای متنی قوی‌تر باشید و بیشتر تمرین کرده باشید، کیفیت کلام و تأثیرگذاری شما در فایل صوتی و ویدئویی هم افزایش پیدا خواهد کرد. به همین علت ما در پاسخ به این سوال که «تولید محتوا را از کجا شروع کنم؟» بدون هیچ‌گونه تردیدی می‌گوییم: محتوانویسی و تولید محتوای متنی.

نکته ای که از سر تجربه لازم میدونم بگم اینه که اگر هر سایتی با هر موضوعی دارین تولید محتوای متنی برای سایت انجام بدین. فقط کافیه کمی در زمینه اصول سئو محتوایی تحقیق کنین و آموزش ببینین.

در روزهای اول تولید محتوا شاید محتواهای شما اصلا در نتایج جستجو حتی جایگاهی بدست نیارن!

اما نگران نباشین. مقرون به صرفه است 100 تا محتوای بدرد نخور تولید کنی تا تجربه کسب کنی و از اون به بعد بتونی از تولید محتوای متنی معجزه سئو بهره ببری.

معجزه سئو داخلی

SEO داخلی داریم و سئو خارجی داریم.

یعنی چی؟ یعنی یکسری کارهایی را باید در سایت انجام بدیم و یکسری کارها باید در خارج از سایت صورت بگیره.

مثالهایی میزنم که این موضوع روشن تر بشه.

برخی فعالیت های سئو داخلی SEO On Page:

  1. بهینه سازی داخلی
  2. لینک سازی داخلی
  3. تولید محتوای متنی معجزه سئو
  4. متا تگ ها کلمه کلیدی
  5. ساختاربندی URL
  6. بهینه سازی تصاویر

برخی فعالیت های سئو خارجی SEO Off Page:

  1. ساخت بک لینک
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی فروم و انجمن ها
  4. ثبت سایت در موتورهای جستجو
  5. ثبت سایت در دایرکتوری ها
  6. اشتراک گذاری تصاویر

نکات تولید محتوای متنی

دوستان عزیزم! در بحث تولید محتوای متنی معجزه سئو توجه ویژه ای به سایت خودتون داشته باشید. خیلی راحت راجب موضوعی که مرتبط با فعالیت سایتتون هست حتی بصورت دلنوشته اقدام به تولید محتوای متنی باکیفیت کنید.

ساده، جامع و یونیک سه اصل مهم تولید محتوای وب سایت است. منظور از یونیک بودن اینه که از سایت دیگری کپی نکنید!

من خودم در سایت رویا وردپرس خیلی وقت ها شاید فرصت تولید محتوا با موضوعات جدید نتونم بکنم و عناوین موضوعات را از سایت های دیگر جمع آوری کنم. اما سعی میکنم تمام متنی که جهت تولید محتوای متنی معجزه سئو انجام میدم از سر تجربیات و تخصص خودم باشه. این میتونه به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نشون بده که شما در اون شاخه بخصوص بعنوان مرجع قرار دارین.

ارادتمند شما - احسان سماواتی - کارشناس فضای مجازی ویت بار

احسان سماواتیمعجزه سئوتولید محتوای متنیطراحی سایت ارزانویت بار
من متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم. کارم از تدوین و کارگردانی ویدئو در تلویزیون شروع شد، برند شخصی خودم را تاسیس کردم و الان کارشناس دیجیتال مارکتینگ هلدینگ عالیس هستم. این مدت 13 سال تجربه است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید