ویرگول
ورودثبت نام
Bahar Ehteshami
Bahar Ehteshami
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

درباره ی هلن کلر بیشتر بدانیم

شاید نام هلن کلر را چندباری در کتاب های درسی مدرسه شنیده باشید. تقریبا اکثر ما اطلاعات حداقلی راجع به او داریم. مثلا می دانیم نویسنده ای امریکایی است. همچنین می دانیم که او نابینا و ناشنوا هم بود. ولی شاید در رابطه با جزییات زندگی اش و سختی های مسیرش برای نویسنده شدن و اموزش دیدن اطلاع چندانی نداشته باشیم.

و یا چه قدر درباره ی خانوم سولیوان معلمی که در اموزش و نویسنده شدن هلن کلر نقش بسزایی داشت، شنیده اید؟ به مرور زمان او نه تنها معلم هلن، بلکه به دوستی وفادار برای او تبدیل شد.

نکته جالب دیگری که در داستان زندگی او وجود دارد،حضور الکساندر گراهام بل است. در واقع خانوم سولیوان، معلم معروف و محبوب هلن کلر را او به مادرش معرفی کرد.

از نظر من داستان زندگی هلن کلر یکی از چندین داستان تاثیر گذار است. سختی هایی که در زندگی به عنوان یک فرد نابینا و هم ناشنوا کشیده است و مسیری که طی کرده است بسیار الهام بخش است.

بهترین و زیباترین چیزهای دنیا را نمی توان دید یا حتی با دست لمس کرد،
باید آن ها را فقط با قلب احساس کرد. (هلن کلر)

اگر علاقه دارید بیشتر راجع به زندگی این زن بزرگ بدانید، کتابی توسط خودش تحت عنوان داستان زندگی من نوشته شده که به راحتی در دسترس است.

این کتاب به مخترع الکساندر گراهام بل ،تقدیم شده است،"به الکساندر گراهام بل که به ناشنوایان سخن گفتن را آموخته است و گوش شنونده را قادر به شنیدن سخنرانی از اقیانوس اطلس تا کوه های راکی کرده است ، من کتاب "داستان زندگی من" را به وی اختصاص می دهم.

همچنین اگر علاقه مند به پادکست هستید، من به شما اپیزود، بی نظیر مثل هلن از پادکست رخ را پیشنهاد میکنم. روایت کننده این اپیزود با لحنی گویا و روان به خوبی چالش ها و سختی های هلن کلر، از کودکی را بیان میکند.

به شما قول می دهم بعد از شنیدن این اپیزود به هیچ وجه خسته نمی شوید و بعد از اتمام ان به سراغ اپیزود های بعدی این پادکست می روید.به طورکل پادکست رخ به داستان زندگی افرادی که نامشان در تاریخ ثبت شده است، می پردازد.


از لینک زیر میتوانید گوش دهید:

https://www.podbean.com/ep/pb-xbjys-e66205


داستان زندگیهلن کلردیجیتال مارکتینگ پله به پلهپله به پله
به بازاریابی محتوایی علاقه‌مندم و اینجا از موضوعاتی که تو هنر بهشون علاقه‌ دارم و برام جالب هستن، می‌نویسم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید