ویرگول
ورودثبت نام
الهه هستم.
الهه هستم.
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

چرا لبخند نزنیم؟

  هار هار هار :)))))))
هار هار هار :)))))))

همینطور که مشغول تمیز کردن اتاقم بودم به چند تا اتفاقی که در این چند ساعت گذشته از امروز رخ داده بود فکر میکردم.
یادمه مدت ها پیش که تو ذهنم یه لیست مجموعه اتفاقاتی که خوشحالم میکنن رو داشتم، متوجه شدم امروز کوچکترینشون برآورده شد! و از بابتش خیلی خوشحالم!
پیدا شدن لنگه جورابم ^-^

اتفاق ساده ایی که حتی اگر من هم بعنوان خواننده باهاش مواجه میشدم پوزخند میزدم و به رقم IQ نویسنده فکر میکردم،اما بعنوان نویسنده پیدا شدن لنگه جورابم رو بعنوان یک اتفاق خوب و خوشحال کننده تلقی کردم!
تنها برای یادآوری نکته ایی که بیشتر وقت ها فراموشش میکنیم:

"خوشحال شدن بابت اتفاقات کوچیک"

حتی برای پیدا شدن لنگه جوراب! =)))

ما بیشتر وقتها عملا "غمگین" و به تعبیر خودمون "افسرده" نیستیم!
تنها نسبت به این اتفاقات کوچیک بی توجه شدیم و چشممون رو به روی اونها بستیم!
فکر میکنیم خوشحال شدن و حس خوب داشتن تنها و تنها با داشتن یه خونه بزرگ و لوکس تو فلان منطقه از شهر، فلان سِمَت تو فلان اداره و فلان مدل ماشین زیر پامون و یه حساب که انقدری صفر کنار رقم موجودی داره که قابل شمارش نیست و کلی چیز های دست نیافتنی (یا بهتره بگم دیریافتنی) دیگه بدست میاد و مجموع این افکار این حصار غم رو توی ذهنمون ساخته و مارو نسبت به یکسری داشته ها و اتفاقات کوچیک و یا حتی روزمرگی های زندگیمون بی تفاوت و بی توجه کرده!

برای مثال نسبت به هوای آفتابی امروز، به ابرهای پف پفی تو آسمون، به روی ناهار خوشمزه امروز، به روی اون لباس نو های گوشه کمد، به روی گلهای اتاقمون، عروسکی که از بچگی نگه داشتیمش، به روی کلی شیرینی های خوشمزه، به روی عطر خوش چای تازه دم.. عطر قهوه.. حتی اون فوری هاش! مثال بزرگتر بگم؟ به روی آدمهای قشنگ زندگیمون، به روی رفقامون، به روی دورهمی های خانوادگیمون، به روی خودمون!

به روی خیلی چیز ها..
چیز هایی که در متن بالا اشاره ایی بهش نکردم اما هست و حضور و رخ دادنش برامون خوشاینده، به روی چیزهایی که بعد خوندن این نوشته به یاد میارین و یه لبخند ریز بهشون میزنین :))
هر کدوم از ما ممکنه بیشتر این اتفاقاتی که نوشتم رو در لحظه تجربه نکرده باشیم اما مطمئنا کلی اتفاقات خوب در طول روز رخ داده که اگه بهشون توجه کنیم میتونه خوشحالمون کنه و حس خوبی بهمون بده :)

البته که من منکر خوب و خوشایند بودن هر کدوم از اون اتفاقات "دیریافتنی" که بالاتر ازشون حرف زدم نیستم اما چرا امروزمون رو، که میتونیم ازش بعنوان یه روز برای رسیدن به اون دیریافتنی ها، یا یه روز برای ساختن یه خاطره زیبا، ساختن روزی که در پایانش وقتی سر رو بالش گذاشتیم و چشمامون رو میبندیم بگیم"امروز چه روز قشنگی بود"...
این فرصت هارو رو با فکر کردن به اون دست اتفاق های دور، غصه خوردن و کلافه شدن از بابت دلایل انتسابی و اکتسابی که باعث دورتر شدنمون نسبت به رخ دادن اونها تو زندگیمون شدن هدر بدیم و حال خودمون و اطرافیانمون رو بد کنیم؟ :(

اما چرا؟ غمگین هستیم دیگه دورهم!

اینکه غمگین بودن رو انتخاب کنیم مسئله دیگست اما برای اون دست احوال بدی که ناخوداگاه و یهویی گرفتارشون میشیم و نمیدونیم چطور ازشون دربیایم راه زیاده و شناخت اون راه ها مفید!
البته باید بگم نوشتن و خوندن اینها باعث تحول آنی من و شما نمیشه و جادو جنبل نمیکنه :))

اگر نوشته های قدیم من رو خونده باشید، مطمئنا متوجه تغییر روحیه و حال و احوالم شدین!
نمیگم به طور کلی اون حس و احوال بد و منفی رو حذف کردم (مگر ربات یا آدم فضایی باشیم که چنین بشیم
)! بنده حتی همین دیروز هم غمگین و نالان بودم اما امروز خوشحال و پرانرژی ام.
نوشتن این دست چیزها و خوندنش به تجربه من، باعث شدن احساسات خوب مدت طولانی تری نسبت به قبل همراه من باشن اگر هم طبق روال طبیعی گرفتار این احساسات بد شدم، چون راهشون رو بلدم به سرعت این افکار مثبت و قشنگ رو به خودم و زندگیم برگردونم..

قلبا ایمان دارم، این تاثیر رو روی شما خوانندگان عزیز هم خواهد داشت ^-^

حالا راه رهایی چیه؟

نمیدونم اما مدتی هست تو فکر نوشتن این رویداد های ریز اما قشنگ زندگیم هستم!
فکر میکنم برای شما هم بتونه مفید باشه..

چجوری؟

برای پر کردن این لیست قطعا توجهمون نسبت به این دست اتفاقات بیشتر میشه!
وقتی این کاغذ رو جایی بچسبونیم که در طول روز چشممون بهش بخوره نه تنها در لحظه لبخند به لبامون میشینه بلکه اگر روزی گرفتار غم شدیم با مراجعه به اون لیست و یادآوری اونها میتونیم حالمون رو بهتر کنیم.
میدونم که از این دست "مجموعه اتفاقات دل انگیز" زیادن تو اینترنت و با یه سرچ ساده بالا میان اما فکر میکنم اگر خودم اونهارو بنویسم بعلاوه اینکه حس نزدیک تری به اون اتفاقات خواهم داشت، مدت طولانی تری یادم میمونن :)) بهرحال..
این ایده رو در ذهن داشته باشین ^-^
برای تمرین هم میتونین یک سری از این اتفاقات خوب و روزمره رو برای من بفرستین یا کامنت کنین تا کم کم دستتون گرم بشه و چیز های بیشتری پیدا کنین.

پایان

99.3.12


لبخندلیستاتفاقاتحس خوب
در باب چرند نویسی های روزمره (چرندیس اسبق)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید