ویرگول
ورودثبت نام
elahi
elahi
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

خاطرات کریسمس در استانبول

من عاشق سفرم چون بنظرم سفر باعث رشد انسان میشه ، سفر مملو از شرایط غیر قابل پیش بینی است و انسان در این شرایط است که میتونه خودش و همسفرش رو محک بزنه و بشناسه ، سفر باعث میشه ناخواسته از تکنولوژی و اینترنت دور باشیم و زمانی را با خودمان بگذرانیم و لذت ببریم ، من سفر رو دوست دارم به این دلیل که میتونم با سایر فرهنگ ها و ملل آشنا بشم.

همیشه شنیده بودم که استانبول هنگام کریسمس بسیار زیبا و دیدنی است ، خیلی دلم میخواست شب کریسمس استانبول باشم که بتونم خودم تجربه کنم و از این جشن لذت ببرم،خوشحالم که تونستم این تجربه رو بدست بیارم و حالا میخوام اون رو با شما به اشتراک بذارم.

هرچقدر از جذابیت استانبول در این روزها براتون بگم کمه ، چون هم تعداد جشنهایی که برگزار میشه کم نیست و هم فروشگاهها و مراکز خرید به مناسبت کریسمس دکوراسیون خود را تغییر میدهند و همچنین از تخفیف های فوق العاده ای برخوردارند که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشی دوست داری به این مراکز خرید سر بزنی و هیجان و شور و شوق مردم رو ببینی که البته در بعضی مواقع هم با دیدن اشتیاق مردم ترغیب به خرید میشوی.

در استانبول با وجود اینکه مردم آن بیشتر مسلمان هستند ولی به دلیل حضور گردشگران جشن کریسمس با هیجانات مخصوص کریسمس به شکل باشکوهی برگزار می شود ودر همه مناطق شهر جشنهای متفاوتی برگزار می شود که این جشنها برای گردشگران بسیار جذاب است.

من هتلی نزدیک به خیابان استقلال انتخاب کردم ، معیار من برای انتخاب این هتل دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی و همچنین نزدیک بودن به میدان تکسیم و خیابان استقلال بود چون من عاشق خرید هستم و بسیاری از مراکز خرید و برندهای معروف چون آدیداس و پوما و ... در این خیابان قرار دارند و همچنین کلیسای سنت آنتونی که بزرگترین کلیسای کاتالوتیک در استانبول است در این خیابان قرار دارد ، این کلیسا به مناسبت کریسمس مراسم ویژه کریسمس (عشای ربانی) را با حضور مردم برگزار میکرد که بسیار جذاب بود.

یکی دیگر از جاذبه های استانبول برای من فرهنگ و ذائقه غذایی آنهاست که بسیار شبیه به ما ایرانیهاست و به همین خاطر میتوان با خیال راحت به رستورانهای سطح شهر سر زد و از غذاهای متنوع و خوشمزه آن لذت برد ، در شب کریسمس در سراسر استانبول بوقلمون شکم پر سرو می شود که من تست کردم و بسیار هم خوشمزه بود؛ دسر رو هم باقوای ترکی انتخاب کردم چون دیگه همه میدونید چقدر طعم بی نظیری داره و واقعا در استانبول میشه طعم واقعی باقلوا رو تجربه کرد.


اگر شما هم مثل من دوست دارید جشن کریسمس رو در استانبول باشید حتما برای این سفر برنامه ریزی کنید چون مطمئن باشید سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

سفرسفر به استانبولکریسمس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید