ویرگول
ورودثبت نام
elham
elham
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

باشگاه کتابخوانی آفتابگردان

سلام

من الهام هستم؛ یک رویاپردازِ کمالگرا! اجتماعی بودن را در خود می بینم و نسبت به علاقه ام به کتاب خوانی می بالم. حالا قابل حدس است که چه شد من از وبلاگ نویسی در ویرگول سر در آوردم، کرونا آمد و دست مرا از دنیای بیرون کوتاه کرد! من هم راهم را کج کردم به سمت انجمن ها و باشگاه های مجازی که ذره ای پیشرفت کنم و بعد ها وقتی از خاطرات دوران کرونا برای نسل های بعدی می گویم حرفی برای گفتن داشته باشم.

چند سال پیش یک وبلاگ ساده داشتم که با یکی از دوستانم آن را می گرداندیم و از کتاب هایی که خواندیم برای دیگران می گفتیم (البته سوءتفاهم نشود من نه یک "کتاب‌خوار بالقوه" هستم و نه یک "خود اندیشمند پندار") اما اکنون میخواهم پا را فراتر بگذارم و یک باشگاه کتابخوانی تاسیس کنم و در آن به همخوانی کتاب ها بپردازم.

در این باشگاه ما یک کتاب را انتخاب و برایش جدول زمان بندی مشخص می کنیم، سپس در طول هفته تا آن صفحه که باید را می خوانیم و هر هفت روز یک بار به صفحه معرفی کتاب رفته و در بخش نظرات گرد هم می نشینیم و آنچه هنگام خواندن کتاب از سرمان گذشت را به اشتراک می گذاریم. این می شود که به ژرفای کلمات پی برده و با تفکرات گوناگون آشنا می شویم. بعد از ما نقدی و نظری می ماند به یادگار برای نفر بعدی که می خواهد "بخواند و بداند."

من برای گام نهادن در این راه یاری شما را می طلبم. نیاز به پخته شدن را در خود می بینم و این پختگی مستلزم زمان است، پس لطفا خامی اکنون مرا ببخشید و مرا در این راه یاری کنید. من با تمام وجود پذیرای نقد و نظرات شما هستم.

خدا را چه دیدید شاید پس از پایان اولین کتاب آنقدر یکدل شدیم که یک انتشارات در ویرگول زدیم و همه با هم به فعالیت پرداختیم ؛)

کتابخوانیباشگاه کتابخوانیکتابانجمن کتابخوانیهمخوانی کتاب
من یک مهاجرم از رویایی به رویای دیگر...!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید