ویرگول
ورودثبت نام
Mahdiye Zamaemifard
Mahdiye Zamaemifard
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

خلاصه فصل اول کتاب 《وادارم نکن فکر کنم》- قسمت 1

طراحی و کاربرد پذیری در وب و موبایل با رویکردی منطقی.




◇ اگر چیزی کاربردپذیر باشد، چه وبسایت باشد یا کنترل تلویزیون به این معنی است که :

فردی با توانایی و تجربه متوسط (یا حتی کمتر از متوسط) باید بتواند سر در بیاورد که چطور از آن برای انجام کاری استفاده کند ، بدون اینکه آن چیز بیشتر از آنچه ارزشش رو دارد ، دردسر داشته باشد...

فصل 1 __ قانون اول کاربرد پذیری کروگ

تا انجا که خاطرم هست ، همیشه ب همه میگویم که این اصل نخست قانون کاربردپذیری من است .

لپ کلام این است : روش نهایی تعیین برنده ، هنگامی که تصمیم گیری راجع به اینکه طرحی به کار می آید یا نه.

اگر در سرتان به اندازه یک قانون کاربردپذیری جا دارید این را در آن ، جا دهید :)

----->> مثلا هنگامی که به یک صفحه وب نگاه میکنیم ، تا انجا که از انسان بر بیاید باید بدیهی باشد ، واضح باشد ؛ بی نیاز از توضیح باشد ، باید بتوانیم آن را 《بگیریم》- اینکه چیست و چطور باید استفاده شود ، بدون اینکه برای فکر کردن انرژی صرف کنم .


◇ وقتی به صفحه ای که مرا به فکر کردن وانمیدارد نگاه میکنم ، همه چیز را به درستی و به راحتی متوجه میشوم.

فکر نمیکنم ..
فکر نمیکنم ..


◇ اما وقتی که به صفحه ای نگاه میکنم که مرا به فکر کردن وامیدارد ، ذهنم پر از علامت سوال میشود ...

فکر میکنم ...
فکر میکنم ...


وظیفه شما هنگام ساختن یک سایت این است ک علامت سوال هارا از بین ببرید ..


ادامه دارد ...



کاربرد پذیریuxuiuxرابط کاربری uiuxطراحی وبسایت
طراح رابط کاربری و توسعه دهنده فرانت اند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید