ویرگول
ورودثبت نام
Mahdiye Zamaemifard
Mahdiye Zamaemifard
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

خلاصه فصل اول کتاب 《وادارم نکن فکر کنم》- قسمت 2

طراحی و کاربرد پذیری در وب و موبایل با رویکردی منطقی.


جلد کتاب
جلد کتاب

《چیز هایی که ما را به فکر کردن وامیدارد

چیز های مختلفی در یک صفحه وب مارا وادار به توقف و تفکر میکنند.

مثلا انتخاب نام هایی که بسیار اثرگذار است..

تاثیر نام...
تاثیر نام...


توجه کنید که اینطور چیز ها توافقی است و روی گستره ای بین (بدیهی برای همه) و (واقعا نامفهوم) قرار دارند.

--> نکته اصلی بحث این است که حتی هنگامی که به ناچار به توافق روی موضوعی هستیم , حاصل کار باید به جهت ((واضح)) متمایل باشد.

:) منشا دیگر سوالای غیر ضروری بالای سر افراد , لینک و دکمه ها هستند. به طور واضح قابل کلیک نیستند , هر علامت سوال به بار ذهنی ما می افزاید و توجه را از کار اصلی منحرف میکند.

تاثیر دکمه ..
تاثیر دکمه ..


مثالی دیگر...
مثالی دیگر...


مثالی دیگر...
مثالی دیگر...


《نمی توانید همه چیز را بدیهی طراحی کنید

هدف باید وضوح هر صفحه یا انچه نمایش داده میشود باشد , بدون اینکه ناچار باشند راجعش فکر کنند , قضیه را بگیرند》; اما گاهی اوقات , خصوصا هنگامی که روی محصولی نوآورانه یا پیچیده کار میکنید , باید به (بی نیاز از توضیح) بسنده کنید.

قانونش این است ---> اگر نمیتوانید چیزی را بدیهی طراحی کنید , لااقل آن را بی نیاز از توضیح طراحی کنید.


....
....

چرا این مسائل این قدر مهم هستند؟

درسته که رقابت شدید است به خصوص در چیز هایی مانند اپلیکیشن های موبایل که به راحتی جایگزین هایی دارند , اما ممکن است که این تنها گزینه شان باشد , و چاره ای جز استفاده از آن نداشته باشند. (مثل اپ های موبایل بانک شان و ... ).

---> واضح کردن هر صفحه مانند کار گذاشتن نور کافی در یک فروشگاه است : با این کار همه چیز بهتر به نظر میرسد .استفاده از سایتی که وادارمان نمیکند به چیز های کم اهمیت فکر کنیم آسان است.


.. پایان ..

منتظر فصل های بعدی باشید ...


کاربرد پذیریuiuxuxuxbookطراحی وبسایت
طراح رابط کاربری و توسعه دهنده فرانت اند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید