ویرگول
ورودثبت نام
گلناز حاج محمدی
گلناز حاج محمدی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

آموزش آشپزی - ساندویچ اسلاپی جو

طرز تهیه ساندویچ اسلاپی جو

من خودم به آشپزی خیلی علاقه دارم و هر چند وقت یکبار سعی می کنم یک غذای جدید را یاد بگیرم و امتحان کنم. چند وقتی هست که این تجربه های جدید را به رشته تحریر درمیارم تا بقیه هم بتوانند از اونها استفاده کنند. در مقاله امروز طرز تهیه ساندویچ اسلاپی جو را به سبک کافه ها برای شما در نظر گرفته ایم که خیلی سریع آماده می شود و به نوعی یک فست فود جذاب هستش. من اولین بار این ساندویچ را در منوی یک کافه رستوران دیدم و امتحانش کردم و واقعا از طعمش که برام جدید بود خوشم اومد و خواستم خودم اون را تو خونه درست کنم و رفتم تو اینترنت و سرچ کردم برای دستور تهیه ساندویچ اسلاپی جو و دستورش را پیدا کردم. خوبی درست کردن غذا تو خونه اینه که اولا از کیفیت و تمیزی موادش و روغن و ... خیالت راحته و دوم اینکه تو این اوضاع گرونی دیگه هر دفعه کلی پول برای رستوران نمیدی و تازه اینکه تو خونه می تونی طعم غذا را به دلخواه خودت تغییر بدی و سالم تر درستش کنی. البته این غذا یک ورژن گیاهی یا به اصطلاح وگان هم داره که برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز خیلی مناسبه، که در انتها توضیح اون را هم براتون میگم. در ادامه با طرز تهیه ساندویچ اسلاپی جو خوشمزه با من همراه باشید.

ساندویچ اسلاپی جو
ساندویچ اسلاپی جو



مواد لازم:

۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۱قاشق چای خوری روغن زیتون
۱ عدد پیاز متوسط
۲ عدد ساقه کرفس
۱ عدد هویج پوست کنده
۲۰۰ گرم قارچ یا ۱ عدد کنسرو قارچ اسلایس
۲ حبه سیر
۱ عدد سس کچاپ
۱ یا ۲ قاشق غذا خوری سرکه
½ قاشق غذا خوری شکر
۱ قاشق چای خوری نمک
۱/۸ فلفل
۸ عدد نان همبرگری


طرز تهیه:

درون یک قابلمه یا ماهی تابه گوشت چرخ کرده را ریخته تفت دهید تا به رنگ قهوه ای در آید. گوشت که حاضر شد، آب آن را به داخل یک کاسه تمیز انتقال دهید و آن را گوشه ای بگذارید.
در همان ماهی تابه کمی روغن زیتون را بر روی حرارت متوسط گرم کنید. سپس پیاز ، کرفس و هویج را داخل آن ریخته تا زمانی که پیاز و هویج آن نرم شود به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.حالا سیر را اضافه کرده به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید.
در مرحله بعد گوشت را به داخل ماهی تابه برگردانید و به آن سس کچاپ ،یک قاشق غذا خوری سرکه، شکر و نمک و فلفل را اضافه کنید و در ماهی تابه را بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه خوب بپزند.
سس را مزه کرده و در صورت نیاز شکر ،سرکه و نمک را اضافه کنید.به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در ماهی تابه را نگذارید و آن را هم بزنید.سپس آن را داخل نان ریخته و با مخلفات تزیین کنید و می توانید کمی سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس نیز کنار آن بگذارید (با چیپس ذرت هم امتحان کنید که خیلی خوشمزه میشه). حالا ساندویچ اسلاپی جو شما آماده سرو کردن است.

*در صورتیکه بخواهید این ساندویچ را به صورت غذای گیاهی یا وگان طبخ کنید باید بجای گوشت چرخ کرده از سویا استفاده نمایید و کمی قارچ بیشتر استفاده نمایید. (البته باید سویا را از قبل در آب بگذارید تا خیس بخورد و نرم شود)

نوش جان


https://mushroom.news/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DA%86-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D8%AC%D9%88/


https://www.tasteofhome.com/recipes/sloppy-joes-sandwiches/


اسلاپی جوساندویچ اسلاپی جوغذای گیاهیغذای وگانفست فود
freelancer در زمینه طراحی وب و گرافیک و علاقه مند به خواندن و نوشتن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید