ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه داداشی
فاطمه داداشی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

راهی موثر برای قدم گذاشتن در مسیر موفقیت

♻️سال اول دانشگاه بود که به کار معلمی مشغول شدم. شروع کارم در یک مدرسه ی ابتدایی بود. مدرسه ای بزرگ و بسیار قدیمی که چندین راهروی تو در تو داشت. 
با توجه به برنامه ریزی مدیر مدرسه در پایه پنجم و ششم، تدریس را شروع کردم. مشتاق بودم تا از تجربه افرادی که سابقه بیشتری داشتند، استفاده کنم. به حساب خودم از آن ها بیشتر یاد بگیرم. 
روزی از یکی از همکاران سوالی پرسیدم و گفت: دخترم، نیازی نیست که خودت را اذیت کنی. به مرور زمان خودت هم صاحب تجربه می شوی، فقط باید صبر داشته باشی. من بعد از سالها معلمی با تجربه شدم اما این گفته ی همکار برایم قابل هضم نبود.

آن روزها خیلی جوان بودم و بی تجربه. با خودم فکر می کردم چرا بعضی ها همه چیز را در تجربه داشتن خلاصه می کنند؟!!!


گوته نویسنده آلمانی می گوید: بر هر کسی فرض است که روزانه حداقل یک آواز بشنود، شعری خوب بخواند، تصویری زیبا ببیند، ا گر ممکن باشد، چند کلمه حرف معقول بشنود .

به نظر من باید یک کلمه ی دیگر به اینها اضافه کرد انسان می تواند هر روز درصدد پیدا کردن پاسخی برای پرسشی تازه در زندگی اش باشد.
هر کسی سوالی درست در ذهنش داشته باشد، بیشترین موفقیت را به دست خواهد آورد.

تجربهمعلمیپرسشگریفن بیانیادگیری
مربی و مدرس مهارت های فن بیان و سخنرانی، هوش کلامی | نویسنده چهار جلد کتاب در حوزه روانشناسی|مشاور و کوچ رشد فردی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید