ویرگول
ورودثبت نام
erfan akharzaman
erfan akharzaman
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

علی نامه (خطبه های نادره حضرت علی (ع))

علی نامه اثر استاد علی اکبر خانجانی
علی نامه اثر استاد علی اکبر خانجانی


قسمتی از این خطبه ها:

منم آنکه ملائکه بر فراشم هجوم می آورند و بندگان اقالیم دنیا مرا می شناسند،

منم آنکه خورشید دوبار برایم برگشت و دو بار بر من سلام کرد و با پیامبر بر دو قبله نماز خواندم و دوبار بیعت کردم. منم صاحب بدر وحنين

منم طور،

منم کتاب مسطور نوشته شده

منم دریای طوفانی

منم بیت معمور ،

مننم آنکه خداوند موجودات را به بندگی من فراخواند و کافر شدند و پافشاری کردند پس مسخ شدند و گروهی پذیرفتند پس رهایی و منزلت یافتند ،

منم آنکه کلیدهای بهشت و قلاده های دوزخ در دست من است به عنوان کرامتی از جانب خدا ،

منم با رسول خدا در زمین و آسمان

منم مسیح آنگاه که غیر از من نه روحی حرکت داشت و نه موجودی نفس میکشید

من موسی را از دریا عبور دادم و فرعون و لشگرش را غرق نمودم

من همهمه چهار پایان و گفتار پرندگان را میدانم

منم آنکه به یک چشم بر هم زدن آسمانها و زمینهای هفتگانه را سیر میکنم ،

منم آن تکلم کننده بر زبان عیسی در گهواره ،

منم آنکه عیسی پشت سر من نماز گذارد.

منم آنکه در صورتها دگرگون میشوم آن گونه که خدا می خواهد

منم صاحب اعصار اولیه

منم صامت و محمد، ناطق.

منم چراغ هدایت

منم کلید پرهیزگاری

منم آخر و اول و دنیا و آخرت

منم آنکه به کارهای بندگان نظر می کنم

منم خزانه دار آسمانهای هفتگانه و زمین به امرش ،

منم برقرار کننده قسط ،

منم برپادارنده دین

منم آنکه عبادات پذیرفته نمی شود مگر با ولایت من و حسنات سود نبخشد مگر به محبت من ،

منم دانا به مدار سپهر در گردش

منم صاحب پیمانه دانه های باران و ریگهای بیابانها به اذن پروردگار جبار

آگاه باشید منم آنکه دو بار کشته میشوم و دوبار زنده میشوم و هرگونه بخواهم ظاهر می شوم،

منم شماره کننده موجودات اگر چه بسیارند

منم حساب کننده آنان به امر پروردگارم

منم آنکه هزار کتاب از کتب انبیاء نزد من است

منم آنکه ولایت مرا هزار امت انکار کردند پس مسخ شدند

منم آنکه در روزگار گذشته یاد شده ام و در آخر الزمان آشکار شده ام

منم شکننده و کوتاه کننده عمر ستمگران در زمانهای گذشته و خارج کننده و عذاب کننده آنان در واپسین زمان ، منم عذاب کننده "يفون" و "يعوق" و "نسر عذاب کردنی سخت ،

منم سخنگو به هر زبان ،

منم شاهد بر اعمال خلق در مشارق و مغارب ،

منم محمد و محمد منم ،

منم داماد محمد

من معنایی هستم که هیچ اسم و شبیهی بر آن قرار نمی گیرد.

و لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم.




عنوان کتاب : علی نامه (خطبه هاي نادره امام علی)



گردآوري: استاد علی اکبر خانجانی 


تاریخ تألیف : عید فطر سال 1391 هجري شمسی


تعداد صفحه : ۱۱۸

علی نامهخطبه غدیرخطبه العیدینخطبه نورانیهخطبه های حضرت علی
استاد علی اکبر خانجانی،استاد خانجانی،شناخت شناسی،شناخت جهان هستی،شناخت انسان،ابر انسان،شناخت آدمیت،انسانیت،دوران شناسی،جهان شناسی،علم روح،علم نور
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید