ویرگول
ورودثبت نام
عرفان رهبر
عرفان رهبر
خواندن ۹ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه یکساله من در خصوص عمل بینی (آپدیت می شود)

سلام، عرفان رهبر هستم و در این پست قصد دارم تا در خصوص تجربه یکساله ام در زمینه عمل بینی ام برای علاقه مندان به انجام این عمل رایج و البته گرون قیمت بنویسم، این پست با کسب تجربه های جدیدم به مرور تا شهریور 1403 آپدیت خواهد شد به شرط اینکه افرادی که این محتوا رو مطالعه میکنن با پرداخت از طریق لینک دونیتی که میزارم بهم انگیزه بدن تا یه تجربه 100 درصد عملی رو باهاتون به اشتراک بزارم.

چه شد که به عمل بینی نیاز پیدا کردم؟

هر کسی که عمل بینی انجام میده مطمئنا یکی از دلایل زیر رو داره

آسیب فیزیکی

ایراد تنفسی

ژنتیک

برای من هم ترکیبی از اینها بود تقریبا، از نظر ژنتیک بینیم مشکلاتی داشت، در سال 1392 هم توسط برادر گرانقدرم با ماشین فلزیش دچار آسیب فیزیکی و پس از اون ایراد تنفسی شد. ایراد ظاهری که پیدا کرده بود غوز شرقی ایی بود که در جای وارد شدن ضربه ایجاد شده بود و کاملا مشهود شده بود پس از طی شدن سالها بعد و رفته رفته با گذشت زمان از ضربه رفته رفته ظاهر هی تغییر پیدا کرد و مشکلات تنفسی هم بیشتر شد.

چه شد که به فکر عمل بینی افتادم؟

در سال 1396 بود که یکی از همکارای خانمم که با هم در شرکتی همکار بودیم در نزدیکی عروسیش تصمیم گرفت که دماغش رو عمل کنه، از نظر منی که هر روز میدیدمش دماغش نیاز خاصی به عمل نداشت (نسبت به من) و صرفا علاقه شخصیش بود که عمل کنه و رفت عمل کرد و بعد از عملش هم ما تغییر خاصی در ظاهرش مشاهده نکردیم، انگار که دکتر پوست دماغش رو برداشته بود و گذاشته بودش سره جاش!

این جریان گذشت تا اواخر سال 1401 بود که یکی دیگه از همکارانم که پسری 24 ساله بود دماغش رو به دست تیغ جراح سپرد، با عمل کردن اون بود که منم تصمیمم رو برای عمل بینیم جدی تر کردم و از اون تایم شروع کردم به تحقیق کردن در خصوص جراح های بینی مختلف.

شروع اصلی فرایند جراحی بینی

از ابتدای سال 1402 بود که شروع کردم به دنبال بهترین جراح بینی در تهران که بتونه دماغم رو به بینی تبدیل کنه? میدونستم که با سرچ عبارت بهترین جراح بینی در تهران صرفا به بهترین جراح بینی در تهران نمیرسم بلکه صرفا به بهترین جراح بینی ایی میرسم که بر روی سئو سایتش کار کرده و یا به سایت هایی که با گرفتن پول جایگاه های برتر سایتشون رو اجاره میدن میرسم و در کل قید دنبال دکتر گشتن در وب سایت ها رو زدم چون همش مشخص بود که دکترهای معرفی شده صرفا بهترین نیستن بلکه پول خرج کن ترینن! به شما هم پیشنهاد نمیکنم از طریق سایت و گوگل به دنبال جراحتون بگردید!

برای پیدا کردن جراح بینی چه کردم؟

برای اینکه جراح مورد نظرم رو پیدا کنم به اینستاگرام پناه بردم، شروع کردم تعداد زیادی از جراح های بینی که از طریق اکسپلور، پیشنهاد های اینستاگرام و یا تبلیغاتشون در پیج های مختلف باهاشون رو به رو می شدم رو فالو کردم تا بتونم نمونه کارهایی که در پیجشون میزارن رو ببینم.

باتوجه به حساسیتم بر روی این موضوع توجه ویژه ام بر روی جراح هایی بود که عمل زیبایی پسرها رو بیشتر انجام دادن و نمونه کارهای جراحی مردونه به خصوص جراحی بینی طبیعی مردانه بیش از هر چیزی برام اهمیت داشت و دنبالش میگشتم. خلاصه هر روز که اینستا رو باز میکردم حداقل یه پست از یه جراح میدیدم که یا بیمار رو تازه عمل کرده بود و فیلمش رو گذاشته بود یا چند وقتی از عمل طرف گذشته بود و قبل و بعد عمل شخص رو پست کرده بودن.

باتوجه به اینکه در شلوغ بازار اینستاگرام ممکن بود یادم بره که از کدوم نمونه کار کدوم دکتر خوشم اومده بود شروع کردم به سیو کردن پست های مربوط به عمل بینی مردانه جراح هایی که به نظرم خوب عمل شده بودن، هدفم این بود که با مراجعه به بخش سیو اینستاگرامم بتونم به بهترین ها دسترسی داشته باشم و در نزدیک تایمی که برای عملم در نظر میگرفتم بتونم انتخاب راحت تری داشته باشم.

چه تاریخی رو برای عمل در نظر گرفتم؟

باتوجه به کارمند بودنم در شرکت طبیعتا بازه ای که باید در خونه استراحت میکردم بعد عمل خیلی مهم بود. با شروع محرم تقویم رو نگاه کردم دیدم که در شهریور ماه تعطیلات پشت هم زیادی داریم و بینشون رو میشه از مرخصی های انباشته شده ام استفاده کنم.

اوایل تیرماه 1402 بود که تصمیمم برای جراحی رو نسبتا قطعی کردم، رفتم سراغ سیو اینستاگرامم و دیدم بله، 3 جراح بیشترین میزان سیو عمل طبیعی مردانه رو دارن، مابقی رو پاک کردم، بقیه جراح ها رو آنفالو کردم تا فقط از این سه تا همچنان برام پست هایی بیاد. اواسط تیر بود که تصمیمم رو به قطعی تر شدن میرفت و حساسیتم برای انتخاب یکی از جراح های انتخابی بیشتر میشد.

همین موقع بود که یکی از جراح ها با ارسال پست هایی خودش رو از لیست انتخاب های نهاییم خارج کرد! شاید بپرسید چه پست هایی یه جراح میتونه منتشر بکنه که اون رو از لیست در بیاره، باید بگم که ایشون با ارسال پست های جدیدش نشون داد که بیش از حد درگیر فضای مجازی هست و سلامت بیار رو دست کم میگیره، پست هایی که منتشر میکرد دابسمش بازی کردن بالا سر بیمار در زمان بیهوشی، جشن گرفتن و کیک بریدن بالا سره جراحی و ... بود، پیش خودم گفتم جونمو که از سر راه نیاوردم که بسپارمش دست جراحی که وقتی بیهوشم بیاد بالا سرم مسخره بازی در بیاره برای اینستاگرامش که 4 تا فالوور بیشتر بگیره، سره همین از لیست کلا گذاشتمش کنار.

من و دو جراح نهایی

تقریبا اواخر تیر بود که من مونده بودم و دو جراح نهایی که یکی از اونها نمونه کارهای بهتری روی پیجش داشت. به شماره ای که در روی پیجش بود پیام دادم و هزینه رو جویا شدم، گفتن که 60 میلیون هزینه جراحیشون هست و همش رو هم نقدی قبل از عمل میگیرن و هیچگونه شرایط اقساطی هم ندارن، هزینه بالای جراح مذکور به رقم اینکه گزینه اولیم بود و همچنین نداشتن شرایط پرداختی اقساطی باعث شد که ایشون هم حذف بشن و من بمونم و تنها جراحی که باقی مونده بود.

هزینه جراحی رو در استوری هاشون دنبال میکردم دیدم که از 19 تا 23 میلیون هست به فراخور شرایط و... همین جراح و هزینه برام اوکی بود. ازشون وقت ویزیت گرفتم و به صورت حضوری مراجعه کردم.

در مراجعه حضوری دکتر بینیم رو معاینه کرد، نکاتی رو ایشون گفتن، موارد و مشکلاتی که من داشتمم بهشون منتقل کردم، در نهایت هزینه جراحی 23 میلیونی برای من در نظر گرفته شد و راهی منشی مطب شدم برای ثبت اولیه تاریخ جراحی.

تاریخ جراحی و هزینه ها

تاریخی که برای جراحی در نظر گرفته بودم تاریخی بین 14 تا 16 شهریور بود، از اونجایی که تولدم 19 شهریور هست دوست داشتم برای روز تولدم لااقل با رخه جدید سرپا شده باشم تا حدی و بتونم کیک تولدم رو بخورم? به منشی بازه تاریخیم رو گفتم، گفتن که روز جراحی دکتر 14 شهریور هست و میتونن ست کنن برام و قبول کردم. مبلغ 500 هزار تومن بابت ثبت اولیه تاریخ عمل کارت کشیدم، همون روز عکس های مربوط به روز جراحی که به دکتر در روز عمل کمک میکنه تا مشکلات رو بهتر ببینه و حل کنه رو هم گرفتم اما گفتم که بعدا هزینه اش رو میدم، هزینه ای که برای عکس برداری هم باید پرداخت میکردم 400 هزار تومن بود.

در ابتدا تصمیم داشتم که هر طور شده هزینه جراحی رو به طور نقدی پرداخت کنم و درگیر شرایط اقساطی نشم، برای همین این موضوع رو مطرح کردم با منشی گفتن که اوکی هست و نهایتا 3 روز قبل از عمل همه کارهات رو باید انجام داده باشی

یک برگه هم بهم دادن که آزمایش هایی که دکتر لازم داشت برای جراحی رو روش نوشته بود که برم آزمایش بدم و نتیجه اش رو براشون بفرستم.

تغییر شرایط مالیم و رو آوردن به اقساط

از روزی که برای ویزیت دکتر رفتم تا اواخر مرداد، شرایط مالیم تغییرات زیادی کرد، خب من در کنار کار شرکتیم، مدیر و شریک چندین سایت فروشگاهی و خدماتی هم هستم و خب هزینه ها و چالش های اونا هم هست این بالا پایین شدن های مالی برای هر بیزنس منی ممکنه پیش بیاد و برای من هم اومد.

درگیر و دار این بودم که حالا 23 تومن هزینه جراحی رو از کجا جور کنم نقدی بدمش؟ به فکر های مختفی از جمله فروش لپتاپی که تازه خریده بودمم حتی افتادم تا اینکه اواخر مرداد بود که همین جراح استوری گذاشت که با چک صیادی میتونید با پرداخت 7 میلیون نقدی و بقیه اش اقساطی جراحی کنید، منم رو هوا زدم سریع ریپلی زدم و حالت پرداختیم رو از نقدی به چکی تغییر دادم

جراحی اقساطی و کارمزدهای اون

پس از تغیین شدن شرایط اقساطی بهم گفته شد که از 23 میلیون 7 میلیونش رو باید نقد بدم و 16 میلیون باقی مونده اش رو تا 6 ماه میتونم قسط بندی کنم و به ازای هر ماه یه چک صیادی بیارم و ماهی 4 درصد هم کارمزدش میشه و باید صورت حساب با مهر بانک از 6 ماهه گردش حسابی که چک ازش صادر میشه هم بیارم براشون. تصمیم گرفتم برای اینکه فشار کمتری بهم بیاد سه ماهه در نظر بگیرمش، 12 درصد 16 میلیون میشد حوالی 2 میلیون تومن و اوکی بود برام چکش هم مادرم میداد.

بهم گفته شده بود که پیش پرداخت و کارمزد چک ها رو باید توی یک روز پرداخت کنم و امکان پرداخت کارمزدها در روزهای آتی میسر نیست، در واقع 9 میلیون باید پیش پرداخت میدادم.

با همه این شرایط اوکی شدم و بستم با منشی مطب در نهایت به صورت چتی و قضیه تموم شد تا اوایل شهریور

اوایل شهریور و مراجعه جهت تعیین تکلیف مبالغ چک

اوایل شهریور بود که حضوری رفتم مطب و به منشی گفتم همه چیو برام مکتوب بنویسه، صورت حساب بانک رو دید گفت اوکیه، گفت 7 رو که نقد میدی، 2 هم حدودا کارمزدت میشه، سه چک هم بخوای بدی 2 تا 5 میلیونی و یه 6 میلیونی برای 14 مهر، 14 آبان و 14 آذر 1402 میکشی و توو سامانه ثبتش میکنی و تا سه روز قبل عملت میاریش گفتم اوکیه

اومدم خونه فردا شبش به بابام دادم مطابق با مبالغ و تاریخ چک ها رو پر کرد، مادرم امضا کرد و خودمم در سامانه ثبتشون کردم تا روز 10 شهریور ببرم برای دکتر به همراه هزینه های نقدی که باید میدادم.


جراحیبینیجراحی بینیعمل بینیبهترین جراح بینی
یک طراح دکوراسیون با کلی ایده بکر برای ایجاد تحول در دکوراسیون خونه و محل کارتون
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید