ویرگول
ورودثبت نام
ERFouX
ERFouX
خواندن ۲ دقیقه·۶ ماه پیش

استفاده از ابزار Cowsay در ترمینال

سلام

خیلی وقت بود میخواستم نوشتن توی ویرگول رو شروع کنم ولی خب ایده ای نداشتم که اصلا چی بنویسم تا اینکه به صورت خیلی تصادفی رفتم man page ابزار cowsay رو خوندم

یه گاوی رفته توی ترمینال لینوکس (که بعدا فهمیدم فقط یه گاو نیست) و هر چیزی که بخواید میتونید بهش بدید تا خیلی فان براتون روی صفحه ترمینالتون print کنه

یه بخشی از man page این برنامه رو میتونید اینجا ببینید:

سوییچ ها و قابلیت های خیلی زیادی داره که دستتون رو توی شخصی سازی باز میکنه

مثلا سوییچ های g- یا d- که نتیجه‌اش میشه این :

cowsay -g I Love Money
cowsay -d Good Bye ..


یه دستور دیگه هم داریم به اسم cowthink که میتونید تفاوتشون رو توی تصویر زیر ببینید:

بعد خوندن man page من سوییچ های l و f رو امتحانشون کردم :

cowsay -l

و همونطور که می‌بینید سوییچ l- یه لیست از تمام پارامتر هایی که بعد از f- میتونیم بذاریم (cow files) رو بهمون داد


حالا با استفاده از سوییچ f- میتونیم شکل های مختلفی با ابزار cowsay بسازیم که پیشنهاد میکنم همشون (بجز telebears , sodomized و head-in) رو امتحان کنید

مثلا به عنوان مثال من اینجا از چندتاشون استفاده کردم:

cowsay -f tux Im Tux :D
cowsay -f elephant Follow Me Please :D
cowsay -f eyes mas.to/@ERFouX
cowsay -f small where is here

این رو هم اضافه کنم که به صورت پیش‌فرض این مقدار default قرار داده شده یعنی زمانیکه از هیچ سوییچی استفاده نکنیم به صورت پیش‌فرض از cow file ای به نام default استفاده میکنه

تا یادم نرفته این رو هم بگم که ما میتونیم سوییچ هایی مثل g- یا w- و یا d- رو با f- ترکیب کنیم:


همچنین میتونید توی کانفیگ shell خودتون (bash/zsh/fish/..) از این دستور استفاده کنید تا زمانی که ترمینال خودتون رو باز میکنید (در واقع زمانی که shell ران میشه) این دستور اجرا بشه و بعدش shell رو بهتون تحویل بده ( کاملا فان:) )


امیدوارم لذت برده باشید .


ابزار cowsaylinuxterminalفانلینوکس
یک GEEK تنها، ژورنالیست، در رویای گوینده شدن، عاشق لینوکس و نرم افزار آزاد، دوستدار شطرنج و همچنین مشتاق به یادگیری چیزهای جدید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید