ویرگول
ورودثبت نام
محمد عزت زاده
محمد عزت زاده
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چه طور مودم ADSL رو تبدیل به ACCESS POINT بکنیم؟

NETENZA NSL-2740U (ADSL Modem)
NETENZA NSL-2740U (ADSL Modem)


از وقتی که مودم LTE گرفتم مودم قدیم ADSL رو نمی دوستم چیکار باهاش بکنم تا این که متوجه شدم مودم LTE انتنش به اندازه مودم ADSL قدرتمند نیست و چنتا وسایل IOT من نمی تونن به وای فای وصل بشن.

اولین کار کاری کردم که وارد وب اینترفیس مودم ADSL شدم هیچ کجاش چیزی در مورد WDS wireless distribution system (WDS) ندیدم و بعدش متوجه شدم این ورژن از مودم اصلا ساپورت نمی کنه .مودم قدیمی ADSL که الان یه اکسس پوینت شده در صورتی اصلا WDS ساپورت نمی کرد.می خوام تو نوشته خیلی خلاصه و مفید بگم این کار چه طور ممکنه و این که دیوایس های قدیمی می تونن تا سال ها قابل استفاده باشن.

تو بعضی مودم های ADSL چیزی داریم به عنوان ETHERNET WAN که به این شکل که اینترنت از طریق از طریق کابل شبکه می گیره و شما دیگه مثل قبل از خط تلفن اینترنت نمی گیرین (خیلی ساده گفتم ولی خوب خیلی میشه در موردش زیاد نوشت).این کاربردش اینه که از یه مودم دیگه مثل سناریو من یه مودم LTE باشه .برای این کار هم تنها کاری که باید انجام بدین اینه که وارد WIZARD مودم بشید.

کافیه تو مرورگرتون وارد 192.168.1.1 بشید و طبق تصاویر زیر این تنظیمات رو انجام بدید

مرحله 1
مرحله 1

تو این مرحله برای راحتی کار واردی ویزارد مودم میشیم.

 مرحله 2
مرحله 2

روی نکست کلیک می کنیم

مرحله 3 و انتخاب ethernet wan
مرحله 3 و انتخاب ethernet wan

تو این جا باید گزینه ETHERNET WAN رو انتخاب بکنیم اگر مودم تون قبلا روش تنظیمات DSL داشته یکبار برای این که نوع WAN INTERFACE تغییر می کنه ریبوت میشه مودم

گذاشتن رمز برای وب اینترفیس مودم
گذاشتن رمز برای وب اینترفیس مودم


اینجا برای وب ایترقیس خود مودم رمز جدید می ذاریم.اگر براتون امنیت مهمه حتما رمز دیفالت کارخونه رو عوض کنید.

ست کردن نقطه زمانی برای مودم
ست کردن نقطه زمانی برای مودم

یه تایم زون برای مودم انتخا می کنیم

انتخاب کردن نوع پروتوکل
انتخاب کردن نوع پروتوکل

اینجا قسمت خیلی مهمه چون که مودم LTE من روی DHCP بوده و این که برای مودم ADSL من بتونه رو بازو WAN خودش IP بگیره باید نوع پروتوکل Dynamic IP باشه.شما می تونید بر حسب نیاز خودتون روش های دیگه ایی مثل bridge , pppoe هم بذارید.

تنطیمات مرتبط با وای فای
تنطیمات مرتبط با وای فای

تنظیمات ssid و همچنین رمز و نوع رمز از این قسمت انجام میشه

و در نهایت تایید تنظیمات
و در نهایت تایید تنظیمات

و در نهایت هم می تونید با تایید این تنظیمات از مودم ADSL خودتون به عنوان یه وایرلس اکسس پوینت استفاده بکنید (WIRELESS ACCESS POINT,WIRELESS AP).

کابل مشکی از مودم LTE به مودم ADSL  وصل میشه تا اینترنت رو به مودم بده
کابل مشکی از مودم LTE به مودم ADSL وصل میشه تا اینترنت رو به مودم بده


و در اخر هم یه کابل CAT6 از مودم LTE به مودم ADSL وصل میشه تا اینترنت رو به مودم انتقال بده.


امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه من خیلی تحقیق کردم در مورد این سناریو ولی اخر سر بعد از کلنجار رفتن با داکیومنت های مودم و همین که دوست داشتم از مودم قدیمی خودم استفاده کنم تونستم یه راه حل براش پیدا کنم.راستی تو خونه ها انبارهامون وسایل قدیمی مثل مودم و کیس و مانیتور قدیمی هستش.دوست دارم تو مطالب بعد در مورد کیس های قدیمی مطالب بنویسم

ممنونم از توجه تون امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید!



مودم adslمودمlteشبکهمهندسی شبکهمهندسی کامپیوتر
یه مهندس کنجکاو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید