ویرگول
ورودثبت نام
Faeze Asdaghi
Faeze Asdaghi
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

آغاز

چند وقتی است که با ویرگول آشنا شده ام و خیلی دلم میخواست که تو این فضا فعالیت داشته باشم ولی هر بار به دلیلی با وسوسه نوشتن مقاومت کردم. تا اینکه امروز بلاخره این طلسم رو شکستم و خیلی راحت با یک اکانت گوگل ثبت نام کردم. دلیلش هم این بود که یک چیزی کشف کرده بودم ولی نمیدونستم با چه کسی در میان بذارمش. آخه یکی از بزرگترین علایقم اینه که چیزهایی که به نظرم جالب میرسه رو با بقیه در میان بذارم. حالا میخواد یک مطلب علمی باشه یا یک عکس یا موسیقی یا شعر یا .... .

دیشب اینجا یک برف قشنگ اومد. دونه های برف با سرعت در باد حرکت می کردند و در تاریکی شب زیر نور چراغها رقص کنان به سمت زمین می رفتند. خیلی هیجان انگیز بود. بعد مدتها نزدیک شب چله، مثل قدیم، داشت برف میامد. دوست داشتم عکس بگیرم و به همه نشون بدم. ولی همه ای در کار نبود. امشب هم به طور اتفاقی داشتم به یک آهنگ فرانسوی گوش می دادم. بخوام داستانش رو بگم که چطور به این آهنگ رسیدم، خودش میشه یک داستان دیگه! که به نظرم خیلی آشنا رسید. بدجوری ذهنم درگیر شد. لینک آهنگ رو کپی کردم که برای خواهرم بفرستم و ازش بپرسم که این آهنگ شبیه کدوم آهنگه که یهو یادم اومد.

نمیدونم آهنگ برف از بابک جهانبخش رو شنیدین یا نه؟ تم اصلی این آهنگ برگرفته از آهنگ فرانسوی آخرین رقصه که خانم ایندیلا خونده. خیلی از مردم این آهنگ رو به اسم "دانس دانس" میشناسن که در نسخه فارسی شده "برف برف"! اینجا لینک هر دو رو گذاشتم. امیدوارم از شنیدن هر دو لذت ببرید.

https://baarzesh.net/%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-derniere-danse-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7/


https://upmusics.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DA%A9-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D9%81/



پی نوشت: داستان تصادفی شنیدن این آهنگ این بود که چند روز پیش توی ماشین آهنگ عاشقتم از رضا صادقی پخش می شد. از همسرم پرسیدم میدونی این کپی یک آهنگ فرانسوی است؟ نمیدونست. برای همین امشب آهنگ ژوتم لارا فابین رو سرچ کردم و براش پخش کردم. لینکی که برای پخش این آهنگ باز کردم، مال سایتی به نام baarzesh.net بود و آخرش یک سری آهنگ فرانسوی پربازدید پیشنهاد کرده بود. چند تاشو میشناختم ولی بعضی رو از جمله این آهنگ نشنیده بودم. کنجکاو شدم ببینم اینها چی هستند که دقیقا اولین لینکی که باز کردم، آهنگ خانم ایندیلا بود! این بود که کپی در کپی شد :)

برفبابک جهانبخشایندیلارضا صادقیلارا فابیان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید