ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه زاهدی
فاطمه زاهدی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

جذابیت های دیجیتال مارکتینگ

چرا شغل دیجیتال مارکتر رو انتخاب کنیم؟ تو این مسیر چه چالش های پیش روی من هست؟ آیا من میتونم یک دیجیتال مارکتر موفق باشم؟

برای شروع بعنوان کسی که تجربه بیشتر از 10 سال تو این حوزه دارم باید بگم بعنوان دیجیتال مارکتر بیشتر دو نوع کار پیش روی شما هست :

  • اولی فعالیت در یک کسب و کار مشخص . این کسب و کار میتونه یک شرکت خدماتی، یک کارخانه صنعتی یا حتی یک فروشگاه اینترنتی باشه و دیجیتال مارکتر مسئولیت فروش در فضای مجازی رو به عهده داره. اگر کارت این هست باید علاوه بر اینکه به لازم هست مهارتهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشناباشی و مهارت نسبی پیدا کنی باید به زوایای مختلف حوزه کسب و کارت هم آشنا باشی.

مثلا خود من به تناسب اینکه تو چه شرکتهایی دیجیتال مارکتر بودم با انواع روشهای طب سنتی آشنایی خوبی دارم. و طبع و مزاج ها رو میشناسم. مخاطرات مختلف انواع دیگ های صنعتی مثل دیگ بخار یا دیگ آبگرم آشنا هستم ، انواع عطرهای معروف زنانه و مردانه رو میشناسم و میتونم برای خرید عطر مناسب سلیقه خودتون راهنمایی کنم و علاوه بر این با انواع دادخواستهای حقوقی و کیفری آشنا هستم. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را :-)

  • دومی فعالیت در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هست که از اولی هم جذابتره. مثلا اگر من همه تجارب بالا رو در فاصله ۶-۷ سال فعالیت بعنوان دیجیتال مارکتر در شرکتهای مختلف داشتم بعد از کارکردن حدود ۴ سال در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ با حوزه های کاری به مراتب بیشتری آشنا شدم.

بعنوان مثال چندتا حوزه که تو این شرکت باهاش آشنا شدم عبارتند از

  • هتلداری
  • صنایع چوب و مبلمان
  • ساختمان سازی
  • منسوجات و بافت حوله و کالای خواب
  • مکمل های غذایی حیوانات
  • فروش ادویه و عطاری آنلاین
  • کیف و کفش چرم
  • پوشاک نوزاد و سیسمونی
  • صنایع بزرگ مثل تولید دستگاه های پالایش روغن صنعتی
  • صنایع گوشت
  • و خیلی حوزه های دیگه.

خلاصه اینکه چون حوزه ای که تو این شرکت فعالیت داشتم بررسی بازار و تحلیل رقبای کسب و کارها بود تو این مدت کوتاه فعالیتم دانسته های من تو حوزه های مختلف گسترده شد. البته که تو هیچکدوم خیلی عمیق نشدم و دانسته هام به وسعت یک اقیانوس با عمق یک سانتی متر هست.

بعنوان مثال علاوه بر اینکه میدونم چه چیزهایی برای مامانها وقتی منتظر تولد نوزادشون هستند اهمیت داره در مورد اینکه بهترین ادویه کالباس شامل چه چیزهایی هست یا طرز تهیه چه نوع غذای گوشتی بیشتر جستجو میشه اطلاعات دارم . همچنین با چالش هایی که صاحبان هتل ها و خانه های مسافر در ارتباط با ارگانهایی مثل گردشگری باهاش مواجه هستند آشنا هستم و میدونم چه نوع اکسسوری چوبی بیشتر در دکوراسیون جلب توجه میکنه. حتی شرکتهای مطرح بین المللی در حوزه تصفیه روغن صنعتی رو میشناسم :-)

نمیدونم شما هم همین حس رو دارین یا نه اما دیجیتال مارکتینگ همیشه برای من جذاب و پر از چالش بوده و دوست دارم در موردش تحقیق کنم، یاد بگیرم و صحبت کنم . حتی همین الان نوشتن این مطلب را با هدف دیگه ای شروع کردم اما نتیجه چیزی شد که خوندین.

اگر تا حدودی خلاق هستید، شمّ بازاریابی خوبی دارید، به درآمدهای بالا در ابتدای کار فکر نمیکنید اما اهداف بلندپروازانه برای طولانی مدت دارین، از چالش و یادگیری هر روزه و تلاش خسته نمیشین، با تکنولوژی های جدید بیگانه نیستین و دوستش دارین. دیجیتال مارکتینگ شغل ایده آل شماست حتی اگر هیچ مدرک دانشگاهی ندارید.

حالا موضوع اصلی که میخواستم در موردش صحبت کنم چی بود؟ معرفی یک صنعت جدید که پست بعدی ام در مورد اون مینویسم . حالا اگر حوصله داری در مورد این کسب و کار جدید یکم اطلاعات داشته باشی پست بعدی من بخون.

دیجیتال مارکتینگکسب و کارتحلیل رقبا در سئوتحلیل بازارروش های تحلیلی کسب و کار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید