ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه زاهدی
فاطمه زاهدی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

صنعت پودر فلزات | نقش دیجیتال مارکتینگ در معرفی آن

دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مثل یک اقیانوس هست که هرچه بیشتر در اون کاوش کنی متوجه میشی که تو دنیای کسب و کارها موضوعات زیادی هستند که تو ازش بی اطلاعی.

حالا چی شد که من، فاطمه زاهدی دانشجوی سال سوم دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال همون mydmc جذاب آقای طالبی این حرف میزنم؟

چند وقت پیش یکی از دانشجویان کلاس سئو مقدماتی با من تماس گرفت و گفت خانم زاهدی ازت میخوام سایتم سئو کنی. سایتش کمابیش میشناختم . خودم سفارش طراحی سایتش رو به شرکت ایلیاسیستم داده بودم و انصافا سایت خوبی هم تحویل گرفته بودند. اما موضوع سایت چی بود؟ سایت کارخانه تولید پودر فلزات با نام موجان.


احتمالا شما هم مثل من در ابتدا با خودتون گفتین پودر فلزات کجا استفاده میشه؟ اصلا فلزی که سخت و چکش خوار بودنش خیلی جاها کاربرد داره چی میشه که پودرش میکنن.

اینها سوالاتی بود که من موقع سفارش طراحی سایت از دانشجوی خودم پرسیدم. تا جایی که من میدونستم شرکت موجان یک کارخانه تولید ظروف آشپزخانه گرانیتی بود. اما اونروز متوجه شدم با توجه به تجربیات کاری و ظرفیت شرکت موجان صاحبان شرکت در نظر دارند محصول دیگه ای هم تولید کنند و اون چیزی نبود جز پودر فلزات. اگر بخواین در مورد اینکه پودر فلزات چطوری تولید میشه اطلاعات کسب کنید توصیه میکنم سایت صنایع پودر فلزات موجان ببینید اما کاربردهای اون از نحوه تولیدش هم جذابتر هست.

کاربرد پودر فلزات در ساخت فشفشه :-)

اگر مواد تشکیل دهنده فشفشه رو جستجو کنی تو سایت ویکی پدیا این نتیجه رو میتونی بخونی

مواد آتش‌زای به‌کاررفته، نیترات باریم، پودر آهن، پودر منیزیم و چسب آن دکسترین می‌باشد که دور سیم مفتول آهن، مانند الکترودِ جوش چسبیده شده‌است. از MgO (گَرد فلز منیزیم که سفیدرنگ است) برای تولید نوع خاصی از فشفشه‌ها استفاده می‌شود.

همچنین چون پودر آلومنیوم موقع سوختن رنگ روشنی بوجود میاره برای جذاب کردن آتش بازی از مقادیر مختلف پودر آلومینوم استفاده میشه. پس میتونیم بگیم پودر فلزات میتونه جشن های ما رو شادتر و جذابتر کنه.

بدلیل خاصیت انفجاری که اکثر پودر فلزات دارند برای فرایندهای استخراج معادن هم گاهی استفاده میشن. در گذشته نه چندان دور برای عکاسی و فلش زدن دوربین از پودر آلومنیوم استفاده میشد. خلاصه اینکه کاربرد پودر آلومنیوم و کاربرد پودر مس در صنعت هر کدوم خودش یک مطلب جدا لازم داره که پیشنهاد میکنم تو سایت موجان بخونیدش.

شاید برای شما هم جالب باشه چرا اسم این کسب و کار موجان هست. موجان در اصل اسم روستای زادگاه صاحبان شرکت هست و این خودش یک نکته کسب و کاری کوچولو داره. اسامی مناطق مختلف ایران گاهی اونقدر زیبا و خاص و منحصر به فرد هستند که میتونه بعنوان اسم یک شرکت بزرگ استفاده بشه . چه بهتر که این اسم محل زادگاه صاحب اون کسب و کار باشه و اصالتش رو نمایش بگذاره

روستای موجان در استان قم ۸۰۰ سال سابقه دارد دو تا دروازه داشته كه ورودی و خروجی آن بوده است. به علت اینكه درختان انگور در آن زیاده بوده است به این روستا موجان می گویند . زبان اصلی آنها خلج می باشد و حدود ۸۲ كیلو متر با استان قم فاصله دارد .

اما از نظر بازاریابی دیجیتال این حوزه تو فضای مجازی تا حد زیادی ناشناخته مونده. تجربه من تو کارهای صنعتی نشون میده برای اینکه یک صنعت جدید توسط کاربران جستجو بشه لازمه اول کاربرها باهاش آشنا بشن. و از طرف دیگه نیاز مخاطب اون حوزه را بشناسی و براش تولید محتوای مناسب داشته باشی.

شما هم اگر تجربه مشابهی دارین خوشحال میشم تو کامنتها بیان کنید.

پودر فلزاتپودر مسصنایع آلومنیومصنایع فلزیدیجیتال مارکتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید