ویرگول
ورودثبت نام
Faezeh
Faezeh
خواندن ۳ دقیقه·۴ ماه پیش

از ابتدای کارآموزش وبسیما تا آزمون اول چه بر من گذشت؟

قبل اینکه دوره‌ی کارآموزش وبسیما رو شروع کنم، وبسیما رو خوب نمی‌شناختم، فقط می‌دونستم یه شرکت معروف و کاردرستن... وقتی تو مصاحبه‌ی کارآموزش محتوا از بین اون همه آدم انتخاب شدم خیلی خوشحال بودم؛ حالا بماند که قبلش هم توی یه آکادمی معروف دوره‌ی بازاریابی محتواش رو رفتم و هرچی جلوتر می‌رفت،سوالات ذهنی و چرا و چگونه‌های من بیشتر می‌شد! خب الان این توضیحاتی که دادی رو منم می‌دونستم، همه میدونن باید تو نوشتن خلاقیت داشته باشن تو به من بگو حالا چجوری بنویسم؟ الان دقیقا چیکار باید بکنم که تو نتایج گوگل بیام بالا؟ من حتی بلد نیستم چجوری باید بنویسم دیگه بقیه ش که بماند...

به خاطر تجربه  های قبلی و کمالگرایی خودم کلا خیلی دید مثبت و خوبی نسبت به آموزش‌های آکادمی‌ها نداشتم؛ ولی با شروع دوره‌ی کارآموزش محتوا، سرنوشتم جور دیگه‌ای رقم خورد! همه مون می‌دونیم محتوای وب فارسی چقدر ضعیفه و غیراصولی منتشر میشه و من از این حجم ورودی، داده‌ها و اطلاعات درست و اصولی که توی دوره‌ی کارآموزش بهم منتقل می‌شد تعجب کرده بودم! از طرف دیگه از این حجم انرژی و وقتی که تو جلسات پرسش و پاسخ و حل تمرین هم داشتیم تعجب کردم و باورم نمی‌شد در عرض حدود 2ماه اینهمه اطلاعات مفید یاد بگیرم و انقدر خوب با تمرین و پرسش و پاسخ توی ذهنم بشینه...

هرچی بیشتر از زمان دوره می‌گذشت و بیشتر یاد می‌گرفتم علاقه‌م به حوزه‌ی تولید محتوا بیشتر می‌شد؛ چون متوجه شدم خیلی وقتا دلیل بی‌انگیزه شدن ما، ترس از شکست خوردن یا تاثیر آموزش‌های نصفه و نیمه‌ایه که می‌گیریم و این باعث می‌شد سردرگم و گیج بشیم و راه خودمونو گم کنیم؛ و بله درست و اصولی مثل یه متخصص آموزش دیدن به شرط علاقه داشتن، انگیزه و استمرار میاره...

توی مسیر کارآموزش دارم مسئولیت پذیری رو یاد میگیرم. نسبت به کی؟نسبت به چی؟ نسبت به مخاطبی که داریم براش می‌نویسم؛ همینجوریشم انسان عصر مدرن کلی سوال‌های پاسخ داده نشده داره، حالا اینکه ما باز بخوایم بیایم بپیچونیمش یا با اطلاعات سطحی ذهن مبارکش رو پر کنیم؛ از نظر من بی‌مسئولیتی خودمونه.

قبلا وقتی مقاله می‌نوشتم کلی ازم زمان و انرژی می‌برد تازه تهشم اون چیزی که می‌خواستم بشه، نمی‌شد! اوایل دوره‌ی کارآموزش هم خیلی استرس این موضوع رو داشتم و حتی از یه کارشناس محتوا هم شنیده بودم تولید یه محتوای عالی میتونه حتی 3 روز زمان ببره! ولی خب چه خبره! حتی اگه تازه توی مسیر یادگیریشم باشی نباید انقدر ازت وقت بگیره چه برسه بخوای متخصصش هم باشی!

توی دوره‌ی کارآموزش  متوجه شدم که چقدر تک تک کلماتی که تو محتوا می‌نویسیم، چیدمان صفحه، تصویرهایی که انتخاب می‌کنیم، لینک‌سازی‌ها و ربط همه این‌ها به‌هم، چقدر مهمه و اهمیت داره.

اولش سر اولین آزمونی که قرار بود برای ادامه‌ی مسیر کارآموزش بدم، خیلی استرس داشتم ولی هر چی بیشتر کارگاه‌ها رو می‌دیدم و نوشته‌هام رو می‌خوندم، بازم نکته‌ی جدید برای یادگیری بود و داشتم بیشتر یاد می‌گرفتم و حتی دیگه استرس هم نداشتم، چون خود پروسه‌ی یادگیری برام پروسه‌ی جذابی بود؛ از طرفی هم انقدر این دوره برام پرمحتوا بود که دلم می‌خواست حتما بقیه ی مسیر رو هم بتونم با آکادمی وبسیما همراهی کنم و ادامه بدم...


تولید محتوادوره‌ی کارآموزشکارآموزش وبسیماآکادمی وبسیما
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید