ویرگول
ورودثبت نام
FarhaD
FarhaD
خواندن ۵ دقیقه·۸ ماه پیش

بررسی پلتفرم‌های موسیقی و سینما

تیوال

تا حالا شده به خودت بگی از کجا میتونم بدونم چه تاتر یا اجرایی تو شهر داره روی صحنه میره و من نمیدونم؟

یا دنبال یه اجرای خاص باشی ولی ندونی کی شروه میشه؟

میتونی جز اون آدمایی تو خانواده باشی که از اجراهای خوب با خبره ?

اگر بهترین اجراهای موسیقی سراسر کشور یا تاتر خاص یا موسیقی کلاسیکی در نظرتون هست، این پلتفرم کمکتون میکنه ازش باخبر بشید... .

من به واسطه تیوال با تاترای خیلی خوب و خاص، اجراهای بی‌نظیری که همیشه دوست داشتم، آشنا شدم و تجربشون کردم.

یک شبکه اجتماعی و تجاری عمومیه.

محور ارتباط علاقه‌مندیای مشترک هنری و سرگرمیهست.

گروه تلگرام این موسسه هم در حوزه اطلاع رسانی و نقد و برسی تاتیر و فیلم خیلی قوی عمل میکنه. میتونم بگم عالیه. سعی میکنه بهترین فیلمارو مورد نقدو بررسی قرار بده.

زمینه‌ اصلی موسسه تیوال، سینماست. افراد با وارد شدن به این سایت میتونن محتوای تیوالو رو بسازن و گفتگو ‌کنن، درباره محتواهایی مثل فیلم‌، هنرمندان، اخبار، نقد و امتیاز به آثار، طرح پرسش و پاسخ و ... .

حلقه مکمل زنجیره خدمات تیوال، سامانه جدید خرید بلیت با انتخاب صندلی، خرید و تماشای آنلاین آثار ویدئویی، ارایه تخفیف‌های ویژه و... هست.

گروه نرم افزاری به عنوان طراح و پدیدآورنده تیوال، در ادامه طرح کلان خدمات الکترونیکی یکپارچه به کاربران ایرانی، با پیوستگی، سادگی و یکپارچگی روندها و خدمات را دنبال کرده.

سینما تیک

تا حالا شده بوای بدونی کدوم سینماها چه فیلمایی دارن؟

یا فلان سینما آیا این هفته فلان روز جای خالی داره؟

یا ببینی به اون فیلمی که میخوای چقدر امتیاز داده شده؟ ارزش دیدن داره یا نه؟

یه زمانی خیلی به صنعت فیلم ایران علاقه مند بودم و دوست داشتم همیشه بهترین صندلی تو سالن سینمارو انتخاب کنم که صدای زیاد اسپیکرای سینما فیلم اذیتم نکنه! سینماتیک این کارو برام راحت تر می‌کرد.

این برنامه کمک می‌کنه هیچ فیلم یا تاتریو از دست ندی چون جدیدترین آثارو همیشه حمایت میکنه و قابلیت امتیاز دهی داره.

سینماتیکتیکی از محصولات شرکت فن آوران ایده پرداز سرزمین هنره.

این سایت هدفش اطلاع رسانی درباره اخبار و حواشی اکران سینماها و برنامه نمایش فیلم‌های سینمای ایران هست که از اسفند ۱۳۹۰راه اندازی شده. رزرو آنلاین بلیت در سینماهای ایران یکی از اهداف اساسی این وب سایته.

سایت سینما تیکت همیشه آماده همکاری با همه برگزارکنندگان برنامه‌های فرهنگی (تئاتر و کنسرت) برای فروش آنلاین بلیت اونهاست.

کست باکس

حدود 5 سال پیش با حوزه پادکست آشنا شدم که این نرم افزار اولین ارائه دهنده بود. که ظاهرش خیلی جلبم کرد.

کست باکس برای حل یک مشکل ساده اما خسته کننده به وجود اومده:اینکه مردم چطوری می‌تونن پادکست‌ها و برنامه‌های بیشتری رو در مورد موضوعاتی که دوست دارن پیدا کنن؟

کست باکس به من کمک کرده موضوعاتی که بیشتری رو دوست دارم پیدا کنم، مهم نبوده لاتین باشه یا فارسی.

هرکسی با یه مقدار کنجاوی میتونه تو این پلتفرم کانال بسازه و محتوا تولید کنه. امکانات خوبی هم در اختیار کاربر میذاره.

یکی از مشکلاتی که این پلتفرم بهش فکر کرده اینه که انسان در جامعه مدرن به آرامش نیاز داره پس بهتره زمانی رو در روز به آرامش خودش احتصاص بده.

برای این منظور حالت جذاب «ذن مود» رو در اپدیت جدیدش اضافه کرده. کاربر میتونه زمان خواب اون رو پلی کنه تا با فرکانس 432هرتز امواج مغزش متعادل بشه و راحت تر به خواب بره...

این فرکانس، فرکان ساصلی مدار زمین هست. یعنی صدای آب یا باد در بین درختان که در طبیعت میشونیم شامل این فرکانس میشه.

طاقچه

این پلتفرم بین مردم خیلی شناخته شده‌ست.

طاقچه پلتفرمیه برای دسترسی قانونی به نسخهٔ دیجیتال و صوتی کتاب‌های مجوز گرفته شده. طاقچه مثل پل ناشران و کتاب‌خوانان رو به هم وصل‌ می‌کنه. (یه فرصت مصاحبه تو این استارت آپ برام به وجود اومد تا مرحله آخر رفتم، اما پذیرفته نشدم ?) این استارت آپ خیلی منظم و حرفه‌ای عمل میکنه. اخلاق حرفه‌ای براشون اولویت هست.

کار با این اپ یا همکاری با این مجموعه میتونه خیلی لذت بخش باشه.

بعد از اینکه ناشر برای کتاب یا مجله‌ٔ خودش مجوز انتشار و شابک بگیره، می‌تونه نسخهٔ الکترونیکی یا صوتی اونو از طریق طاقچه به مخاطبان خودش برسونه.

تو این اوضاع اقتصادی و گرفتاری کاری که مردم دچارش هستن، هم از نظر اقتصادی «قیمت کاغذ» و هم از نظر زمان «نسخه صوتی» به نفع مخاطب که از این اپ استفاده کنه.

یکی از کارایی که طاقچه انجام میده اینه که با استفادۀ از سازوکارهای ماشینی و هوش مصنوعی، کتاب‌های موردعلاقۀ ما را میشناسه و بر اساس اونها، پیشنهادای دلخواه به ما میده. تو طاقچه سامانه‌ای به نام«گلدون»مسئولیت تنظیم چنین پیشنهادهایی رو دارد.

پشتیبانیشون به شدت جوابگو و پیگیر هستن.

نوار

آشنایی من با نوار به چندسال پیش برمیگرده. اون موقع که کتابای رابرت کیوساکی رو میخوندم و دوست داشتم با صدای خودم به گوش مردم برسونم. چون به شدت روی من تاثیر مثبت گذاشته بود. با این مجموعه ارتباط گرفتم تست صدا فرستادم ولی قبول نشدم ?

نوار دغدغه اینروزای مردمو خوب شناخت و با توجه به گرفتاریایی که مردم دارن راحلی پیش پاشون گذاشت: که مثلا موقع پیاده روی روزانه، توی مترو، تاکسی و اتوبوس، زمان مسافرت ها، موقع رسیدگی به کارهای خانه، قبل از خواب و یا هر وقت دیگه ای می‌تونن از شنیدن کتاب لذت ببرن مثل من.

این پلتفرم با همکاری ناشرین و گوینده‌های حرفه‌ای (بعضیاشون حرفه‌ای هستن) و با حفظ حقوق مولفان و مترجمان برای ما بهترین محتواهای صوتی را آماده می‌کنه.

ساندکلاود (Soundcloud)

من به واسطه سبک موسیقی که گوش میدم اسپاتیفای رو همیشه ترجیح دادم برای موسیقی خارجی.

اما میتونم بگم SoundCloud به‌عنوان یکی از پلتفرمای خوب موسیقی و صوتی، به مردم این امکان رو می‌ده تا بیشترین انتخاب موسیقی «ایرانی» را داشته باشن چون قبلا فیلتر نبود دسترسی بهش آسونتر بود!

این پلتفرم برای موسیقی ایرانی به شدت عالیه. چون بیشتر موزیکهای داخلی رو روی این پلتفرم میتونیم پیدا کنیم.

برای موسیقی ایرانی ساندکلاود برای من اولویت اول هست.

ضمن اینکه در زمینه پادکست هم خیلی قوی عمل میکنه و بر خلاف اسپاتیفای فیدلاینی داره که شما میتونی جدیدترین موزیکایی که منتشر میشه رو ازش باخبر بشی.

آهنگسازا برای به اشتراک گذاری و کسب درآمد از محتوای خودشون با مخاطبان جهانی و همچنین دریافت آمار دقیق و بازخورد از جامعه SoundCloud استفاده می‌کنن.

موسیقی ایرانیاستارت آپسینماپلتفرمتاتر
دانشجوی دیجیتال مارکتینگ و علاقه‌مند به توسعه فردی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید