ویرگول
ورودثبت نام
arthoud
arthoud
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

جعبه کاخن (کاخون – cajon): یک ساز موسیقی ساده

داستانی در مورد ساز کاخن (کاخون – cajon) “موسیقی یک زبان جهانی است” ، این عبارت معروف یک نوازنده افسانه ای است ، که نامش را متاسفانه فراموش کردم. موسیقی چیزی است که به خود زندگی مربوط می شود.اگر موسیقی نباشد نمی توانم تصور کنم چه اتفاقی در زندگی من می افتد.

ساز کاخن
ساز کاخن

ثبت رایگان آگهی نیازمندی های هنر در سایت آرت هود

زندگی بدون موسیقی بی رنگ و بی معنی است. موسیقی فقط یک رسانه سرگرم کننده نیست. این یک رسانه است که نه تنها می تواند ابعاد فضا و زمان را بشکند بلکه می تواند قلب ، روح انسان را در لایه های مختلف زندگی لمس کند. نوازندگی آلات موسیقی علاقه من است. من از زمانی که کوچک بودم تمرین نوازندگی سازهای کوبه ای را انجام داده ام. به نظرم ، کوبه های دستی ابزاری هستند که هر کسی که تمایل به نواختن آنها داشته باشد به راحتی می تواند بنوازد.

اگر اراده ای وجود داشته باشد ، باید راه هم وجود داشته باشد. این جمله قدیمی که الهام بخش من است.
www.arthoud.ir

روش نواختن ساز کاخن

همانطور که به یاد دارم ، اولین ساز کوبه ای که من نواختم کاخن بود. فکر می کنم این ساز بسیار ساده است. چگونه آن را بنوازیم؟ اول و مهمترین بخش نشستن روی ساز است. فقط چهار تکنیک اصلی برای نواختن آن وجود دارد. اولین موردی است که ما Tone می نامیم.

این روش با ضربه زدن به قسمت بالای کاخن (کاخون – cajon) با استفاده از نیمی از کف دست ما انجام می شود. مورد دوم به اصطلاح باس است. برای ایجاد صدای باس ، باید قسمت میانی ساز را با استفاده از کل کف دست ضربه بزنید. تاکتیک سوم قسمت بالا است، این تاکتیک با ضربه زدن به قسمت بالای کاخن با استفاده از نوک انگشتان ما نواخته می شود و آخرین تکنیک سیلی زدن است. برای اینکه به طور صحیح این تکنیک را بازی کنیم ، باید با استفاده از نوک انگشتان در سمت بالای ساز قرار بگیریم. آیا نواختن جعبه کاخون – cajon کار ساده ای نیست؟ اگر عاشق موسیقی هستید ، من کاملاً مطمئن هستم که موافق هستید.

همانطور که می دانیم موسیقی نوعی هنر یا سرگرمی است که حاوی ریتم و هارمونی است و موسیقی پدیده ای بسیار منحصر به فرد است که می تواند توسط چندین ساز موسیقی تولید شود. نواختن سازهای موسیقی برای من بسیار زیاد است. این فقط مربوط به سرگرمی نیست. . بعضی از افراد فقط به عنوان سرگرمی موسیقی می نوازند. برخی از مردم برای درآمدزایی در حال پخش موسیقی هستند. شخصاً موسیقی زندگی من است.

قدرت موسیقی

من واقعاً مطمئن هستم که موسیقی دارای قدرت شفابخشی پنهانی است که همه نمی توانند آن را ببینند. به همین دلیل من در خانه خود سازهای زیادی از جمله طبل های آفریقایی و طبل های Djembe دارم. می فهمم که نواختن موسیقی تأثیرات زیادی بر زندگی من می گذارد. من معتقدم که این اتفاق برای دیگران نیز می تواند رخ دهد. اگر عاشق موسیقی هستید ، بهتر است که یک ساز موسیقی را تمرین کنید و بنوازید.

فقط به موسیقی گوش نکنید بلکه سعی کنید آن را توسط خودتان اجرا کنید. من مطمئن هستم که شما تأثیر بسیار خوبی در زندگی روزمره خود خواهید گرفت. در بند زیر ، تجربه خود را در مورد چگونگی تأثیرگذاری موسیقی بر زندگی و شخصیت من به اشتراک می گذارم.من الان آدم بهتری شده ام یکی از مهمترین عوامل این امکان وجود دارد که بتوانید درام های دستی مانند Djembe ، طبل های آفریقایی ، Cajon و Darbuka را بازی کنید.

این مقاله را هم مطالعه کنید:

https://arthoud.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%d8%a7/


موارد زیر تاثیرات نواختن ساز کاخن (کاخون -cajon) است

1- اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد

صراحتا می گویم ، قبل از اینکه بتوانم ساز کاخن را بنوازم، خیلی می ترسیدم که در مقابل بسیاری از افراد بایستم ، خیلی بیشتر اگر من جلوی همکلاسی هایم صحبت می کردم. معمولاً پاهای من لرزید. می توانم بگویم که از نظر تئوری ، من خوب بودم اما از دوستانم بهتر نبودم. نمرات خیلی خوبی داشتم اما من به استعدادهای خودم ، خودم و توانایی خود اطمینان نداشتم. با این وجود ، از آنجا که من تمرین درام و گیتار، کاخن را انجام می دادم ، می توانم پیشرفتهایی را که در زندگی من رخ داده است ، به راحتی احساس کنم. من شروع به جلب اعتماد به نفس کردم. به تدریج ، اعتماد به نفس من زیاد شد و ترس از بین رفت.

کاخن ( آرت هود)
کاخن ( آرت هود)


2-بهبود عملکرد مغزی

وقتی در سن 9 سالگی بودم ، همیشه توسط دوستانم مورد آزار و اذیت قرار می گرفتم. آنها گفتند که من احمقم چون همیشه آخرین و کمترین آنها بودم. تصدیق می کنم که از نظر علمی و مهارتی ضعیف بودم و به همین دلیل تصمیم گرفتم چیز جدیدی یاد بگیرم. و این در مورد نوازندگی یک ساز موسیقی بود. به طور طبیعی ، من استعداد موسیقی را از پدر و مادرم به ارث بردم. بنابراین ، تمرین کردن با نواختن کاخن ( کاخون) و گیتار برای من چندان دشوار نبود. من به جای گذراندن زمان زیادی برای مطالعه دروس مدرسه ، از برخی از زمانهای مطالعه خود برای یادگیری سازها استفاده کردم.

به طور غیر منتظره ، احساس کردم مغز من از زمانی که تمرین نواختن سازهای دستی را تمرین کردم ، بهتر کار می کند. من به راحتی می توانم آنچه را که مطالعه کردم به خاطر بسپارم و درک کنم. همچنین می توانستم گیتار بزنم و جلوی همکلاسی هایم بخوانم.

کاخنکاخونcajonموسیقیآرت هود
آرت هود سایتی ست که در جهت خدمت رسانی در خرید و فروش و اجاره تجهیزات و کاریابی هنری فعالیت دارد از دیگر خدمات این سایت می توان به معرفی و ثبت مراکز هنری اشاره کرد.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید