ویرگول
ورودثبت نام
فریبا درخشی
فریبا درخشی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

از کورسرا تا پله به پله...


سلام من فریبا درخشی هستم علاقه ی زیادی به دیجیتال مارکتینگ و سئو دارم امروز میخوام تجربه مو از دوره های سئویی که شرکت کردم بنویسم براتون...

همیشه دوست داشتم سئو رو یاد بگیرم میخواستم بفهمم گوگل چطوری سایت ها رو دسته بندی میکنه و بهشون رتبه میده یکم به صورت آماتور راجع به سئو خوندم و کلیت مطلب و فهمیدم و بیشتر علاقه مند شدم سئو رو جامع و کامل یاد بگیرم.

رفتم سراغ گوگل سرچ کردم دوره آنلاین سئو یه عالمه سایت برام آورد شرایطشون برام زیاد جالب نبود تصمیم گرفتم برم دنبال دوره های آنلاین خارجی که رایگان باشه،اطلاعاتشون به روزتر باشه ،زبان انگلیسیم تقویت بشه و هم یه مدرک معتبر بگیرم...

وقتی سرچ کردم دوره های زیادی آورد کورسرا، یودمی، هاب اسپات و ...

کورسرا رو با هزار مکافات ثبتنام کردم بعد از تقریبا دو هفته دوره رو شروع کردم اما به خاطر این که مطالب انگلیسی بود و من مجبور بودم اول ترجمه کنم و بعد بشینم بخونم برام خیلی حوصله بر شد جلسات و علاقه‌مو به یادگیری از دست دادم و همچنین نه میتونستم سوالامو از استاد بپرسم نه تکلیفی برام تعریف شده بود (اگرم تعریف شده بود ددلاینی نداشت که مجبور باشم انجام بدم)که مطالب اون جلسه رو درک کنم و این دلایل باعث شد که قید دوره ی کورسرا رو بزنم.

تصمیم گرفتم بیشتر بگردم (امان از کمال گرایی?) اما به خاطر یه سری مسائل (سفر حج والدینم) کاملا این مساله رو از یاد بردم.

یه روز تو اینستا داشتم میگشتم که دیدم پیج پله به پله ثبتنام دوره ی سئو رو استوری کردن شرایطشون خیلی برام مناسب بود اما از اونجایی که من خیلی آدم مرددیم رفتم همه ی نظرات دانشجوهاشونو خوندم از لینکدین، نظرات خود پیج و خیلی جاهای دیگه تصمیم گرفتم ثبتنام کنم و کردم(چون اگه نمیکردم کمال گراییم دیگه نمیذاشت شروع کنم?).

گذشت تا روز شروع دوره تو جلسه‌ی مقدمه، خانم مجیدی از بازار کار و محتوای دوره و دوره های مکمل خارجی و کتاب های مرتبط با این حوزه برامون گفتن و کمی هم آقای علی بخشی صحبت کردن.

جلسه های اول تا سوم کاملا مفهوم بود برام و من خوش خرم تکالیفمو انجام میدادم تا رسید به جلسه ی چهارم که من هرچقدر بیشتر میدیدم،بیشتر نمیفهمیدم? اما به درخواست بچه ها دوبار جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و بیشتر مفاهیم برام جا افتاد و دارم تکالیف جلسه رو تکمیل میکنم( خوشبختانه ددلاین نداره??).

جلسه ی پنجم هم راجع به بازاریابی محتوایی بود و شما دارید تکلیف جلسه ی پنجم منو میخونید( میدونم قلمم زیاد خوب نیست??).

در کل اگه بخوام نتیجه گیری کنم تا اینجا از این دوره راضی بودم چون ...

  1. همه ی مطالب به خوبی با ذکر مثال توضیح داده میشن
  2. هر جلسه تکالیف مخصوص اون جلسه رو داره و ددلاین مشخصی داره
  3. دو تا پشتیبان داره و در صورت داشتن سوال میتونیم ازشون کمک بگیریم
  4. مدرک معتبر (دانشگاه الزهرا تهران) در پایان دوره بهمون میدن

و...

و در آخر اگه به عقب برگردم بازم همین مجموعه رو انتخاب میکنم.

ممنونم که وقت گذاشتین مقاله رو خوندین اگه شما هم تجربه ی مشابه دیگه ای داشتین خوشحال میشم نظراتتونو بخونم.??

دوره آموزشی آنلاینسئوپله به پلهبازار کار
فعلا یه نیمچه سئو کارم?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید