ویرگول
ورودثبت نام
فرید ناجی پور
فرید ناجی پور
خواندن ۲ دقیقه·۱۹ روز پیش

اولین تجربه حموم آب سرد

من هم به باشگاه دوش گیرندگان آب سرد پیوستم.

اگه قصدش رو دارید که از دایره امن حموم آب گرم خارج بشید ولی تا آب رو سرد میکنید از زیر دوش فرار میکنید این پست برای شماست.

فارغ از ترندهای زودگذر مثل همستر و tap tap زدن، همش گوشته و این قبیل موارد، حموم آب سرد قطعا مفیدترین ترند این روزهاست که البته به شدت اونها ترند نیست.

چیزی که واقعا هم حالتون رو جا میاره و هم آستانه تحملتون رو بالاتر میبره.

مدتی بود که پس ذهنم بود که برای یکبار هم که شده از دایره امن آب گرم خارج بشم و حموم آب سرد رو امتحان کنم. تو سایتها روشهای این کار رو میخوندم. یکی که خیلی بهش اشاره میشد این بود که حموم با آب گرم انجام بشه و 3 دقیقه آخر، آب رو سرد کنید. اومدیم این روش رو تست کنیم. منتهی تا آب رو سرد میکردم بلافاصله شیر آب رو به سمت گرما روانه میکردم و با جمله «تموم شد، خیلی تاثیرگذار بود» به کامفورت زون خودم برمیگشتم.

تا اینکه چند روز پیش به خودم اومدم و گفتم هرجوری هست باید طلسمش رو بشکنم. حموم رو با آب گرم شروع کردم و با کمترین میزان ممکن هر 5 ثانیه یکبار، شیر آب رو به جهت سرد هدایت کردم. برای روز اول، با آب ولرم رو به سرد کار رو تموم کردم.

از سری دوم به بعد، آب رو به کمترین مقدار سردتر از سری قبلی کردم. و 2 دقیقه آخر هم آب رو یک ذره از سطح تحمل خودم سردتر کردم.

این 2 دقیقه آخر واقعا چند ثانیه اولش سخته و بدن کاملا تو حالت انقباض قرار میگیره. ولی بعد از چند ثانیه بدن شل میکنه و این سختی تبدیل به لذت میشه.

این تجربه من بود. بد نیست این روش رو تست کنید. شاید براتون جواب بده.

دوش آب سردفواید دوش آب سردحمامدایره امنcomfort zone
کپی رایترِ گردشگری خوانده که اینجا در مورد موضوعات مختلف مینویسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید