ویرگول
ورودثبت نام
farmooon
farmooon
خواندن ۶ دقیقه·۴ سال پیش

آیا طرح ترافیک تهران من دوباره از سر گرفته می شود؟

ظاهرا قرار است که طرح ترافیک تهران من بعد از پایان شب های قدر، از سر گرفته شود. در این روزهای کرونایی، طرح ترافیک تهران نیز بی تاثیر از ویروس کرونا نبود. بعد از کاهش ساعات محدوده های ترافیکی در اسفند ماه 1398 و پس از پایان تعطیلات نوروز که طرح ترافیک اجرا نمیشد، همچنان تا امروز که در اواخر اردیبهشت 99 هستیم، طرح ترافیک اجرا نمی شود. اما اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا صلاح بداند و اوضاع را برای از سرگیری طرح ترافیک تهران من مناسب ببیند، احتمالا با تمهیدات ویژه ای متناسب با این روزهای کرونایی، اجازه از سرگیری طرح ترافیک تهران را صادر خواهد کرد.

زمان احتمالی اجرای طرح ترافیک تهران من

با توجه به اخبار موجود در این باره، احتمالا طرح ترافیک تهران من بعد از پایان شب های قدر و از ابتدای خردادماه 99 اجرا خواهد شد. با توجه به اینکه اول خرداد 99 مصادف است با روز پنج شنبه، بنابراین انتظار می رود که اجرای طرح ترافیک تهران من از روز شنبه سوم خرداد باشد. قرار است در این روزهای کرونایی طرح ترافیک تهران من در ساعات محدود اجرا شود. شروع طرح ترافیک در روزهای کرونایی از 8 صبح تا 16 عصر خواهد بود. در این بین خروج از طرح بعد از ساعت 14 نیز رایگان خواهد بود. اما اینکه اجرای طرح ترافیک تهران من به این شکل کاملا قطعی باشد، ستاد کرونا این موضوع را مشخص خواهد کرد.

همین طور بخوانید: آیا نحوه خرید طرح ترافیک 99 تغییر خواهد کرد؟

سامانه تهران من را چه قدر می شناسید؟

سامانه تهران من، چند سالی است که راه اندازی شده است. تمام خدمات و سرویس های مربوط به طرح ترافیک تهران از طریق این سامانه ارائه می شود. هر گونه تردد در محدوده های ترافیک تهران، باید بعد از ثبت نام در سامانه تهران من و ثبت اطلاعات هویتی در این سامانه انجام شود. به طور کلی ارائه خدمات در سامانه تهران من بر اساس اطلاعاتی است که از خودروی خود در سامانه ثبت می کنید. بنابراین اگر در تهران و خصوصا در محدوده های ترافیکی تردد دارد، حتما باید در سامانه تهران من ثبت نام کنید. حتی اگر نمی خواهید طرح ترافیک بخرید و به دنبال سایر سرویس ‌ها و خدمات در مورد ترافیک تهران هستید (مثلا پارک حاشیه‌ای)، باید در این سامانه ثبت نام کنید. البته باید بدانید که برای استفاده از حق تردد رایگان خود در هر فصل هم لازم است در سامانه تهران من ثبت نام کنید. بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت که در سامانه تهران من ثبت نام خودرو یکی از موضوعات مهمی است که برای دریافت خدمات حتما باید آن را انجام دهید. با توجه به اینکه زمزمه های اجرای طرح ترافیک تهران من از روزهای آینده به گوش می رسد، بنابراین اگر در این سامانه ثبت نام نکرده اید، حتما همین امروز این کار را انجام دهید تا از افزایش خلافی خودرو خود بکاهید.

اهمیت ثبت نام در سامانه تهران من

با توجه به اینکه فقط از طریق سامانه تهران من خرید طرح ترافیک امکان پذیر است و در سال جاری نیز رزرو طرح ترافیک برای ورود به این محدوده ها الزامی و اجباری شده است، بنابراین هر خودرویی که می خواهد وارد محدوده اصلی طرح ترافیک یا محدوده کنترل آلودگی هوا شود، باید حتما در سامانه تهران من ثبت نام کرده باشد و قبل از ورود به هر یک از محدوده های ترافیکی، طرح رزرو کرده باشد. پس با توجه به اینکه احتمالا تاریخ لغو طرح ترافیک تهران من رو به اتمام است، حتما همین امروز نسبت به ثبت نام در سامانه تهران من اقدام کنید.

نحوه رزرو طرح ترافیک تهران من

خرید و رزرو طرح ترافیک فقط از طریق سامانه تهران من امکانپذیر است. به نقل مستقیم از مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح ‌های ترافیک، در سال 99 شهروندان باید برای ورود به محدوده طرح ترافیک حساب خود را به ‌اندازه‌ روزهایی که قصد رزرو دارند، شارژ کنند؛ بنابراین در سال 99 شرایط اینطور نیست که شهروندان بتوانند حساب خود را شارژ کنند، وارد محدوده شوند و هزینه از حسابشان برداشت شود.

در سال 99 به غیر از رزروهای سالانه و مدت دار، سایر رزروها به ‌صورت هفتگی است. بر این اساس شهروندان می ‌توانند از ظهر چهارشنبه هر هفته نسبت به رزرو مجوز ورود به محدوده، تا چهارشنبه هفته بعد، اقدام کنند. چنانچه فردی به هر دلیلی از ورود به محدوده طرح در روز رزرو شده منصرف شود، تا ساعت 6 صبح همان روز فرصت لغو دارد؛ در غیر این صورت طبق مصوبه شورای شهر باید 20 درصد رقم پایه ورود به محدوده طرح را بپردازند.

اگر برای فردی شرایط خاص و فوری پیش بیاید که مجبور به ورود به محدوده طرح ترافیک باشد، در حالی که رزروی انجام نداده باشد، می‌ تواند بعد از اتمام کار خود تا ساعت 24 همان روز نسبت به رزرو مجوز اقدام کند. همچنین اگر فردی بدون رزرو وارد محدوده شود و حتی از امکان رزرو همان روز استفاده نکند، باید بیشترین رقم مجوز ورود به محدوده را بپردازد. حداقل هزینه‌ ورود به محدوده برای فردی که معاینه فنی برتر دارد، 16 هزار و 464 تومان و حداکثر هزینه برای فردی که معاینه فنی عادی دارد، 54 هزار و 400 تومان تعیین شده است. سقف مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک 103 هزار مجوز است و به ‌صورت روزانه نیز امکان فروش 40 هزار مجوز وجود دارد. با اجرای طرح ترافیک تهران من تمام این قوانین اجرا خواهد شد. البته با در نظر گرفتن این موضوع که ساعات اجرای طرح محدودتر از همیشه شده است تا به این ترتیب مردم بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند و به سراغ حمل و نقل عمومی نروند.

جمع بندی

با توجه به اینکه طرح ترافیک تهران من احتمالا در روزهای آینده اجرا می شود، بنابراین اگر در سامانه تهران من ثبت نام نکرده اید، حتما این کار را انجام دهد. اگر هم از سال قبل در این سامانه ثبت نام کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد ندارید. فقط بد نیست یک بار دیگر اطلاعات ثبت شده برای خودروی خود را بررسی کنید. سامانه تهران من، عوارض طرح ترافیک 99 را بر اساس تعرفه های جدید برای هر خودرو محاسبه خواهد کرد.

طرح ترافیکطرح ترافیک تهران منخرید طرح ترافیکطرح ترافیک 99
فرمون | اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو هوشمند ??? https://b2n.ir/j43624 ???
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید