ویرگول
ورودثبت نام
farmooon
farmooon
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

استعلام بدهی طرح 99 + پرداخت جریمه آنلاین

بدهی طرح 99 می تواند هم شامل خلافی طرح ترافیک باشد و هم شامل جریمه طرح ترافیک. به هر حال اطلاع پیدا کردن از میزان بدهی طرح 99 برای هر خودرویی که در محدوده های ترافیکی تردد داشته است، لازم و ضروری است. ورود غیرمجاز به محدوده های ترافیکی با کد تخلف 2082 در خلافی خودرو منظور می شود. این کد در واقع مربوط به جریمه ای است که هر خودرو باید برای ورود بی مجوز خود به محدوده ترافیکی پرداخت کند. جریمه ورود بی مجوز از عوارض طرح ترافیک جدا است. اما هر دو جزء بدهی طرح 99 به شمار می روند و در هر صورت باید پرداخت شوند. سامانه تهران من بهترین مرجع برای استعلام بدهی طرح 99 و حتی پرداخت آن است.
با پرداخت به موقع بدهی طرح ترافیک می توانید مبلغ نهایی خلافی خودروی خود را پایین نگه داشته و از بروز اتفاقات ناخوشایندی چون توقیف خودرو و تحویل ان به پارکینگ راهنمایی و رانندگی جلوگیری به عمل آورید.

---> برای خرید طرح ترافیک با موبایل کلیک کنید <---

---> خرید طرح روزانه، هفتگی و ماهانه کلیک کنید <---

---> استعلام و خرید طرح ترافیک کلیک کنید <---

پرداخت بدهی طرح 99 در سامانه تهران من

پرداخت بدهی طرح 99 در سامانه تهران من بسیار ساده و بی دردسر است. اگر در سامانه تهران من ثبت نام نکرده اید، حتما باید در این سامانه ثبت نام کنید و اطلاعات خودرو را هم در سامانه وارد کنید. همراهان گرامی لازم است همین جا یادآوری کنیم که ثبت نام در سامانه تهران من کاملا رایگان است و هر کس از هر جایی با یک اینترنت فعال و با دسترسی به سامانه تهران من می تواند این کار را انجام دهد. این موضوع را اینجا مجددا یادآوری کردیم، زیرا هنوز برای عده ای ثبت نام در سامانه تهران من کار بسیار دشواری است و از آن به عنوان کاری سخت و نشدنی یاد می کنند. این در حالی است که خدمات و سرویس های سامانه تهران من بسیار سریع و بدون اختلال است. حتی اگر یک بار می خواهید وارد محدوده های طرح ترافیک تهران شوید یا یک بار بدون ثبت نام در سامانه تهران من وارد این محدوده ها شده اید و هم اکنون می خواهید بدهی طرح 99 خود را پرداخت کنید، بدون هیچ دردسری در سامانه تهران من ثبت نام کنید. در سامانه تهران من مهم نیست که شما چند بار در محدوده ترافیکی تردد می کنید، مهم این است که حتی یک بار تردد شما با مجوز و بر اساس قوانین طرح ترافیک باشد.

نحوه پرداخت بدهی طرح 99

برای پرداخت بدهی طرح 99 بعد از اینکه در سامانه تهران من ثبت نام کردید، حساب کاربری خود را شارژ کنید. با شارژ حساب کاربری معمولا عوارض به طور خودکار از حساب کاربری شما کسر می شود. اما اگر سیستم تهران من بدهی طرح 99 را به صورت خودکار از حساب کاربری شما کسر نکرد، حتما باید در صفحه کاربری خود به سراغ بخش «خودروهای تحت پوشش من» بروید. در این بخش حتما رقم بدهی طرح 99 در مقابل مشخصات خودرو درج می شود. البته توجه داشته باشید که چند روزی طول میکشد تا بدهی در سامانه تهران من ثبت و رویت شود. با كلیك روی گزینه «لیست تردد» مشخص می شود که تردد در كدام روز یا روزها بوده است. در زیر ستون وضعیت، در مقابل هر ترددِ ثبت ‌شده كه به هر دلیل از اعتبار آنها برداشت نشده و بابت آن بدهی منظور شده است، عبارت «پرداخت بدهی» وجود دارد. وقتی روی این گزینه کلیک کنید مبلغ بدهی طرح 99 از حساب برداشت می ‌شود و با پرداخت تمام موارد موجود در این صفحه، رقم بدهی صفر می شود و تسویه بدهی طرح ترافیک انجام می شود.

جریمه طرح ترافیک چه قدر است؟

بدهی طرح 99 ممکن است جریمه ای باشد که به علت ورود بی مجوز به محدوده ترافیکی منظور شده است. این جریمه معمولا با کد 2082 در خلافی ثبت می شود و مبلغ آن 20 هزار تومان است. گرچه چندی پیش در مورد افزایش بدهی طرح ترافیک زمزمه هایی بود و این طرح تا مرحله تصویب هم پیش رفت، اما هنوز ابلاغیه ای برای اجرای این طرح به پلیس راهنمایی و رانندگی داده نشده و همچنان مبلغ جریمه طرح ترافیک 20 هزار تومان است.

استعلام بدهی طرح 99

برای استعلام بدهی طرح 99 حتی اگر در سامانه تهران من ثبت نام هم انجام نداده باشید، می توانید این کار را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که بدون ثبت نام در سامانه تهران من بدهی طرح 99 هم شامل عوارض و هم شامل جریمه می شود. برای این کار باید روی گزینه استعلام بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه ای در صفحه اصلی سایت کلیک کنید و بعد از یکی از روش های عنوان شده در سایت و به کمک شماره پلاک خودرو، نسبت به استعلام بدهی طرح 99 و حتی پرداخت آن اقدام کنید. فراموش نکنید که در این روش اگر در سامانه تهران من ثبت نام هم نکرده باشید، می توانید این روال را طی کنید. درگاه های پرداختی مختلفی بعد از استعلام بدهی طرح 99 در اختیار کاربران قرار می گیرد که هر کاربر می تواند از هر روشی که مایل است برای پرداخت بدهی طرح 99 استفاده کند.

ترددهای رایگان در محدوده ای ترافیکی

توجه داشته باشید که هر خودروی پلاک تهران 20 روز و هر خودروی پلاک شهرستان 15 روز در هر فصل حق تردد رایگان در محدوده های ترافیکی دارد. بدیهی است که بدهی طرح 99 در روزهایی که کاربر از حق رایگان خود استفاده می کند، منظور نمی شود. البته به یاد داشته باشید که این حق تردد رایگان فقط برای تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا است.

جمع بندی

همراهان عزیز، بدهی طرح 99 به هر حال بدهی است که باید پرداخت شود. توجه داشته باشید که عدم پرداخت به موقع عوارض طرح ترافیک در مهلت مقرر یک ماه باعث می شود که هزینه عوارض افزایش پیدا کند. بنابراین حتما در فرصت یک ماه عوارض طرح ترافیک را پرداخت کند. همچنین به یاد داشته باشید که می توانید با استفاده از تبصره های تخفیفی، اندکی از عوارض طرح ترافیک را کم کنید و تخفیف بگیرید. برای اینکه از تخفیف های طرح ترافیک بهره‌مند شوید یا باید معاینه فنی برتر داشته باشید، یا باید خودروی هیبریدی داشته باشید و یا اینکه در محدوده های ترافیکی سکونت داشته باشید. برای استفاده از هر یک از این تبصره های تخفیفی حتما باید فرایند های خاصی را طی کنید.

بدهی طرح ترافیکطرح ترافیکخرید طرح ترافیک
فرمون | اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو هوشمند ??? https://b2n.ir/j43624 ???
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید