ویرگول
ورودثبت نام
فرشاد اختریان
فرشاد اختریان
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

چطور به ۱ میلیون دلار فروش در ۱ سال رسیدم؟

سلام بچه ها! من فرشاد اختریان هستم. در اینجا میخوام داستان شروع بیزینس خودم رو برای شما تعریف کنم. آن زمان، یک سال پس از آغاز کسب و کار، به فروش ۱ میلیون دلار رسیدم. اگر میخواهید تجربه های من را در این مسیر بشنوید، تا آخر همراه من باشید.

شروع ماجرا

شروعِ داستانِ کسب و کار من، همزمان با اتمام تحصیلاتم بود. در آن زمان دو گزینه را در مقابل چشمان خودم میدیدم. اولی شروع یک کار تولیدی بود؛ و دومی آغاز یک کار مبتنی بر تجارت. من گزینه دوم یعنی تجارت را انتخاب کردم. دلیل اصلی این بود که شروع کار تولیدی نیاز به سرمایه اولیه نسبتا بالاتری داشت.

مشکل چه بود؟

در لحظه ی شروع، واقعا هیچ تجربه و حتی تحصیلاتی در آن زمینه نداشتم! حتی هیچ یک از اطرافیانم نیز در این مورد پیش زمینه و سابقه ای نداشتند. برای اولین قدم، یک پکیج آموزشی از اینترنت تهیه کردم آن هم به مبلغ ۲ میلیون تومن! که در سال ۹۷ هزینه ی نسبتا زیادی محسوب می شد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که حتی نصف محتوای آن پکیج را کامل مطالعه نکردم! چون محتوای بسیار کسل کننده و خواب آوری داشت! در واقع، من دنبال تجربه عملی بودم؛ درست مثل کودکی که اشتیاق یادگیری دوچرخه سواری دارد. سریع متوجه شدم که ویدئوهای پکیج آموزشی به درد من نمی خورد و راه حل متفاوتی باید در پیش بگیرم.

راه حل من چه بود؟

همیشه به این موضوع باور دارم که اگر میخواهی قهرمان باشی، باید نزدیک ترین دوستانت را نیز از قهرمانان انتخاب کنی. امکان ندارد در حالی که دوستان شما افراد تنبل و بی انگیزه هستند، تبدیل به فرد موفقی شوید! بنابراین تصمیم گرفتم اطرافیانم را از افراد با انگیزه و موفق در زمینه کاری خودم پر کنم. اما چطور؟ من که در زمینه تجارت هیچ فرد موفقی را نمی شناختم که ارتباط برقرار کنم!

شروع کردم به شبکه سازی در ایونت ها و سمینارهای مرتبط. برای من شبکه سازی و برقرار کردن ارتباطات قوی و موثر بسیار مفید بود. در آن زمان، حتی ایده محصولی را که برای تجارت انتخاب کردم، در انتهای یکی از میتینگ ها هنگام صحبت با یکی از دوستانم به نام میثم به ذهنم رسید. بعد از آن، تلاشم را برای ایجاد ارتباطات قوی چندین برابر کردم. به تدریج با افراد بیشتر و حرفه ای تری آشنا شدم. اطمینان دارم نکات و مواردی که از ارتباطات با چنین افرادی آموختم در هیچ پکیج و سی دی آموزشی هرگز وجود ندارد.

نتیجه چه شد؟

در هر کاری برای موفقیت، به انگیزه و تعهد بالایی نیاز است. این انگیزه برای من، از حضور در جمع افراد موفق تامین شد. همین یادگیری مستمر و گرفتن انگیزه در کنار چنین افرادی باعث شد بعد از حدود پنج ماه از شروع کارم، قرارداد با اولین مشتری از کشور هندوستان منعقد شود. کمتر از دو هفته پس از قرارداد دو عدد کانتینر در بندرعباس به سمت بندر ناواشیوا هندوستان بارگیری شد و اولین موفقیت من رقم خورد. بعد از آن قرارداد، اتفاقات شیرین دیگری رخ داد. صادرات به کشورهای دیگر مثل بنگلادش، ترکیه، عمان، سومالی، چین، آذربایجان، و گرجستان انجام گرفت و صادرات من در کمتر از یکسال به ارزش 1 میلیون دلار (به 8 کشور جهان) رسید.

عصاره مطلب

شخصا، مهم ترین عاملِ تاثیرگذار در زندگی من، پر کردن اطرافم از افرادِ با انگیزه، موفق و هدفدار بوده است. به این نکته ایمان قلبی دارم که بزرگترین سرمایه ی هر کس، ارتباطات اوست. داشتنِ ارتباطاتِ قوی هزاران برابر بیشتر از طلا، سکه، دلار، ملک، بیتکوین و … بازدهی دارد. زیرا افکار، عقاید، باورها، اهداف، و رویاهای شما شدیدا تحت تاثیر شبکه ارتباطاتِ نزدیک شما است.

اگر شما هم اشتیاق دارید که ارتباطات قوی با افرادِ موفق و با انگیزه برقرار کنید، پیشنهاد می کنم به سایت مسیرآفرین سر بزنید. بی شک حسِ خوبِ حضور در جمع افراد موفق را به دست خواهید آورد.

آدرس سایت مسیرآفرین (اینجا را کلیک کنید)



افراد موفقشبکه سازیکسب و کارموفقیتکارآفرینی
بنیانگذار سایت مسیرآفرین | https://masirafarin.com/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید