ویرگول
ورودثبت نام
فرشید کامور
فرشید کامور
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

10 وسیله ضروری که در سفر به آن نیاز دارید

تاحالا براتون پیش اومده وسایل سفر خودتون رو جمع کنید و وقتی که حرکت کردین یا از شهر خودتون کیلومترها دور شدین یهو یادتون بیاد که فلان وسیله‌ی ضروری سفر رو نیاوردین؟

برای من که زیاد پیش اومده، برای همین تصمیم گرفتم لیست 10 وسیله ضروری که تو سفر بهش نیاز داریم رو بنویسم

1. بسته کمک های اولیه

بسته‌ی کمک های اولیه و محتویات آن
بسته‌ی کمک های اولیه و محتویات آن

یکی از مهم ترین وسایلی که تو سفر بهش نیاز داریم و اکثراً هم جدی نمی‌گیریمش همین بسته‌ی کمک های اولیه ست.

فرض کنید رفتین جنوب، به ساحل زیبای خلیج فارس رسیدین و دلتون می‌خواد پاتون رو داخل آب بذارین، ولی چند قدم که توی آب رفتین متوجه‌ی سوزش پاتون شدین و فهمیدین پاتون رو روی توتیای دریایی گذاشتین، حالا اگه خارهای توتیای دریایی رو از پاتون در نیارین ممکنه باعث عفونت شه، بسته‌ی کمک های اولیه هم با خودتون نیاوردین و تا بیمارستان هم راه زیاده، می‌خواین چیکار کنین؟

پس حالا که اهمیت به همراه داشتن بسته‌ی کمک های اولیه رو درک کردین بذارین وسایلی که نیازه تو بسته‌ی کمک های اولیه داشته باشین رو بهتون بگم:

  • چسب زخم
  • الکل
  • بتادین
  • سوزن و پنس
  • بسته بخیه آماده
  • قرص های ضد درد، ضد تهوع، ضد اسهال و آلرژی
  • دفترچه بیمه

راستی دفترچه بیمه رو واسه این گفتم که ممکنه جراحتی که به شما وارد میشه زیاد باشه و با کمک های اولیه فقط بتونید از آسیب رسیدن بیشتر به خودتون پیشگیری کنید و بعدش مجبور شین خودتون رو به بیمارستان برسونید، پس اگه دفترچه بیمه دارین فراموشش نکنید.

2. کوله پشتی و یا چمدان مناسب

کوله پشتی و یا چمدان مناسب (کوله‌ی خودم مناسب نیست)
کوله پشتی و یا چمدان مناسب (کوله‌ی خودم مناسب نیست)

استاندارد بودن چمدان و یا کوله پشتی خیلی مهمه ولی بیشتر افراد مثل من جدی نمی‌گیرن و به خاطر قیمت کم یه کوله پشتی غیر استاندارد میخرن که در نهایت باعث آسیب جسمانی میشه و بعدش مجبورن کلی هزینه‌ی دوا درمون بدن!

پس یادتون باشه که خرید جنس با کیفیت بهتر از پرداخت هزینه برای درمانه!

کوله پشتی ای که انتخاب می‌کنید هم کاملاً بستگی به نوع سفرتون (شهری، کوهنوردی، طبیعتگردی و …) داره، تو پست های بعدی بهتون میگم چطور کوله پشتی انتخاب کنید.

3. پوتین و یا کفش مناسب

این عکس برای کوهنوردیم تو کشور آذربایجانه :)
این عکس برای کوهنوردیم تو کشور آذربایجانه :)

از اونجایی که تو سفر آدم زیاد پیاده روی می‌کنه پس مناسب بودن کفش یا پوتینی که می‌پوشین خیلی مهمه، اگه کوهنوردی می‌کنید باید پوتین مناسب بپوشید، اگه قراره شهرگردی کنین باز هم باید کفش یا کتونی مناسب بپوشید که به پاتون آسیب نرسه، خلاصه پا قلب دومه دیگه!

4. پاوربانک و شارژر

پاوربانک و گوشی من اینقدر گوگولی نیست، عکس رو از اینترنت آوردم :))
پاوربانک و گوشی من اینقدر گوگولی نیست، عکس رو از اینترنت آوردم :))

پاوربانک و شارژر جزء ضروریات سفره، ممکنه برای شما هم پیش بیاد که یه جا نیاز به تماس دارین، یا می‌خواین از جایی عکس و فیلم بگیرین ولی گوشیتون شارژش تموم میشه و خاموش میشه، پس حتماً با خودتون پاوربانک همراه داشته باشین (با 100 تومن هم میشه خرید!)

از اینایی نباشین که برای پاوربانک به بقیه رو میندازن!

5. غذای کم حجم و خشک

خشکبارهای خوشمزه
خشکبارهای خوشمزه

همیشه به همراه داشتن غذای کم حجم و خشک جزء واجبات سفر بوده، دلیلش هم اینه که ممکنه همه چیز طبق برنامه ریزی‌تون پیش نره، مثلاً ممکنه قرار باشه مرغ کباب کنین ولی کل مسیر مرغ فروشی های شهر بسته باشن، یا غذای خودتون رو تو مغازه جا بذارین و وقتی رسیدین بالای کوه یادتون بیاد، یا اصلاً راه رو گم کنید و چند روز تو جنگل گیر کنید!

غذاهای خشک و کم حجمی مثل خرما، شکلات، پسته، بیسکوییت و میوه می‌تونه گاهی جونتون رو نجات بده!

6. بسته‌ی لوازم بهداشتی

کیف بسته‌ی لوازم بهداشتی
کیف بسته‌ی لوازم بهداشتی

فکر کنم تو این شرایط کرونا اهمیت همراه داشتن لوازم بهداشتی رو بیشتر درک کرده باشین، ولی در کل قبل کرونا هم به همراه داشتن لوازم بهداشتی جزء ضروریات بوده، مثلاً تو سفرهای کمپی مجبورین با دستمال مرطوب آنتی باکتریال خودتون رو تمیز کنید که خدای نکرده بیمار نشین، لوازم بهداشتی که به نظرم برای سفر نیازه رو براتون لیست کردم

  • ژل ضدعفونی کننده
  • دستمال مرطوب
  • مسواک و خمیردندان
  • شامپو و صابون
  • نوار بهداشتی برای بانوان
  • حوله

7. لوازم پخت و پز

این عکس تو جنگل های فندوقلو گرفته شده :)
این عکس تو جنگل های فندوقلو گرفته شده :)

لوازم پخت و پز هم که می‌دونید چرا نیازه، مثل من نباشین که یه سفر از شمال تا جنوب رفتم، وقتی رسیدم یادم اومد با خودم ماهیتابه و گاز نیاوردم ?

وسایلی که نیازه:

  • کپسول گاز
  • ماهیتابه
  • چاقوی چندکاره
  • قاشق و چنگال
  • فندک و یا کبریت
  • ژل آتش زنه

8. لباس اضافه

لباس اضافه هم که باید همیشه باشه
لباس اضافه هم که باید همیشه باشه

به همراه داشتن لباس اضافه همیشه مهم بوده، مثلاً برای خودم بارها پیش اومده که لباسم تو طبیعت به خاطر برخورد با تیغ پاره شده، یا یه رودخونه‌ی خوب برای شنا پیدا کردیم و به خاطر این که با خودم لباس اضافه نداشتم مجبور شدم بعد از شنا ساعت ها با لباس خیس بیرون از آب بمونم و یخ بزنم تا این که لباسم خشک شه!

پس همیشه با خودتون لباس اضافه داشته باشین.

9. نخ و سوزن

یکی از مهم ترین ها که جدی گرفته نمیشه
یکی از مهم ترین ها که جدی گرفته نمیشه

این یه مورد رو خیلی ها جدی نمی‌گیرن، ولی برای خودم چند بار پیش اومده که کوله پشتی یا لباسم تو سفر پاره شده و اگه نخ و سوزن نداشتم عملاً نمی‌تونستم به سفر خودم ادامه بدم!

نخ و سوزن زیاد جایی نمی‌گیره ولی همین موجودِ ریز گاهی می‌تونه شما رو از کلافگی ناشی از پارگی لباس و کوله پشتی نجات بده!

10. آب کافی

این عکس واسه جزیره هرمزه، واقعاً گرم بود :))
این عکس واسه جزیره هرمزه، واقعاً گرم بود :))

این یکی شاید از همه مهم تر باشه، الکی نیست که قدیمیا میگن آب مایه‌ی حیاته!

برای خودم بارها پیش اومده که به خاطر این که یه بطری آب با خودم کمتر داشتم مجبور شدم ساعت ها تشنگی بکشم و کلافه بشم!

آب شاید یه مقدار سنگین باشه و به خاطر همین به خودتون بگین با آب کمتر هم زنده می‌مونم، ولی گاهی همین آب کمتر کلی انرژی‌تون رو ازتون میگیره!

راستی به نظر شما دیگه چه لوازمی برای سفر نیازه؟ تو کامنت ها وسایل ضروری دیگه ای که نیازه رو بنویسید.

پ.ن: ممنونم از این که این پست رو تا آخر خوندین، اگه دوست داشتین می‌تونین منو تو شبکه های اجتماعی هم دنبال کنید:

اینستاگرام

توییتر

سفرراهنمای سفرنکات سفرلوازم سفرلوازم ضروری سفر
یه کوله گرد که مدتیه دوچرخه سوار شده و تصمیم داره با دوچرخه‌ش دنیا رو بگرده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید